Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 mei, 2018 16:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 20 apr, 2018 16:52 pm
Berichten: 23
Hartelijk dank Bert voor je antwoord,

Ben je vaak met dat zoeken naar referentie op het internet ook snel een hele dag bezig?
Of ben je daar een aantal uur per dag bezig? En hoe doe je dat als je bijvoorbeeld geen tijd meer hebt? Omdat je dan moet eten bijvoorbeeld?

Verder over het rondneuzen. Ik woon op de Veluwe, het Noordelijke gedeelte denk ik. Maar hier is het echt heel ongewoon voor zover ik weet dat je op een rommelmarkt dan interessante boeken voor de modelbouw tegen zal komen. Of evenmin in de kringloop. Al ben ik daar natuurlijk ook al in geen tijden geweest. :mrgreen: Maar het idee om het internet af te gaan struinen naar links en websites voor informatie enzo lijkt me wel een mooie bezigheid doordeweeks, onlangs dat ik eigenlijk altijd tijd tekort kom. Dat is wat ik elke werkdag van de week wel ervaar. Daarom game ik ook doordeweeks, maar misschien is het tijd om dat eens te doorbreken en volledig voor de hobby te gaan. Met alles wat erbij hoort enzo.

En verder over die beurzen. Ik heb op deze website wel wat voorbij zien komen over iets in Gorinchem. Maar ook dat soort dingen zijn vaak dingen.
Die zijn te ver weg. Ik heb geen rijbewijs. Ik kan niet met het openbaar vervoer reizen. Maar gelukkig deelt mijn vader wel een beetje dezelfde interesses. 8)
Maar dat zijn vaak ook dingen die te ver weg zijn.

Tot slot wil ik nog zeggen dat ik die tip om veel beter naar foto's en andere materialen te kijken een hele goede. En zal ook zeker proberen om daar meer mee te doen.

Nogmaals hartelijk dank voor je antwoord Bert,

Roland


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 mei, 2018 16:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 20 apr, 2018 16:52 pm
Berichten: 23
Bedankt MarChant voor je antwoord op mijn bericht,

Maar ik heb ook meteen een vraag. Want ik weet dat het beste is om originele materialen raad te plegen. Maar op het internet heb je echt een zee aan informatie.
En dan lijkt het me lastig om uit te vinden welke nu betrouwbaar zijn en welke nu niet.
En waar kan je nu die originele bronnen vinden? Zo heb ik gisteravond op YouTube Die Deutschen Wochenschau ingetypt en bekeken. En daar kwamen wel interessante dingen uit. Maar als je iemand bent zoals ik die nog niet zo bekend is met hoe je het beste referentie materiaal kan vinden. Ben je veel tijd kwijt.

Ik wil je in ieder geval nogmaals bedanken voor je reactie,

Roland


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 mei, 2018 17:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Weet je, Roland
In het begin kan je best een paar uur kwijt zijn, deels om dat je het niet meteen kan vinden , maar soms ook omdat je dan van alles en nog wat tegenkomt en dan nieuwsgierig door blijf klikken. Daarom de tip om direct een interessante link gelijk te bookmarken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 mei, 2018 19:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Modelbouw WO II schreef:
En dan lijkt het me lastig om uit te vinden welke nu betrouwbaar zijn en welke nu niet.


Tja, het probleem als je WOII bouwt is natuurlijk dat het alweer heel lang geleden is en er weinig origineel materiaal te vinden is. Dus hoe weet je dan inderdaad welke bron betrouwbaar is? Ook dat zul je via internet, boeken, forums en medehobbyisten moeten ervaren.

Simpel gezegd: als die ene bron tien anderen tegenspreekt, dan is de kans groot dat hij ongelijk heeft. Echter, niets is uitgesloten! Het gaat ook om het bewijsmateriaal en de argumentatie. Maar zelfs dan is het vanwege de lange tijd geleden ook niet altijd even betrouwbaar. Zo heb ik al bij diverse onderwerpen uiteenlopende lezingen van verschillende ooggetuigen voorbij zien komen.

Elk nadeel heeft zijn voordeel, en dat is in dit geval natuurlijk dat in die gevallen waar niemand het meer zeker weet, het eigenlijk niet heel erg veel uitmaakt wat je doet, zolang het maar plausibel is en met goede argumenten verdedigd kan worden.

Verder inderdaad zoals Bert al aangeeft: veel doorklikken op interessante links, vooral in het begin, en dan bookmarken voor later.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 mei, 2018 16:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 20 apr, 2018 16:52 pm
Berichten: 23
Hartelijk dank voor jullie antwoorden,

Ik vind het ook een zeer goede tip om de interessante links/websites ook meteen te boekmarken. Zeker als je zoals ik weinig tijd hebt doordeweeks om het internet af te zoeken naar interessant materiaal.

Nogmaals hartelijk dank voor jullie antwoorden en ik ga maar eens aan de slag,

Roland


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement