Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 21:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2012 0:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Aandacht aan alle brouwers!
Deze groepsbuild is voor alle autofreaks, motorfetishen, truckfanaten en zelfs militaire historici die het eens op een andere manier willen aanpakken.

Op andere fora ben ik al een aantal keer iets tegengekomen waarvan ik dacht: dat wil ik ook eens proberen! Je zal denken, niets speciaals want dat overkomt elk van ons bijna elke dag, maar dit is toch een beetje anders. Het gaat hier om een iets ander concept waarbij veel creativiteit, goede vaardigheden en vaak ook artistieke vrijheid komt kijken. Ik heb het over het overbrengen van modellen op papier, naar modellen in plastiek.

Het idee is dat je niet te veel opzoekwerk doet en geen voertuig gaat bouwen volgens het boekje, maar dat je een illlustratie of tekening neemt (eigen of geplukt van het net) en je je build op die 'ene' tekening baseert. Voor de tekenaars onder ons is het zeker een kans om eigen creaties over te brengen naar een 3 dimensioneel model.

Enkele grote namen uit de scene die het opzoeken waard zijn, zijn
- Gary Campesi
- Jairus Watson
- Brian Stupski
- Eric Brockmeyer
- de mannen van StudioPCK
---------------------------------------------------------------

Hier is een voorbeeld van John Teresi's Ford 29 gebaseerd op een illustratie van Jairus Watson (NB 2 grote namen)
Afbeelding
Afbeelding

En een video van wat Dr Cranky heeft gemaakt van een andere illustratie van Jairus Watson


En om jullie nog wat inspiratie te geven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Ga nu het web op. Bekijk de mogelijkheden (het hoeft geen spectaculair van de pot gerukt ding te zijn) en denk er over na.
Heb je er zin in? Laat dan iets weten. Als er genoeg animo is denk ik dat juli-augustus een goed begin zou moeten zijn. Maar dat hangt natuurlijk van jullie af ;) Ik ga het sowieso doen.

Cor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2012 19:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Maar als ik het goed begrijp hoeft het dus niet per se een scratch model te zijn? Je mag dus bijvoorbeeld een dio nabouwen aan de hand van 1 foto? Want dan klinkt het toch wel erg leuk...

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2012 20:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Dat begrijp je goed. De bedoeling is dat je een illustratie, of een tekening ofzo neemt en die zo goed mogelijk nabouwt

Cor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2012 20:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Lijkt me een erg leuk idee zeg! Eens even kijken of ik iets kan vinden wat hier eventueel aan mee kan doen...

Arjan

EDIT: Ik heb al wel wat^^

Afbeelding

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2012 20:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Mag je ook eerst een tekeningetje maken en daarna er een model van maken?

Zo ja, dan heb ik wel ene idee (tje)

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2012 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Mag je ook een al reeds gemaakt model in een diorama verwerken? Dus, alleen het diorama en de figuren worden nieuw gebouwd, het model is al klaar. Ik ga namelijk nog een dio maken voor mijn PAK 40 en daar heb ik al een leuke voorbeeldfoto bij gevonden...
Afbeelding

Ik wil deze wel al binnenkort gaan bouwen, dus het ligt er een beetje aan wanneer de GB start...

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2012 21:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 01 jan, 2012 23:00 pm
Berichten: 1426
Wat een goed idee! Ik ga zoeken naar een foto!

Groeten Nick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2012 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
pelle[= schreef:
Mag je ook een al reeds gemaakt model in een diorama verwerken? Dus, alleen het diorama en de figuren worden nieuw gebouwd, het model is al klaar. Ik ga namelijk nog een dio maken voor mijn PAK 40 en daar heb ik al een leuke voorbeeldfoto bij gevonden...

Greetz

Op zich heb ik daar geen problemen mee. Het idee blijft hetzelfde, je bouwt een foto na en dat is zowat het concept :D
Wanneer hangt af van de animo, maar als het goed gaat dan moet ergens juli mogelijk zijn denk ik.

militairtje schreef:
Mag je ook eerst een tekeningetje maken en daarna er een model van maken?

gr nicky

Nicky, dat is niet echt de bedoeling. Want in dat geval maak je een schets zoals jij je model wilt bouwen, het idee is eerder andersom. Jij kiest een bestaande illustratie en bouwt die zo goed mogelijk na. Misschien denk je dat dat op hetzelfde neerkomt maar dat is het niet. In dit geval moet jij ervoor zorgen dat alles zo goed mogelijk matcht, en ga je dus bijna per definitie het een en ander moeten aanpassen, scratchen en letten op details.

Cor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2012 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Citaat:
Op zich heb ik daar geen problemen mee. Het idee blijft hetzelfde, je bouwt een foto na en dat is zowat het concept :)
Wanneer hangt af van de animo, maar als het goed gaat dan moet ergens juli mogelijk zijn denk ik.


'kay, if so, count me in! Ergens in juli moet zeker lukken, met augustus zou ik ook geen probleem hebben... :D

Hoeveel mensen heb je nu Corre? Als ik het zo zie zijn het er vier... Dat gaat snel, zo binnen een dag!

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2012 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Zoiets ja, hopelijk voele zich er nog meer aangesproken :D

Om andere over de streep te halen nog een paar inspiratieshots, en waag het niet om ze buiten de GB te gebruiken :twisted:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb wel geen foto's gekozen omdat je bij foto's meer gebonden bent aan de realiteit en ik verkies dus illustraties. Maar het net staat vol, je hoeft het gewoon in te typen ;)

Cor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement