Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr, 2007 0:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Ik vind een airbrush iets heel persoonlijks. Een model of type ligt je, of juist niet. Voor iemand die niet kan spuiten maakt het niet uit of hij een Revell Starter gebruikt, of een Iwata. Ben zelf inmiddels aan mijn 6e spuit bezig, en langzaamaan begin ik het door te krijgen en weet ik welke eigenschappen ik wil hebben. Helaas praat je dan ook al over bedragen vanaf € 150,-, maar ja.

Mijn tip zou zijn; probeer het uit met iets goedkoops of tweedehands, en als je het iets vind, koop dan het beste dat je je kunt veroorloven.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr, 2007 0:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Ach ja dat is het hele punt, als je start met een airbrush kun je beter een redelijke aanschaffen om wat feeling te krijgen en waarschijnlijk valt die Black Bull daar prima op zijn plaats, dus een leuk instap model en als hij alsnog bevalt dan is er geen man overboord.

Ik ben ook via diversen merken airbrushes uitgekomen op wat ik nu heb en prima functioneerd voor wat ik wil wat die brush doe.

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr, 2007 8:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 jul, 2006 15:10 pm
Berichten: 324
Op die andere forum's valt het wel op dat degene die er voor is er 1 heeft, en degenen die er tegen zijn het ding nog nooit in handen hebben genomen...

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr, 2007 8:58 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Goed Leverancier

Schaf er 1 aan en laat ons je bevindingen weten. Alleen hoop ik dat je dat beter doet dan het lezen van andermans teksten. Ik zit dit nu allemaal even door te lezen, maar elke keer verbaas je mij door redelijk fel te rageren op iets wat juist net niet gezegd wordt. Kijk, iedereen heeft zo'n zijn eigen voorkeuren, vaak door ervaring, voor een bepaald merk. Die voorkeuren zijn ontstaan door het uitproberen van veel spuiten en het lezen van gebruikerservaringen. Dat mensen redelijk sceptisch reageren op het door jouw aangehaalde merk moet toch voor te stellen zijn. Reageer jij niet net zo als er een DVDrecorder wordt aangeboden tegen een kwart van de prijs en Made in ....nou ja maakt effe neit uit.
Ikzelf heb nu ongeveer 20 jaar ervaring met airbrush (denk net zo lang als Ronald) en ik heb dus echt wel een paar emrken in handen gehad. Daarmee denk ik dat ik dus redelijke ervaring heb en kennis he om te kunnen oordelen.
Ik werk nu al een jaar of 4 met een Evolution, ik had gelukkig het geld ervoor, en geloof me, ik wil niets anders meer. Puur door het gemak van deze spuit in gebruik voor de doelen die ik er aan stel.
Als er wordt vermeld dat er voor jouw merk geen fijnere nozzles geleverd kunnen worden, zou dus bij voorbaat jouw merk bij mij afvallen .
En dat is dus ook de mening van anderen, zij geven alleen maar aan dat zij PERSOONLIJK dat merk niet zouden aanschaffen om verschillende gegronde redenen, MAAR...ik heb nog nergens gelezen, behalve dan in jouw eigen teksten, dat dit geen goede beginnersspuit zou zijn. Ik denk dat hij voor de grotere vlakken in de modelbouw best toereikend is, en bij een goed afplakwerk ook voor cammo, ik verwacht alleen geen strak freehand werk.
Dus, Leverancier, laat ons weten wat jij er van vindt, of hij inderdaad geschikt als instapmodel en beginnersmodel of juist een prima aanvulling voor de mensen die al wat meer ervaring hebben en met een wat duurdere spuit werken.Maak foto's als je de spuit demonteert voor schoonmaken, laat een aantal spuitmogelijkheden zien etc etc
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr, 2007 10:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Afbeelding

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr, 2007 12:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 mei, 2006 13:53 pm
Berichten: 1474
Woonplaats: Regio Mechelen, stad in volle vaart
Ik denk dat je gefrustreerd aan het geraken bent. En misschien heb je jouw zinnen al te veel gezet op een black bull airbrush, daarom dat je geen kritiek over deze airbrush kan verdragen.
Ik snap je gedachtengang niet goed "leverancier". Je vraagt of iemand ervaring heeft met een black bull airbrush, en je hoort hier verschillende mensen met een pak ervaring op airbrushgebied die een duidelijke mening hebben over het merk, ookal hebben ze airbrush niet zelf, en dan toch scheldt je deze mensen.

Een "ervaring over deze airbrush" kan evengoed een mening van iemand of een artikel dat je gelezen hebt over deze airbrush, zijn.

_________________
Huidig Project:

BMW 635 csi


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr, 2007 12:37 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Kan iemand hier mischien ook nog zijn ervaringen neerzetten die opgedaan zijn door het gebruik van een Black bull airbrush??
Omdat ik nog niet in het bezit ben van een airbrush, wil ik natuurlijkl zoveel mogelijke zelf opgedane ervaringen van anderen lezen.
Hier lees ik helaas geen ervaringen, alleen maar suggesties, en daar kan ik helaas niks mee.

Graag ervaringen van gebruikers van de betreffende airbrush svp, ouwehoeren en steggellen doe ik wel in de kroeg :D

Groetjes Robert (die nu echt wel benieuwd is naar het functioneren van deze airbrush, of had ik dat al vermeld :D )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr, 2007 12:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 jul, 2006 15:10 pm
Berichten: 324
bert schreef:
Kan iemand hier mischien ook nog zijn ervaringen neerzetten die opgedaan zijn door het gebruik van een Black bull airbrush??
Omdat ik nog niet in het bezit ben van een airbrush, wil ik natuurlijkl zoveel mogelijke zelf opgedane ervaringen van anderen lezen.
Hier lees ik helaas geen ervaringen, alleen maar suggesties, en daar kan ik helaas niks mee.

Graag ervaringen van gebruikers van de betreffende airbrush svp, ouwehoeren en steggellen doe ik wel in de kroeg :D

Groetjes Robert (die nu echt wel benieuwd is naar het functioneren van deze airbrush, of had ik dat al vermeld :D )


Voila, wat ik bedoel. Ik wil enkel info van mensen die het product kennen, niet van horen zeggen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr, 2007 16:40 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
[MOD EDIT] Hou nu asjeblief het topic netjes. Heb je niets zinnigs over deze airbrush te zeggen, reageer dan gewoon niet. Ga niet opnieuw gaan stoken, anders vliegt het hele topic in de kliko. [/MOD EDIT]

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 apr, 2007 20:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 23 dec, 2006 18:01 pm
Berichten: 149
ik heb deze airbrush bb137 met een dhz compressor en ben er wel redelijk tevreden over.
Dit is mijn 1e spuitje dus heb geen vergelijk, je mag wel komen testen/proberen :-)
Ik woon in Elsloo dus de afstand zal geen probleem zijn


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement