Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Junkers JU88 met diorama
BerichtGeplaatst: vr 09 nov, 2018 18:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Zoals misschien nog bij enkele bekend ben ik bezig aan een JU88 van Revell schaal 1/32. Ik ga helaas even een weekje stil vallen omdat het besteld masking set van Eduard er nog niet is.

Ik wil dus de tijd die ik heb benutten met het voorbereiden/maken van een diorama voor deze JU88. Het zal een heel eenvoudig iets worden want tijdens de WOII was er niet veel luxe. Ik ben van plan deze te maken op een dikke plaat isolatie materiaal die ik nog heb liggen.

De JU88 is van spanwijdte afgerond 65cm behoorlijk aan de maat mag je wel zeggen. Ik denk aan een totale breedte van 125cm. Daar gaat dus die 65cm af is over 60cm. Ik wil van een aantal dikke takken z g n palen maken en daar een net over heen hangen dus ene camouflage net. Ik ga dit spuiten in de camo kleurtjes licht/donker groen. als dat klaar is ga ik van een aantal bladeren uot de tuin deze fijn maken en er op strooien in combinatie met lijm er op te spuiten

De breedte van deze schuilplaats zal 85cm zijn zodat ik 10cm speling heb aan beide kanten wat volgens mij voldoende moet zijn. Dit i v m de schaal 1/32 en wil nog enkele zaken neer zetten. Ik hou dus 20cm buiten de schuilplaats over om een decor te maken.

Maar als landing/startbaan denk ik aan betonnen tegels. Deze te maken van dun karton wat ik al heb verzameld en dus in grote aantal aanwezig is. Moet ik nu vierkante beton tegels maken of denken jullie de een wat langer als de andere gelijk als het trottoir in de streken waar deze aanwezig zijn. Hier in de Ardennen hebben we ze niet tenminste waar wij wonen Alleen in de grotere plaatsen o a Vielsalm, Houfalize en Bastogne

Ik denk aan deze baan iets schuin te plaatsen of moet deze gelijk recht voor die schuilplaats. Naast de baan komt dan een strook gras zo ook onder de schuilplaats.

Wat denken jullie van het idee. Kritiek/opmerking/suggesties graag

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement