Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 nov, 2018 11:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Ik heb een paar kleine vraagjes en hopelijk kunnen jullie hierbij helpen.

Heb de laatste onderdelen op de JU88 van Revell gezet Deze is schaal 1/32 en mag zeggen het is een beste jongen wat formaat betreft. Laat hem nu eerst 24uur drogen Daarna met alcohol schoonmaken voorzichtig en dan lichtjes opschuren. Daarna dus de grondlaag er op.

Heb op youtube zitten kijken naar enkele zaken die je kan gaan doen bij iedere tak van modelbouw o a panel line en wash

Ik heb de Tamiya panel line black wil deze dus gaan toe passen. Als ik het er op zal gaan doen hoelang houden jullie aan voor drogen en dan er af wrijven??

Denk ook aan een wash op het gehele toestel aan te brengen. Maar nu is de vraag welk merk en welke kleur moet ik gebruiken. De JU88 krijgt de twee tinten groen camo kleuren en ook hier voor hoelang is de droog periode hiervoor alvorens te gaan af wrijven Hierna volgen nog de HEIII P en de HE219 UHU beiden op 1/32 dus moet ik die wash daarvoor ook kunnen gebruiken

Ik hoop van jullie te mogen horen

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 nov, 2018 12:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Sowieso is de kleur van je wash afhankelijk van je geverfde camo, dus hoe donkerder je camo, hoe donker je wash mag zijn, en vice versa. Op mijn Tu-160 die in het wit was heb ik gewerkt met een heel ichtgrijs. Zwart is sowieso een heel sterk kleur.

In verband met het tamiyaproduct, best eens proberen op een teststukje, in combinatie met de verf. Niet enkel een vlak stukje nemen, maar ook iets met paneellijnen in... je verf spuiten, je blinkende vernis erop en proberen maar... beste leerschool...

In verband met algemene washes.. ik heb een paar tubes olieverf (van die kleintjes: Wit, lampzwart, burnt umber, umber, sienna, burnt sienna) en met een beetje thinner/white spirit maak je alle combities in de variëteit die je zelf wilt... je komt gerust toe voor de rest van je dagen, en je bent veel goedkoper af dan met de kant en klare producten. Beetje antireclame, ik weet het, maar als die kant en klare producten geven me een beetje het vliegend ... Ik moet hierbij wel vermelden dat ik qua verf uitsluitend gebruik maak van Tamiya en Gunze, waarbij ik als sealende lak ook het clear van Tamiya gebruik. Dus heb ik sowieso geen last van de oplosmiddelen voor de olieverf te verdunnen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 nov, 2018 12:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Silenoz

Dank voor de reactie Ik heb zelf diverse kleuren olie verf o a van Gogh Maar ik dacht dat misschien die Tamiya beter zou zijn Hou ik mij maar op de oude manier

Maar hoe lang hou je aan voor de droogtijd??

groet en nogmaals dank

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 nov, 2018 12:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
als ik met Tamiya spuit en daarop met olieverf? 1 dag, soms zelfs maar een paar uur...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 nov, 2018 12:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Sorry ik bedoel de droogtijd van de olieverf op het vliegtuig als wash er op te doen en daarna met o a keukenpapier verwijderen Denk na 24uur dat je het er niet meer af zal krijgen?

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 nov, 2018 12:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Normaal een 20-tal minuutjes. Hoe langer het erop zit, hoe moeilijker, maar met een borstel en white spirit blijft het lang corrigeerbaar. Ooit bij een model een soort druiper gehad na het drogen die ik niet gezien had... na een 2-tal weken nog mooi kunnen wegkrijgen zo, maar het heeft wel een tijdje geduurd...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 nov, 2018 13:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Bedankt Silenoz ik weet voldoende

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement