Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 10:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: plastic rc model
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2004 16:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 sep, 2004 20:01 pm
Berichten: 122
Ik heb nog zo een plastieken rc model hier liggen, van een audi a8 met van die neppe antireclame stickers erop en niet mooi dus....
Ik zou dus graag die stickers eraf doen en dan de auto volledig in andere kleur spuiten en dan wa fantasie met striping ofzo. ik heb al dubbel setje velgen erbij...
Ik zelf werk in belgishc limburg in de enige belgische vancranenbroek (doe het zelver zaak) Maar de rest eran ligt allemaal in nederland, dus jullie moeten da wel kenne, dan ken je zeker ook (als modelbouwer) die rc modellen.

iemand een idee hoe (geen stickeroplosser, bijt in!) ik die stickers er best afhaal....?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2004 17:21 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik heb geen ervaring met dat soort stickers, maar je zult waarschijnlijk wel met een oplosser aan de slag moeten. Je kunt voorzichtig beginnen met terpentine of wasbenzine. Ook spiritis is een mogelijkheid.
Als dat niet werkt, dan kun je toch een stickerverwijderaargebruiken om de lijmresten weg te halen MAAR hou dan een sponsje met schoon lauw water bij de hand om direct na het verwijderen die plakken te "wassen". En ik bedoel met direct, binnen 20 seconden. Natuurlijk weg blijven van eventuele transparante onderdelen, want die zijn meteen hopeloos vergald.

Daarna is het een kwestie van lichtjes schuren en gronden, waarna je je fantasie de vrije loop kunt laten.

Succes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: comment
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2004 18:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2004 20:21 pm
Berichten: 826
als er van die dikke kunsstof stickers op zitten kun je ze beste met een haar-droger op een lage stand warm maken en dan trek je ze er zo af.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 31 okt, 2004 1:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 sep, 2004 20:01 pm
Berichten: 122
alle stickers zijn eraf. met spiritus, no problem.
maar, ik heb de auto al proberen spuiten, maar ik blijf echt druppels hebben, alle verf komt samen tot grotere druppels.
Ik gebruik nochtans golden acrylic's airbrushverf, voor metaal,plastiek, hout en canvas....
OP wat voor manier moet ik de auto voorbehandelen. in lagen spuiten heeft namelijk geen nut.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 dec, 2004 0:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 dec, 2004 19:46 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Veenendaal
Ik heb goede ervaring met eerst 'Graupner UNIVERSAL haftgrund' kan ook in de airbrush gebruikt worden, en was je auto eerst ff inwasmiddel af


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 dec, 2004 9:14 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Hmm ik kan me de laatste reactie van Horizon niet herinnernen, anders had ik destijds al wel wat eerder gereageerd.
Spiritus is een goede reiniger, maar niet het ideale product om direct overheen te schilderen. Een beetje warm water en afwasmiddel (zonder toevoeging van handverzorgende producten) zou het probleem moeten verhelpen. Oow en licht schuren is ook altijd een aanrader.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 feb, 2005 19:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 20 feb, 2005 19:05 pm
Berichten: 359
Eerst eraf pulken en daarna met lampenolie...bijt niet en maakt de kleefstof zacht, veeg je het er zo af. :wink:

_________________
http://www.jevries.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement