Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Masking Liquid
BerichtGeplaatst: vr 21 dec, 2018 12:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
odorf schreef:

Interessante tip, toch eens overwegen om dat uit te proberen. :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Masking Liquid
BerichtGeplaatst: vr 21 dec, 2018 13:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Ja zeker Walesha Heb nu voor de eerste keer Humbrol uitgetest maar dat Schminck lijkt me ook zeer interessant en makkelijk om mee te werken. Je bespaart er je oude penselen weer mee.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Masking Liquid
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2018 12:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Persoonlijk heb ik nog nooit met masking liquid gewerkt. Maar als ik dit allemaal lees, denk ik: wat een gedoe. Stinkt, duur, wanneer is het droog, krijg je het er weer af zonder de canopy te beschadigen? Wat is er mis met alles afplakken met Tamiya tape i.p.v. dat spul?

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Masking Liquid
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2018 12:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Zoals met alles zijn ook hier duidelijk de meningen verdeelt... ik vind het gewoon gemakkelijk en de rest neem ik erbij.
Plak jij liever af met tape: dan doe je dat gewoon, ik verkies nu eenmaal dat andere want met tape vind ik veel te veel gedoe!
Ieder heeft zo zijn manier van werken en wat jij het beste vind is daarom nog steeds niet het beste voor de anderen! :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Masking Liquid
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2018 13:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Klopt helemaal.

walesha schreef:
wat jij het beste vind is daarom nog steeds niet het beste voor de anderen! :roll:

Volgens mij heb ik dat ook niet gezegd. :wink:

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Masking Liquid
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2018 13:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Nee, niet met zoveel woorden. :?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Masking Liquid
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2018 14:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Wij hebben de mooiste hobby genaamd MODELBOUW in welke vorm of interesse dan ook. Deze hobby beoefen je voor je zelf. Jij doet het zoals je het wilt Jij doet er mee wat je wilt en jij werkt het af zoals je het wilt.

Gelukkig is er een forum zoals dit waarop je dan je foto's kan plaatsten en je opmerkingen kan krijgen. Je kan er ook om informatie vragen En gelukkig zijn er velen die dat doen

Maar het is nog steeds en vooraltijd je eigen model en jij doet het zoals jij het wilt en niemand anders Ik ben na 10jr weer begonnen en toen had je dat goedje niet Heb gedeeltelijk afgeplakt en restant met dat maskol gedaan. Ben het met Walesha eens dat het geen makkelijke klus is

De volgende zal ik eens gaan proberen uit te rusten met die sets van Eduard die beginnen met referentie JX Misschien dat dit iets makkelijke gaat Anders ga ik toch ook verder met maskol Ook met tape kan je beschadigingen aanbrengen


Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Masking Liquid
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2018 14:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
ja Wim, waar modelbouw nog "speelgoed" was heeft deze hobbytak een hele evolutie gekend. Mascol bestond al in de jaren '70, dra gevolgd door "crystal clear" en "set & sol" wat een hele verbetering betekende. François Verlinden was in de jaren '80 de grote pionier, vooral in de militaire modelbouw en de grondlegger van de aftermarket. Een model afplakken was toen niet echt aan de orde... de airbrush stond nog in de kinderschoenen, dat was een must en peperduur.
In het verloop van de koude oorlog werden er binnen de NAVO afspraken gemaakt onder meer i.v.m camouflage waar landen zoals de VS en ook Duitsland in meegingen... dergelijke camo op een model werd toen gewoon uit de losse hand gespoten zonder enig afplakwerk, kwestie van de AB goed af te stellen of gewoon met het penseel!
Vandaag de dag zie je door de bomen het bos niet meer, zowel in het aanbod van kits als bij de aftermarket… je kan het zo gek niet bedenken of je kunt bijna alles gewoon kopen!
Kijk bvb eens naar die wedstrijden vandaag... zelf ben ik meervoudig prijswinnaar en heb ik jaren deel uitgemaakt van de jury. Maar als ik nu op een beurs de wedstrijdtafel bekijk.... dan bedankt ik ervoor om jurylid te zijn want de perfectie staat nu voorop tot soms in het absurde, enfin: in mijn ogen, niet normaal meer!
Maar zoals je al zei: modelbouw is een hobby dat je op de eerste plaats voor jezelf doet en de ene doet het zo en de ander anders... niemand is perfect want dat bestaat niet en ja... fora zoals dit kunnen een hulp bieden maar in godsnaam: verlies niet je eigenheid en probeer zeker niet een ander te overtreffen want dan blijft er van het plezier dat de hobby je geeft niks meer over! :(

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Masking Liquid
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2018 16:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Ja Walesha je hebt gelijk eerlijk is eerlijk

Neem van mij aan dat ik van dat Maskol gebeuren niets af wist tot kort geleden In de 10jr is er veel veranderd en velen streven naar de uiterste perfectie Ik doe daar niet aan mee Misschien door mijn leeftijd maar de meeste plezier is voor mij het bouwen, zo goed mogelijk te doen en ook met de minste foutjes.

Dan het afwerken natuurlijk een atuur mogelijk model wat het ook moge zijn Daarna aan passen aan de omstandigheden waarin het model heeft verkeerd Ik heb AFV gedaan en ja die rijden echt niet alleen over asfalt/bitumen wegen De Navy ships varen niet alleen in mooi weer Heb zelf 5jr op zee gevaren en opgegroeid in een zeevarende familie en weet wat ene schip te verdrahen krijgt op zee

Luchtvaart is ook een oud iets de B17 van airfix 1/72 was pas uit en ik bouwde deze en dat was ene knots Later kwam de B19 een gigant maar je bouwde omdat je het leuk vond en voor je eigen Ik heb gisteren de oue bak met verf opgeruimd en kwam iets tegen. Moet minimaal 10jr oud zijn Nooit open gemaakt Humbrol Mat Cote Vrga mij niet waarom ik het gekocht had Maar ga het nu een keer toepassen

Stuur wat foto werk dat ene potje ga ik dus gebruiken De andere op de foto's gebruik ik regelmatig maar zijn ook al rond de 10jr oud en is nog altijd goed Hobby heerlijk die modelbouw en je bent in je zelf helemaal bezig

photo 464013

photo 464014

photo 464015

photo 464016

fijne zondag aan een ieder die dit leest

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Masking Liquid
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2018 18:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
walesha schreef:
Nee, niet met zoveel woorden. :?


Volgens mij heeft saab900 dat ook niet met minder woorden gezegd. Hij steld aan het eind dezelfde vraag die ik op bladzijde 1 ook vraag maar dan in andere woorden.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement