Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 aug, 2010 22:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 06 sep, 2009 10:38 am
Berichten: 100
Woonplaats: Doorwerth
Hallo allemaal!

Kan ik Gunze H... kleuren ook verdunnen met tamiya thinner? Ben een beetje in de war met de vele antwoorden :shock:

Groeten Sebastiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 aug, 2010 15:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 25 aug, 2010 11:16 am
Berichten: 4
hey heb net voor de eerste keer mijn verf eens verdund, heb het gedaan tot ze melkachtig loopt en met colormix van revell, nu lijkt het erop dat deze laag mijn vorige laag verf wegvreet, hoe komt dit?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 sep, 2010 17:05 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Vorige laag niet lang genoeg laten drogen/uitharden.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 sep, 2010 18:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 25 aug, 2010 11:16 am
Berichten: 4
had hem nog 2 of drie dagen laten uitharden, lijkt me toch lang genoeg?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 dec, 2010 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 09 jul, 2010 21:43 pm
Berichten: 42
Woonplaats: Oss
Hallo
kan je de Enamels van revell verdunnen met terpetine en daarna met je airbrush spuiten
:wink:

_________________
Bezig met :
lav-25 slep trumpeter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 dec, 2010 1:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
ga dit topic nog maar eens lezen.. vanaf het begin.. en stel jezelf de vraag.. "moet ik deze vraag wel stellen?" zo ja.. lees dan nogmaals..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2010 9:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 27 okt, 2010 18:53 pm
Berichten: 41
ik ben nieuw hier op het forum maar ik zie dat sommige de tip geven om te verdunnen met white spirit bij bepaalde verven. Nu met airbrush ga ik juist beginnen maar ik ben al wel bekend in de carrosseriewereld.

Ik wil gewoon een tip aan de mensen hier: veel mensen denken dat white spirit goed is voor te verdunnen, maar eigenlijk is dat niet. Je kan beter wasbenzine gebruiken in de plaats. Dit is vluchtiger en minder 'vettig' van samenstelling. Dat is de reden waarom geen white spirit te gebruiken. De samenstelling van echte white spirit kan er voor zorgen dat de verf minder hecht of dat je zelfs 'visogen' krijgt (verf die gaat opentrekken, hetzelfde effect als je niet ontvet hebt)

uiteraard verf voor carrosserie en modelbouw zijn wel anders van samenstelling, maar white spirit is voor beiden niet zo goed. Sommigen ervaren er niet direct problemen, kan ik begrijpen maar ik wil maar gewoon een tip geven (en dat ieders modelletje mooi lukt uiteraard), maar het is toch altijd wat delicater. Het is goed om borstels te reinigen en als je er een drupje lijnolie bij doet, dan blijven de haartjes zeer zacht.

Ik kan mij wel goed vinden met de uitleg van bbt en adri kabaalstra en nog enkelen :D , dit is niet bedoeld om goed te staan met de mods hier :mrgreen:

grtz


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2010 14:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 27 okt, 2010 18:53 pm
Berichten: 41
vergeten bij te zeggen: white spirit is ook bedoeld als verdunning voor olieverven (niet het zelfde als alkyd of synthetische verven en consoorten, sommigen denken dat het hetzelfde is)

grtz


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2010 17:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Goede opmerking.

Wat ik begrepen heb is White Spirit vergelijkbaar met Terpentine, ik heb dat in het verleden ook wel gebruikt, en inderdaad.. "vissenogen" in mijn lak..

de grens tussen modelbouwverf en "professionele" producten wordt echter wel kleiner.. tegenwoordig worden voor Carrosseriewerken meer en meer watergedragen lakken gebruikt, en in de modelbouw is het al niet anders..
Helaas is er wel een wezenlijk verschil tussen modelbouwverf, hoewel ik goed te spreken ben over Revell AquaColor, er spuit toch niets lekkerder dan Glasurit Ratio90.. dat zouden ze eens in 20 ml Potjes in de verkoop moeten gooien.. :)

en het aflakken.. steeds meer hobbyisten gebruiken 2K lakken zoals die van ZeroPaints.. Ik heb hier een Setje Teoflux 2K op de werkbank staan..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 dec, 2010 1:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 dec, 2008 17:37 pm
Berichten: 133
Woonplaats: Omgeving Rotterdam
Teoflux is toch gewoon de oude naam van Motip?

Of heb ik het mis..

_________________
Op de werktafel:
Academy - M997 Maxi-Ambulancde (1:35) |-| Revell - Sunseeker Predator 108 (1:72) |-| Trumpeter - SS John W. Brown Liberty Ship (1:700)
Project voorbereiding:
Revell - Queen Mary II (1:400)
Projecten recent afgerond:
Revell Classic - USS Burton Island (1:285) |-| Italeri - 1/4 ton, 4x4 Utility Truck (1:35)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement