Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 28 feb, 2007 16:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 11 apr, 2006 14:34 pm
Berichten: 196
Woonplaats: schilde - belgie
Ik merk op dat veel beginners niet weten hoe ze verf moeten verdunnen en hoe ze daarna hun airbrush daarna het beste schoon kunnen maken. Ik ben zelf ook een beginner en in de how to vond ik ook niet echte pas klare antwoorden. Volgens mij gaat het als volgt, en aub verbeter me als ik fout ben:
merk - - - - - - verdunnen met - - - - - - - schoonmaken met
Code:
Humbroll-----terpentine/thinner/wasbenzine/white spirit-terpentine/thinner/wasbenzine/white spirit
Revell-------terpentine/thinner/wasbenzine/white spirit-terpentine/thinner/wasbenzine/white spirit
Tamiya acryl-thinner/spiritus---------------------------thinner/ruitenwisservloeistof
Vallejo------(gedistilleerd) water----------------------(gedistilleerd) water
andrea-------water--------------------------------------water
Alclad-------???----------------------------------------wasbenzine/Revell Airbrush Cleaner
Pactra-------spiritus-----------------------------------???

Klopt dit? :oops:

Verder laatst gebruikte ik humbroll om m`n tank te verfen en gebruikte ik vallejo om een wash te doen. Maar deze sloeg gedeeltelijk wit-achtig uit. Dus hier komt m`n tweede vraag. in welke vorm kun je geen tweede laag geven. Dus geen water basis over olie, of andersom. Of moet je altijd met hetzelfde medium werken?
Greetz Endrik