Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 5:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Takom king tiger 1/35
BerichtGeplaatst: di 08 nov, 2016 19:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 nov, 2016 19:21 pm
Berichten: 2
Beste nieuwsgierigen... ik heb een oud discussie onderwerp weer eens opgevist namelijk de kleur in de king tiger!!! Heel speciaal de hull van de tank! Onder mijn bibliotheek boeken heb ik verschillende foto's van de hull king tiger die NIET helemaal rood is maar ivory white!!! Vooral de omgeving van de bestuurder/radio man wat voor mij heel normaal zou zijn, omdat het te donker zou zijn om in te werken onder omstandigheden (oorlog) en geen verlichting. Op het schema van de takom tiger is die omgeving Rood! De boeken zijn Motorbuch verslag en ground power die foto's duiden aan dat ze een zeer lichte kleur zijn en niet rood! Ik heb geen datum's van de foto's maar ze sturen aan dat de king tiger in opbouw moet zijn in de fabriek zelf. :? Is er iemand die deze foto's of andere foto's of zichtbare en betrouwbare info heeft of wil verschaffen in de Takom king tiger opbouw? :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 nov, 2016 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Er zijn echt ik weet niet hoeveel topics op zo ongeveer alle modelbouw fora ter wereld over dit onderwerp. Het antwoord is in vrijwel alle gevallen hetzelfde:

- verticale delen ivoor
- vloer en luiken primer rood

Uitzondering voor de voertuigen gemaakt in de laatste maanden (half jaar) van de oorlog; daar is het interieur geheel primerrood.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 nov, 2016 9:48 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Waren de binnenzijden van de luiken primerrood? ik dacht zandgeel of groen in die korte periode dat dit de basiskleur was.

Gevechtcompartiment (zijwanden en dak) waren Elfenbeinweiss, omdat dit ook een minder claustrofobisch effect had op de bemanning. Dit kleur wordt nu nog gebruikt, met uitzondering in Rusland en Israel dacht ik (een soort blauwachtig groen)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 nov, 2016 12:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Het zou kunnen dat de luiken in de periode dat de buitenzijde één kleur was, diezelfde kleur hadden. Wanneer er in de camokleuren bruin werd toegepast, bleven de luiken meestal rood.

Nogmaals, deze info komt uit diverse topics op diverse fora over dit onderwerp.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 nov, 2016 17:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 nov, 2016 19:21 pm
Berichten: 2
Bedankt tot nu toe voor de antwoorden, maar ik vrees dat het wel altijd een onderwerp zal blijven om over te keuvelen. En ook boeken en internet is niet 100% betrouwbaar. Als we de logica gebruiken dan is het normaal voor motorruimte en bodem in het rood en bemanning plaats ivory white ! Hier zal iedereen wel zich in vinden! Bedankt aan iedereen en tot een volgende discussie he :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement