Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 mei, 2018 14:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 12 aug, 2016 9:49 am
Berichten: 138
Beste,

Ik ben momenteel bezig met een Bison II van Dragon (https://www.scalemates.com/kits/122670-dragon-6440-bison-ii-15-cm-s-ig-33-sfl-auf-pz-kpfw-ii).

Deze bouwt redelijk makkelijk weg en ziet er goed uit. Helaas wel twee onvolkomenheden:

- Een rek voor Jerrytanks is aanwezig, maar geen Jerrytanks zelf; opgelost door aanschaf van aftermarket delen
- Het vizier voor het kanon ontbreekt:

photo 445948

(moet gemonteerd worden op het cylindertje onder de twee "hendels")

Dit is ook niet te vinden in de Sprues, alsmede in de beschrijving. Echt een flater mijns inziens.

Misschien is het niet zo een probleem, als dit bijvoorbeeld de transportstand is; waarbij het vizier ergens opgeborgen is.
Dus mijn eerste vraag: is de situatie zoals afgebeeld mogelijk?

Als niet, weet iemand hoe ik aan een vizier kom? Heeft iemand er toevallig een over?

Ik hoor het heel graag.

Grt,

Ruud

_________________
Op de werktafel: De twee-eiige tweeling (M12 en M30)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 mei, 2018 16:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Hoi,

het visier wordt meestal apart opgeborgen bij de richter om beschadiging tijdens het transport te vermijden. Dus op museumtoestellen is het meestal logisch dat het daar kan ontbreken, en zodoende ook op het model. Het model wortd ook basis zonder dit vizier opgesteld, ik dacht dat het op het laatste gemonteerd werd, en als eerste gedemonteerd.

Model ziet er niet slecht uit, misschien wel eens letten op de naadjes bij bepaalde stukken. Op de twee handels waar je van spreekt zitten ook 2 knoerten van uitstoterrondjes.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 mei, 2018 12:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 12 aug, 2016 9:49 am
Berichten: 138
Silenoz,

Bedankt voor de tip; bij het afmaken van het model werk ik het weg.

Voor wat betreft het vizier: ik dacht al zoiets. Mujn vraag is alleen of de manier waarop Dragon het nu heeft vorm gegeven klopt? M.a.w. als het vizier opgeborgen is, ziet de houder er dan zo uit als op de foto?

Ik hoor t graag.

Grt,

Ruud

_________________
Op de werktafel: De twee-eiige tweeling (M12 en M30)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 mei, 2018 13:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Als je de naam van het kanon intikt in google, en er "walk aroun" achter zet: vind je onder andere:

https://igamf.wordpress.com/2014/09/07/ ... s-koblenz/

Afbeelding

en ook

http://www.bpmodels.net/Model/Album/php ... c.php?t=55

Hieruit blijkt dan dat de uitstoterrondjes mogen volledig doorgeboord worden..

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 mei, 2018 14:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 12 aug, 2016 9:49 am
Berichten: 138
Silenoz schreef:
Als je de naam van het kanon intikt in google, en er "walk aroun" achter zet: vind je onder andere:

https://igamf.wordpress.com/2014/09/07/ ... s-koblenz/

Afbeelding

en ook

http://www.bpmodels.net/Model/Album/php ... c.php?t=55

Hieruit blijkt dan dat de uitstoterrondjes mogen volledig doorgeboord worden..


Zover was ik al. Probleem is dat ik dus geen afbeeldingen van de transportstand kan vinden. Van mij hoeft het vizier niet geinstalleerd te zijn, maar t moet wel correct zijn. Ik heb gewoon sterk het gevoel dat hoe Dragon t vormgegeven heeft niet klopt; het lijkt net of er een onderdeel mist.

_________________
Op de werktafel: De twee-eiige tweeling (M12 en M30)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 mei, 2018 8:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 12 aug, 2016 9:49 am
Berichten: 138
Hoewel ik nog niet verder kan wel de oorzaak ontrafelt: de kit heeft ergens een verandering doorgemaakt. Hierbij zijn onder andere de Magic Tracks vervangen door DS tracks. Daarnaast is ook sprue K komen te vervallen; dit is de heldere met het vizier erop. Dat is al te zien in het sprue overzicht: K staat er bij mij ijskoud niet op.

Erg vreemde actie van Dragon waar meer modelbouwers de dupe van zijn.

_________________
Op de werktafel: De twee-eiige tweeling (M12 en M30)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 mei, 2018 18:17 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Er zijn drie verschillende vizieropties bij een sIG, waarbij het de lengte van de periscoop is die verschil uitmaakt. In de Bison I komt die lange ook voor, staat in Nuts&Bolts.

Afbeelding

Nog een mogelijkheid is dat het afgedekt wordt:

Afbeelding

Over jouw kit lees ik:

Citaat:
The gun parts come from Dragon’s s.IG33 gun kit. Unlike the Bison I, the s.IG33 on the Bison II was not intended to be removed so the wheels are not present.

The details on the gun are superb. The sight is a multipart assembly with the tiniest of details present. This is great since it sits right on top and is readily visible. The main supports themselves have nice details and the various adjustment wheels and fittings are all included with clean moldings to help minimize clean up.

The gun itself is a pretty simple assembly with the main barrel being turned aluminum and featuring nice rifling on the inside.



http://www.track-link.com/reviews/2136

Waarom zit het er dan niet meer bij? Is dit zoals de dozen waar geen PE meer bij zit?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 mei, 2018 10:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 12 aug, 2016 9:49 am
Berichten: 138
StevenVD schreef:
Er zijn drie verschillende vizieropties bij een sIG, waarbij het de lengte van de periscoop is die verschil uitmaakt. In de Bison I komt die lange ook voor, staat in Nuts&Bolts.

Afbeelding

Nog een mogelijkheid is dat het afgedekt wordt:

Afbeelding

Over jouw kit lees ik:

Citaat:
The gun parts come from Dragon’s s.IG33 gun kit. Unlike the Bison I, the s.IG33 on the Bison II was not intended to be removed so the wheels are not present.

The details on the gun are superb. The sight is a multipart assembly with the tiniest of details present. This is great since it sits right on top and is readily visible. The main supports themselves have nice details and the various adjustment wheels and fittings are all included with clean moldings to help minimize clean up.

The gun itself is a pretty simple assembly with the main barrel being turned aluminum and featuring nice rifling on the inside.



http://www.track-link.com/reviews/2136

Waarom zit het er dan niet meer bij? Is dit zoals de dozen waar geen PE meer bij zit?


Waarom het er niet meer bij zit weet ik niet. Maar Dragon maakt er niet echt een geheim van. Zie hieronder:

Oude kit:

Zowel in het sprue overzicht (het gaat om sprue K) als de montagestappen is het vizier te zien.

photo 447029

photo 447030

Nieuwe situatie:

Hier kan je in beide gevallen niets meer zien over het vizier:

photo 447017

photo 447031

Zoals gezegd, zijn ook de Magic Tracks vervangen door DS, is wat PE wegbezuinigd alsmede de Jerrytanks.

Dit staat allemaal keurig aangegeven in de oude instructies (https://www.scalemates.com/kits/122670-dragon-6440-bison-ii-15-cm-s-ig-33-sfl-auf-pz-kpfw-ii) maar niet meer in mijn instructies.

Ik vind het ook heel vreemd. Daarom heb ik ook een vraag voor Sprue K uitstaan bij de Nederlandse importeur, maar ik ben wat sceptisch of dat gaat lukken.

_________________
Op de werktafel: De twee-eiige tweeling (M12 en M30)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 okt, 2018 12:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 12 aug, 2016 9:49 am
Berichten: 138
Na lange tijd een update: via Dragon Care toch een sprue K gekregen.

Het werkt vordert verder. Topic mag gesloten worden.

_________________
Op de werktafel: De twee-eiige tweeling (M12 en M30)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement