Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hasegawa projectielen
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2018 15:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
IK heb een bouwdoos van een F15 en F18 van Hasegawa aangeschaft en deze zien er goed uit. Ik wil deze eventueel gaan uitrusten met de bouwdozen van de projectielen die Hasegawa apart aanbied. Echter ik zie iets van A t/m E of F Welke doos moet ik voor deze bouwdozen aanschaffen. Ik ben op dat gebied onkundig en hoor graag van jullie

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2018 16:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Ik veronderstel dat het om 1/72 kits gaat? Ik dacht niet dat Hasegawa van die sets had op 1/48.

beetje afhankelijk van wat je eronder wilt hangen, lucht-lucht wapen, lucht-grond... dat kunnen wij niet beslissen voor u?

Eventueel eens zoeken achter F-15 load-out en F-18 load-out om te weten welk een bewapening je juist wilt, en dan de sets kopen waar deze wapens inzitten (gewoon de set nemen en review erachter typen of opzoeken op bvb scalemates om te zien wat er juist in de doos zit?)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2018 16:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Sorry het is dus 1/48 en Hasegawa heeft deze sets wel. Ik heb ze gezien maar ik heb helaas de kennis niet om te kunnen bepalen wat de juiste zijn

Maar dank voor je reactie

wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2018 16:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
compleet overzicht:

https://www.hasegawausa.com/details-aircraft.html

onder meer info kan je vinden wat er exact in welke kit zit, maar meer kan ik niet doen met de info die je geeft

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2018 17:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
In ieder geval Silenoz bedankt ik ben al ene stuk verder

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2018 18:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
als je meer wilt weten, moet je ook specifieker zijn over je toestellen. Het type (F-15 A,B, C, D, DJ, E, I, X ..., F-18A, B,C, D, E, F) Is het een USAF toestel, navy, luchtmacht, ... is het een specifiek toestel op een bepaald moment... is het van een ander land, wat wil je zelf qua bewapening? Raketten, bommen, geleide bommen...

Er zijn zoveel soorten bewapening om uit te kiezen, en persoonlijk kunnen we je misschien wel een richting uitsturen, maar geef eerst eens aan wat je zelf wilt?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 maart, 2018 9:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Silenoz

Het is de F15C Eagle de Gulf Spirit uitgave en de F/A18F Super Hornet De F15 is U S Air Force en de F18 U S Navy Beiden dus van Hasegawa

Ik heb namelijk het idee dat de bewapening die standaard zit in de doos anders is van kwaliteit dan je die in die doosjes vindt en apart kan aanschaffen. Maar ik kan het helemaal mis hebben. Buiten dat wil ik een dio maken waarbij ik ook enkele reserve projectielen zal moeten hebben. En deze moeten dan wel overeen stemmen met het vliegtuig.

groet

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 maart, 2018 10:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
het lijkt me voor de F-15 een combinatie van AIM-7 Sparrows (herkenbaar aan de grote vin vooraan tegenover die achteraan, bij zijn opvolger de AIM-120 AMRAAM zijn de vinnen voor en achter gelijk) en AIM-9 Sidewinders op de meeste foto's van dit toestel. Dit is dus een luchtoverwicht configuratie met raketten voor korte en medium range.

Bij de F-18F kan je kiezen van de bewapening. Domme bommen, slimme bommen, combat air patrol, luchtoverwicht... Normaal staat de naam van de bewapenng erbij in de instructies van Hasegawa

zoals als verschillende keren aangehaald: zoeken op toestel + load-out kan je veel info geven waar je mee verder kan: bijvoorbeeld

als je correct wilt gaan kan je ook gaan voor resinmodellen, of de gelijke exemplaren naast elkaar op de kar leggen en de afwijkende aan het toestel omdat dit minder gaat opvallen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 maart, 2018 15:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Silenoz

Bedankt voor je verdere info. IK heb vanochtend even verder gekeken in de bouwdozen en daar zit helaas zeer summier wat bij aan projectielen. Dus ik denk het is raadzaam om wat extra te gaan aanschaffen. Maar je informatie is zeer bruikbaar en bedankt

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 maart, 2018 0:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Deze sets van Hasegawa zijn wat mallen betreft niet denderend veel beter qua details dan wat er reeds met de kit meekomt. Dat was althans het geval met de 1/72 sets. De reden dat deze sets bestaan is dat je meer keuze hebt voor het bewapenen van de toestellen. Kijk goed naar de instructies van jouw F-15 en F-18 kits. Ergens moet er een bewapening schema getekend zijn waarin bepaalde configuraties enkel met de extra sets te doen zijn. Verder is de inhoud van deze sets voor meerdere type toestellen te gebruiken - zo'n set is niet enkel voor een F-15 of een F-18, maar heeft (zoals eerder vermeld door Silenoz) een thema welke voor meerdere toestellen van toepassing is.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement