Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 6:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 okt, 2004 10:40 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Ik zal ooit mijn drijfgas airbrush set ontgroeien. Welke set met compresser zal ik kiezen? Moet een beetje allround zijn, dus ook voor het fijne werk.

Maar ook niet overproffesioneel, moet wel realistisch blijven! :D Ook qua prijs!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 okt, 2004 14:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 okt, 2004 11:38 am
Berichten: 426
Woonplaats: Zwolle
Een goede airbruchspuit is persoonlijk van wat wil ik er mee en wat kan ik er mee.
Ik zelf heb een badgar 150 dubbel action die heeft het voordeel dat ik heel fijn kan spuiten maar ook een basis laag voor een model.
En een beetje spuit begint al snel rond de € 60,-
Tja en de compressor is ander verhaal je kunt er 1 halen bij een bouwmarkt die in de aanbieding is met 1 nadeel veel herrie voor 10 min waar je wel op moet letten dat er een vocht afscheider bij zit.
Of een stillere die een stuk duurder zijn.
En anders kijk eens bij airbruch services Almere die kunnen je nog meer vertellen daar over.
http://www.airbrush-services-almere.nl
En een foto waar ik de basis laag heb gedaan.
Afbeelding

mvg Menno


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 okt, 2004 15:02 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Bedankt voor de link en tips Menno! Pffj wat hebben die gasten veel airbrush materiaal zeg!

En jou model ziet er top uit, er zit gewoon beweging in door het vuil en zo. Ook dat canvas doek is realistisch!!! Wouw.

Eindelijk iemand die de nog lege 'legervoertuigen' categorie iets van vulling kan voorzien!!! :D

Ga zo door!!!!! Ben benieuwd naar andere legermodellen van je!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2004 11:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 okt, 2004 10:35 am
Berichten: 982
Qua compressor zijn de eisen niet zo hoog:

-constante luchtstroom (dmv buffertank)
-voldoende lucht (nauwelijks een probleem)
-SCHONE lucht (is nog het belangrijkste) dmv waterafscheider en evt olieafscheider.
-regelbare lucht (dmv drukregelaar)

Een compressor valt hiermee in 2 delen uiteen: Een luchtpomp aan een tank, en een "persluchtverzorgingseenheid" welke de aangeboden lucht zuivert en regelt.

De airbrushcompressors bieden beide. Ze zijn stil, regelbaar en geven gezuiverde lucht.

Een grotere compressor geeft in de regel herrie (op te lossen door de compressor in de schuur te zetten, en een persluchtslang naar de werkplek) en in de regel onzuivere lucht. De goedkoopste compressoren zijn olie-loos, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
De drukregelaar die op de meeste goedkope compressoren zit, is van bedenkelijke kwaliteit. Ik zou deze op 6-8 bar laten staan, zodat de compressor in ieder geval afslaat, en pas aan het einde van de slang de lucht goed regelen. Haal hiervoor bij een technische groothandel een drukregelaar en vochtafscheider. Heel erg duur zijn de simpeler modellen niet, en ze zijn van hoge kwaliteit.

Ook kan je 2e hands op zoek gaan.

---
Airbrush

Dit is een redelijk persoonlijke kwestie. Koop in ieder geval een airbrush waar je ook reserveonderdelen voor kan kopen.
Van de IWATA airbrushes is iedereen het er wel over eens dat ze van hoge kwaliteit zijn. o.a. te koop bij bovengenoemd adres en bij harold grafik in Rotterdam. (geen website :?: )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2004 11:46 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Zelf heb ik een Badger 250.
Een hele duurzame en mooie spuit. Ik heb er al heel veel werk mee verricht en het bevalt me nog prima.
Daarnaast heb ik nog altijd een spuit van een +/- 10, - liggen. Hiermee spuit ik vaak grote oppervlakken en grondverf. Dit, omdat deze spuit een zeer grote spreiding heeft.

Enige wat ik nog niet bezit is een spuit met een verfreservoir boven op de spuit. Dit geeft als voordeel dat je een nog strakker resultaat kunt spuiten. Zeker met minder druk!!!
Een spuit met een reservoir aan de onderkant, heeft druk nodig om de verf middels een vacuum naar boven te zuigen. Met een reservoir aan de bovenkant, heb je voldoende aan zwaartekracht :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement