Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: vraag over een kleur
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2017 13:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 dec, 2015 8:37 am
Berichten: 145
Woonplaats: Heerenveen en Maastricht
Ik ben met een DS 1/43 van Heller bezig ( vond ik op zolder ) nu staat mij de kleur niet aan.
Maar zag op de BVA site een hele mooie kleur rood, nu is de vraag welk merk verf komt het meest in de buurt?


photo 431706

photo 431705

_________________
Enjoy Life


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: vraag over een kleur
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2017 14:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Beste Jan het beste zou zijn dat je de kleurcode zou aanvragen in een shop waar ze autolak spuitbussen verkopen of bij Citroen zelf leg het uit hoe en waarom dan zullen ze heel waarschijnlijk u kunnen helpen
Denkelijk zal je op het internet ook wel wat kunnen vinden ik zal ook eens meezoeken en een tipje gebruik zero paint dat is ongelooflijk mooi en goed verf en niet bepaald duurder dan Vallejo 8 ,5 € voor een grote fles en daar kom je zeker voor 4 auto's mee toe
Groetjes
P.s. interessante bouw echt ik heb er al paar mooie gezien op beurzen ze zijn knap de DS spreekt me wel aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: vraag over een kleur
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2017 14:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
AC 419
Rouge Cornaline
‘66-‘67, ‘69, ‘75
deze en nog meer heb ik gevonden op het internet
grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: vraag over een kleur
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2017 14:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Jan wat je ook nog kan doen is gewoon naar een doe het zelf zaak gaan en een klein spuitbusje rood kopen van Dupli-Color


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: vraag over een kleur
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2017 15:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Of een beetje geel of oranje bij een rode kleur toevoegen omdat het bij mij op de monitor het rood een beetje een oranje gloed heeft.

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: vraag over een kleur
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2017 16:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 dec, 2015 8:37 am
Berichten: 145
Woonplaats: Heerenveen en Maastricht
coachke schreef:
Beste Jan het beste zou zijn dat je de kleurcode zou aanvragen in een shop waar ze autolak spuitbussen verkopen of bij Citroen zelf leg het uit hoe en waarom dan zullen ze heel waarschijnlijk u kunnen helpen
Denkelijk zal je op het internet ook wel wat kunnen vinden ik zal ook eens meezoeken en een tipje gebruik zero paint dat is ongelooflijk mooi en goed verf en niet bepaald duurder dan Vallejo 8 ,5 € voor een grote fles en daar kom je zeker voor 4 auto's mee toe
Groetjes
P.s. interessante bouw echt ik heb er al paar mooie gezien op beurzen ze zijn knap de DS spreekt me wel aan


wil geen reclame maken maar hier haal ik altijd mijn spullen : https://modelshoponline.nl/

ps Marc op dit moment heb ik ongeveer 75 DS,s 1:43 bv de speciale bijenkorf uitgave van jaren gelden.
Dit is de enige klassieker die heb die 1 op 1 is ha ha

photo 431740
photo 431742

photo 431741

Ben mij bewust dat deze foto,s niks met forum hebben te maken , maar wilde mijn trots toch even laten zien.

En de grap is dat ik hier niet eens een bouwpakket van heb ha ha

_________________
Enjoy Life


Laatst bijgewerkt door Jan1961 op di 26 dec, 2017 16:28 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: vraag over een kleur
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2017 16:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 dec, 2015 8:37 am
Berichten: 145
Woonplaats: Heerenveen en Maastricht
coachke schreef:
AC 419
Rouge Cornaline
‘66-‘67, ‘69, ‘75
deze en nog meer heb ik gevonden op het internet
grt
Marc


Marc heel erg bedankt ga gelijk kijken

_________________
Enjoy Life


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: vraag over een kleur
BerichtGeplaatst: wo 27 dec, 2017 13:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 16 aug, 2013 11:48 am
Berichten: 64
Jan1961 schreef:
coachke schreef:
AC 419
Rouge Cornaline
‘66-‘67, ‘69, ‘75
deze en nog meer heb ik gevonden op het internet
grt
Marc


Marc heel erg bedankt ga gelijk kijken



Als je het goed doet dan kan dit eigenlijk niet. De DS is van bouwjaar 1960-1962 met deze neus in combinatie met deze achterschermen, dus zou een kleur uit het juiste bouwjaar een correcte keuze zijn (?) Maar het model is niet perfect, want mist de 'asbakken' (de roosters) bovenin de voorschermen

Hier vind je alle destijds geleverde kleuren per bouwjaar, plus de bijbehorende bekleding: http://www.nuancierds.fr/entreeuk.htm

Koen


Laatst bijgewerkt door togicollector op do 28 dec, 2017 0:42 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: vraag over een kleur
BerichtGeplaatst: wo 27 dec, 2017 14:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 dec, 2015 8:37 am
Berichten: 145
Woonplaats: Heerenveen en Maastricht
togicollector schreef:
Jan1961 schreef:
coachke schreef:
AC 419
Rouge Cornaline
‘66-‘67, ‘69, ‘75
deze en nog meer heb ik gevonden op het internet
grt
Marc


Marc heel erg bedankt ga gelijk kijken



Als je het goed doet dan kan dit niet. De DS is van bouwjaar 1960-1962 met deze neus in combinatie met deze achterschermen, dus zou een kleur uit het juiste bouwjaar een correcte keuze zijn (?) Maar het model is niet perfect, want mist de 'asbakken' (de roosters) bovenin de voorschermen

Hier vind je alle destijds geleverde kleuren per bouwjaar, plus de bijbehorende bekleding: http://www.nuancierds.fr/entreeuk.htm

Koen


koen de kleur kwam van de bva site, maar toen kwam ik deze tegen
photo 431804

_________________
Enjoy Life


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: vraag over een kleur
BerichtGeplaatst: do 28 dec, 2017 0:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 16 aug, 2013 11:48 am
Berichten: 64
Het staat je natuurlijk helemaal vrij om een kleur te kiezen, laat ik dat voorop stellen. De oranje DS ken ik, daar klopt veel niet meer van als het uit de fabriek rolde. De DS heeft in tijdens haar bestaan heel wat kleine updates meegemaakt die met een beetje moeite onderling wel te onderscheiden zijn. Zo is de donkerrode van bouwjaar '63-67 en een tweede neus, zoals DS adepten dat noemen. Vergelijk deze bumper met rubber stootblokken maar eens met de bumper van een eerste neus. En gezien de wieldoppen is dit er al een met 5 gaats wielen dus van '66 of '67. ;)

Koen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement