Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 16:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Heb best een dip gehad en zeer weinig gebouwd. Maar nu het op men werk wat minder ben ik vorige week weer begonnen en de lol er weer terug in gevonden. De modelen die ik nu laat zien heb ik per stuk een maand of 3 over gedaan door de weinige zin.
Als eerst de Hasegawa F16B+ en heb hier een BM van gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Nu wat foto's van vanochtend
Afbeelding
Afbeelding
Dan nu de hornet waar ik mee was begonnen en ook een brouwverslag van ben gestart maar daar nooit is af gekomen. Dus hier de foto's van het eindresultaat. Alleen de sidewinders moeten er terug op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En als laatste de Monogram F14A
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ben redelijk tevreden over de modellen. Zit altijd iets in wat de volgende keer weer verbeterd kan worden maar belagrijkste is dat ik de lol weer heb terug gevonden. Ben ook overgestapt naar een andere schaal. Voorheen was het bijna alleen maar 1/72 en nu voornamelijk 1/48. Is een stuk groter maar vind het ook een stuk fijner om mee te werken.

Op het moment staat er een Phantom van revell te wachten op z'n kleuren. Ook een Harrier van Revell staat er gebroedelijk naast alleen die wil eerst nog zn primer.
Daarnaast(tot nu toe de leukste maar ook gelijk de moeilijkste) ben ik bezig aan de HAF van hasegawa met een aires cockpit en weelbay's. Met een beete geluk kan daar vanmiddag ook de primer op. Zit daar alleen met een probleem weet niet echt welke kleuren ik ervoor moet gebruiken dus das nog goed uit zoeken.
Als dat allemaal is gedaan(duurt effe) dan komt het volgende. Het word een Hornet van de RAAF met een apart schema of een super hornet van revell. En dan gaat er hopelijk ook weer een brouwverslag komen.

Groet Ashiwn


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 16:47 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Welkom terug.

Al jou modellen zien er goed uit.

Wat HAF F-16 betreft..zoek eens op naar de brouwverslag van Jan en of mijne. Wij hebben beide ook ooit HAF F-16 gebouwd met de verf van Gunze.

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 17:23 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt, 2008 13:11 pm
Berichten: 1007
Met welke verfjes heb je de F-16 gespoten?

Zien er gaaf uit trouwens :D

<- Tomcat fan :P

Beginnend spuiter/vliegtuigbouwer, ik maak er meestal zo'n prutzooitje van :P

_________________
BBT schreef:
hij's bruut. Superbruut. En ook nog bruut. :shock: Nouja, ik denk dat mijn punt duidelijk is :P


Citaat:
Historisch correct, m'n aars, als het er maar cool uitziet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 17:31 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt, 2008 13:11 pm
Berichten: 1007
Afbeelding

_________________
BBT schreef:
hij's bruut. Superbruut. En ook nog bruut. :shock: Nouja, ik denk dat mijn punt duidelijk is :P


Citaat:
Historisch correct, m'n aars, als het er maar cool uitziet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 18:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Bovenstaande snap ik niet helemaal, maar er zal best een diepzinnige filosofie achter schuilen

Maar als jij dit een dip noemt, hoe heet het dan bij mij, er is eigenlijk het laatste half jaar niets zinnigs meer uit handen gekomen, wel heel veel dingen opgestart

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 19:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Nouja dip deed wel steeds wat en da na een kwartier zat ik van neh geen zin en gaan weer wat anders doen(meestal niks zat dus andere reden achter had gewoon nergens zin in) en inderdaad wel ergens aan begonnen maar dan laten liggen. En had ik eindelijk in elkaar en dan verven had ik nooit zin in en decals al helemaal niet. En vorige week kreeg ik er weer veel lol in dusja. Voor mij was het een dip, 1,5 jaar terug dat ik men laatste kist echt heb afgemaakt).


Citaat:
Met welke verfjes heb je de F-16 gespoten?

Heb de F16 en elke andere kist gewoon met Revell verf gespoten.

Heb besloten om de 3 kisten die nu staan te wachten voor verf en afmaken enzo hier wat foto's van ga plaatsen.

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 19:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei, 2008 19:26 pm
Berichten: 1147
Woonplaats: Hengelo Ov
Mooie werkjes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 feb, 2009 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Heb van de week te horen gekregen dat ik 4 weken echt niet mag sporten. Schouder uit de kom gekregen met verwijderen van external tank van een f16 , hoe verzin je het, schoot wel netjes terug maar was toch niet goed om door te gaan met badminton en na 4 maanden vind men fysio het wel welletjes. Dus tijd om de brouwen.
Heb me van de week vooral bezig gehouden met de F16D 52+ van de HAF. Ben er redleijk tevreden over. Voor het eerste geprobeert wat te verweren en niet eens zo ontevreden over. Ook voor het eerst gewerkt met resin. Voor een volgende keer weet ik weer meer dingen dus zal vast weer beter gaan en zo steeds veder op werken. Moet alleen nog wel een air data probe maken die is afgebroken en niet meet terug te vinden(effe in spare box kijken. Maar hier wat foto's. Morgen komen er als het goed is ook maar dan bij dag.
Afbeelding
Afbeelding
Nu 2 foto's met zijn broerjte van de Klu
Afbeelding
Afbeelding

Nu heb ik ook een vraag. Ik heb van Hobby Boss de F18A om er een RAAF kist van te maken alleen de cockpit is uiterst bedroevend. Nu is de vraag zou daar ook een resin cockpit in passen die eigenlijk voor een Hasegawa is want schijnt dat het ene kopie is van de Hasegawa kist is.

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 feb, 2009 22:06 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Niet slecht..

Ik mis nog een blauwe tint op de HAF F-16..heb jij 3 kleuren gebruikt? is die kit een compleet kit om HAF van te maken?

Persoonlijk vind ik dat die te erg vuil uitzien..

En is dat 1/48 of 1/72?

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 feb, 2009 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Ja heb 3 kleuren gebruik op de staart is het nog te zien op de 3e foto. Als het licht is dan komen de kleuren beter uit.

In zo ver ik weet zit alles erop en eraan alleen de cockpit klopte niet. Daar had je geen mfd's maar de cockpit indeling van een F16A. maar voor de rest zit alles erbij. IFF zadeltanks avionic geval op de rug(naam kwijt). En schaal 1:48 enige wat ik op het moment nog doe.

En om terug te komen op het vuile.
Bij de F16 van Janmplat kwam dat ook al terspraken dus even zijn foto's geleend.
Het in test fase
http://www.f-16.net/modules/Gallery2/gallery2/main.php?g2_itemId=21967
En een kist na een paar jaar gebruik
http://www.f-16.net/modules/Gallery2/gallery2/main.php?g2_itemId=305675

Maar gelukkig heb je ook nog dat veel mensen verschillende meningen hebben :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement