Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 21:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Black bull airbrush
BerichtGeplaatst: do 22 jul, 2010 1:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Om ook maar even weer dit topic een kick te geven, ik heb vandaag een aanbieding (=bovenstaande airbrush-set + compressor) gekocht voor 170 euri's: Een rib uit mijn lijf, maar ik hoop dat het zich gaat terug betalen :D

't Is nu te laat om nog te proberen (woon op een flatje, moet sociaal zijn hè) dus morgen weet ik meer...

Nog meer ervaring met Black Bull, trouwens?

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Black bull airbrush
BerichtGeplaatst: zo 25 jul, 2010 23:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
wat ik hier zo lees, 't lijkt er op dat je met die Blackbulls een beetje "mazzel" moet hebben.
Leek het eerst zo te zijn dat Blackbull op zijn best "twijfelachtig" was qua kwaliteit, maar de laatste tijd lijkt het erop dat ze daar toch de kwaliteit aan het opschroeven zijn..

Ik denk dat als je er een hebt die het afgelopen jaar is gemaakt, dat je een goede kans hebt een goede spuit in handen te krijgen..

Mijn persoonlijke bevindingen:
Afgelopen winter heeft Bierma een Brouwmeeting geoganiseerd, gewoon een daagje lekker plastic-plakken en lijmsnuiven onder het genot van elkaars aanwezigheid en sterke verhalen.

Daar heb ik ook eens een Blackbull ter hand genomen, gewoon om eens te ondervinden hoe zo'n goedkoop ding nou spuit..

welnu: daar kan ik kort en lang over spreken..
Kort: GOED!..

Lang: een "best wel lekker spuitje, gaf een mooi rond spuitbeeld, was goed te controleren, en werkte soepel, qua kwaliteit en afwerking ( aan de buitenkant ) zeker niet minder dan bijvoorbeeld een Revell (badger)

'k ben zelf geen professional, maar ik heb 2 Revells en een H&S Evolution, dus ik mag van mezelf zeggen dat ik wel weet hoe een airbrush werkt, en hoe ik er mee om moet gaan.. ( mag ik dat?.. ja dat mag ik )
Zou ik er zelf een kopen?.. ach.. als je dus even terugleest.. ik heb al 3 airbrushes, dus wat moet ik met een vierde?.. in elk geval, zal ik mezelf er geen buil aan vallen.. alleen zou ik er wel een snelkoppeling aan moeten schroeven, want anders past ie niet aan mijn compressor..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Black bull airbrush
BerichtGeplaatst: ma 26 jul, 2010 16:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Mmmh tot nu toe kan ik er weinig mee beginnen.
Er komt enkel verf tevoorschijn als ik de spuitknop maximaal naar achteren duw en ietwat indruk.
Heb daarna eens geprobeerd af te stellen met water, maar precies hetzelfde resultaat.

Heb qua afstelmogelijkheden ondertussen ook alles geprobeerd: Hogere druk, lagere druk, andere naald, andere nozzle, etc. maar tot nu toe zonder resultaat.
't Vervelende is dat ik niet weet of ik iets verkeerd doe.
Wat dat betreft echt een hele dikke onvoldoende voor het vodje meegeleverd papier dat voor de gebruiksaanwijzing door moet gaan.
Vind het ook moeilijk info daarover te vinden op het WWW.

Nou ja, 'k ga maar weer m'n schuurtje in om te zien of het nu wel gaat lukken....

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Black bull airbrush
BerichtGeplaatst: ma 26 jul, 2010 17:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
En of de duvel ermee speelt, ik kom net terug uit mijn schuur met een grote smile :D op mijn bakkes: 't Werkt!
Althans, het begin is er.

Dus... nu kan het beginnen.

Ik heb al veel info gevonden over de hoe-en-wat's op veel websites (waaronder dit forum!), 'n paar DVD's gedownload, onder meer van die Mike LaVelley (ofzo) die levensechte vlammetjes spuit op Discovery Channel, en wat andere DVD's over sjablonen. Moet ik een heel einde mee kunnen komen.

Een paar vraagjes: De Black Bull verpakking is erg netjes, maar de stickertjes met afmetingen erop gedrukt hebben allemaal losgelaten en dus geen idee wat waarbij hoort... In het doosje zweefden een paar losgeraakte stickertjes met 0.5 en 0.2 erop, vermoedelijk komt dat van de naalden af maar zeker weten doe ik het niet... kan ik dat simpelweg met een schuifmaat nameten wat wat is?
En hoe kan je zien welke afmeting nozzle je in handen hebt?...

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Black bull airbrush
BerichtGeplaatst: ma 26 jul, 2010 17:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4284
Woonplaats: Bovensmilde
Staat het niet ook nog in de kopjes van de spuitjes gestanst dan Nem?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Black bull airbrush
BerichtGeplaatst: ma 26 jul, 2010 19:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Meestal staat dat er niet in.. 't beste is om een paar buisjes te nemen, en daar de teksten voor de nozzeldiameters en naalden met watervaste stift op te zetten.. en ze altijd bij elkaar te bewaren..

't is bij een Harder & Steenbeck Evolution al niet anders..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Black bull airbrush
BerichtGeplaatst: ma 26 jul, 2010 19:47 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Evo's hebben markeringen op de naald/nozzle. Eén of twee ringetjes erom geven de maat aan bijvoorbeeld, of een uitstekels op de achterkant van de naald.

Kan je de naalden niet naast elkaar leggen en kijken welke spitser is? De spitse is de 0.2 en de minder spitse is de 0.5. Zelfde met de nozzle :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Black bull airbrush
BerichtGeplaatst: do 29 jul, 2010 1:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 jul, 2009 11:49 am
Berichten: 1634
Woonplaats: Amersfoort
NIET DOEN!

Ik heb er ook 1, en hij spijt voor geen meter.

GrtZ,
AutoBrouwert :mrgreen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Black bull airbrush
BerichtGeplaatst: do 29 jul, 2010 12:20 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
En hoe komt het dat hij voor geen meter spuit? Met zo'n reactie ben je geen stap verder over waar het probleem zou zitten... :?

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Black bull airbrush
BerichtGeplaatst: do 29 jul, 2010 14:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Ja sorry dat een reactie mijnerzijds uitbleef - ik zat in de schuur met de airbrush!

Ik mag graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en ben dus aan het klooien geweest met verf van de Action. Ik kan er kort over zijn, niet aan beginnen.

Op The Pirate Bay zijn een aantal instructie-video's te vinden die ik aandachtig heb bekeken en ook heb ik daar sjablonen-packages gevonden :D

...en nu weer terug naar de schuur, verder oefenen!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement