Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 17:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Verf probleem
BerichtGeplaatst: do 07 nov, 2019 21:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Erik, (maar natuurlijk ook de rest),

Afgelopen dagen heb ik wat uit kunnen proberen met de AV van De Parel. Mijn bevindingen zijn inderdaad positief!

Ik heb gedaan zoals jij voorstelde. Drie oude cd-hoesjes gepakt en op alledrie een label:

- Kleur Vallejo + verdunner Vallejo
- Kleur Vallejo + verdunner Vallejo + 1 druppel AV
- Kleur Vallejo + verdunner Vallejo + 2 druppels AV

Toen lekker aan de gang gegaan. De linkerkant van de hoesjes zo mooi mogelijk, en op de rechter wat gepruts.

Wat betreft het verfwerk merkte ik inderdaad dat de verf met 1 druppel AV toegevoegd al langere droogtijd nodig had. Vooral merkte ik dat ik zonder AV iets in een keer dekkend kon spuiten, maar een deel met 1 druppel AV in één keer dekkend spuiten was minder makkelijk te doen. Maar als je oppervlaktes spuit wil je dat toch opbouwen in dunne laagjes dus wat dat betreft moet dat geen probleem zijn. Dan zag je inderdaad dat de verf wat mooier uitvloeide.

2 druppels toegevoegd gaf eigenlijk te snel problemen naar mijn zin. Vooral met het spuiten van een klein stukje, bijvoorbeeld een rechthoekig vlakje, blies ik bij het afknijpen van de verftoevoer vrij snel wat lopers.

Het grootste voordeel wat ik nu merkte is dat ik tijdens de toevoegingen met AV geen één keer tussendoor de nozzel schoon heb hoeven maken! En dit is al een heel groot voordeel wat mij betreft!

Voortaan gaat er bij mij dus een druppeltje AV door de verf, bedankt voor de tips en uitleg! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement