Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 24 maart, 2015 14:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 16 feb, 2015 23:54 pm
Berichten: 16
Hallo Brouwers,
ben vrij nieuw op het forum. nu zit ik te denken om eventueel Battle of Britain icons of aviation gift set te vragen als cadeautje :P

alleen wou even spieken of er al een brouwverslag van is, dat ik kan kijken of het een leuk/goed/mooi setje is. Kan hem hier alleen niet vinden, kan ook aan mijn "nieuwigheid" op het forum liggen.

iemand die mij misschien met een link o.i.d. kan helpen?

ben al uren aan het zoeken, dus denk ik probeer het maar !
(p.s. ben opzoek naar verslag van de hele set indien mogelijk)

! Sorry als het als "luie vraag" over komt. Maar zoek me helemaal blauw !
excuses als dit dusdanig wordt geinteperteerd !

Danku :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 maart, 2015 15:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
ik denk dat het gemakkelijker is om te kijken welke kits in deze set zitten en deze apart op te zoeken, misschien niet hier gebouwd, maar als je de naam intikt en review erachter plaatst kom je al en heel eind...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 maart, 2015 16:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 16 feb, 2015 23:54 pm
Berichten: 16
Dat was onder andere 1 van mijn vragen, aangezien die sets van Revell zijn, zou dat simpelweg inhouden dat dus bijvoorbeeld de Stuka/Hurricane/Spitfire/Heinkel gewoon modellen zijn die je normaal los koopt en nu in 1 pakket zijn geslingerT?
Of zijn het kits die speciaal voor deze gift set zijn gemaakt?

Anders kan ik dat inderdaad doen, maar als het een heel andere kit is, wil ik graag afspieken bij een ander hoe het past / sprue's zijn / etc !

vandaar ook mijn vraag naar zo'n dergelijk bouwverslag :)

bedankt voor je snelle reactie :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 maart, 2015 16:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
deze kits gaan sowieso een samenraapsel zijn van bestaande kits. Ik denk dat de enige uitzondering hierop de set is van de wiesels, waarbij de derde variant niet apart verkrijgbaar is...

http://scaleplasticandrail.com/kaboom/i ... n-gift-set

http://www.modellversium.de/kit/artikel.php?id=8182

Met google translate kan je het duits wel basic vertalen zodat het verstaanbaar is...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 maart, 2015 19:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Zo te lezen is het dus niet echt ern leuk/goed/mooi setje...maar smaken verschillen natuurlijk.

Het zijn in ieder geval wel oude modellen, tegenwoordig zijn er mooiere kits op de markt.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 maart, 2015 21:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 jan, 2014 21:26 pm
Berichten: 191
Woonplaats: tegelen NL (LB)
ik heb die doos ook nog liggen, gekocht voor de BoB GB maar na het zien van de opliggende lijnen en dit :http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234936048-battle-of-britain-revell-gift-set/ heb ik toch maar besloten een ander doosje te kopen met inhoud vervaardigd mbv modernere malletjes. :wink:

mvgr jelle :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 maart, 2015 23:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Ik heb ook even rondgekeken, en als ik je zou moeten adviseren. Dan zou ik zeggen kijk bij de "new tool" Airfix en Revell dozen en zoek 2 goede uit voor de prijs van zo'n set. Kijk maar bij de Battle of Brittian groepsbouw.

Spitfire en Hurricane Airfix, met de juiste decals voor de BOB ben je 10 a 13 E (per stuk) kwijt, want zult je de starter sets moeten kopen. Kijk je niet zo nauw dan kun je ze beide kopen voor zo'n 8E-10E als niet starter sets

Do17z nieuw van Airfix deze is erg goed. zeker voor de 20E die hij kost
He111 Revell rebox, heb ik gezien voor 15E, van hasegawa (niet het juiste type voor de BOB geloof ik) maar als model veel beter dan die in de set.
Airfix brengt de He111 binnenkort ook opnieuw uit.

Ju-87 revell of Italeri, ik heb die van Revell gemaakt en dat is een erg leuke kit.

Kortom voor die ~30E die de revell boxset kost kun je mijns inziens beter 2 of 3 van bovenstaande kopen. Dan maak je met veel minder moeite een veel netter en mooier model.

P.s. ik heb bovenstaand lijstje uit mijn hoofd gedaan dus pin me niet vast op prijzen en of ik een model vergeten ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 maart, 2015 23:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 16 feb, 2015 23:54 pm
Berichten: 16
Top! Ik weet genoeg. Moet zeggen dat ik ook al een soortgelijk iets net las bij een engelse website dat die spitfire slecht was. Maar zo van jullie.te horen is dat wellicht niet het enige haha!
Ik weet iig voldoende! Bedankt allen, wel is een vraag ik ben momenteel in bezit van een messerschmitt. Spitfire en een do17z. Alleen de eerste is inmiddels gebouwd wel ben ik al aan het informeren op ww2 sites e.d. voor een paar mooie grote kisten in 1/72. Nog suggesties? Zounhet ook wel fijn vinden om een niet te pittige maar wel leuke kist te maken. Ben immers nog nieuw! Dus miss een optie met niet al te veel canopy e.d. haha.

Voor het topic zelf is.mijn vraag beantwoord !! Bedankt vriendelijke community!!!!!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 maart, 2015 8:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Wellicht is de b-17(f/g) wat voor je. Hele mooie kit, veel detail, glaswerk lijkt mij te overzien. Prijs ligt zo rond €30,-. Maar er zijn genoeg andere mooie kits in die schaal van die tijd.

Friso

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement