Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verf aflakken
BerichtGeplaatst: zo 14 nov, 2021 13:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 13 nov, 2021 12:54 pm
Berichten: 14
Hallo,

Ik ben nog redelijk nieuw in het spuiten/lakken van modellen (ik schilder altijd enamel verf van Revell met de kwast) en nu kom ik tegen een paar probleempjes aan waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden.

Van wat ik heb gelezen weet ik dat ik Tamiya TS kan spuiten en daar overheen Revell Enamel verf uit van die potjes. Nu heb ik een vraag over het aflakken van mijn model. Kan ik hiervoor https://www.modeltreinstore.nl/revell-34101-1-spuitbus-glanslak-100-ml/ deze lak gebruiken? Ik denk dat Revell enamel verf wel samengaat met een acryl lak van hetzelfde merk (al weet ik dat niet 100% zeker), maar gaat dit ook samen met Tamiya TS lak?

En dan nog iets wat niet echt belangrijk is, maar wel handig om te weten: kan ik met die Revell glanslak ook zelfgemaakte decals coaten zodat de inkt niet uitloopt als ik ze in het water houd?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

S. Rebel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verf aflakken
BerichtGeplaatst: zo 14 nov, 2021 15:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 nov, 2006 2:09 am
Berichten: 552
Woonplaats: eindhoven
Nee. de spuitbus acryl lak van Revell is niet op waterbasis en kan erg agressief zijn voor onderliggende lakken, met name enamel. Altijd oppassen met spuitbus "acryl". Dat is niet de watergedragen acryl zoals die in potjes van Vallejo, Revell Aqua of Tamiya.