Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 7:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: compressor.
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2004 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 sep, 2004 20:01 pm
Berichten: 122
Ik heb al reeds een airbrushspuiten van Harder en steenbeck de EVOLUTION two in one zoals de airbrushers die kennen. net de zelfde in het kistje zoals deze pic
Afbeelding

In hoeverre ik het heb kunnen gebruiken met mijn mini comperssorke, ben ik er wel tevreden mee. maar dit is een proffesionele spuit, en gaat pas tot zijn recht komen mits er gebruik gemaakt word van een degelijke compressor.

Een airbrushcompresor met olie is duur, maar altijd beter, dus olie moet het zeker worden.maarrr
Ik werk in een doehetzelverzaak en verkopen er ook goedkope compresorkes en profesionele compresors.
Nu kan ik met mijn personeelskorting voor 260 euro een profesionele compersor kopen met v-riem, 50 liter met een drukregelaar met geintegreerde vochtafscheider.
Ik denk dat ik dit toestel ga kopen. dit kan dan ook gebruikt worden voor grote oppervlakten te spuiten en ook voor andere doeleinden geschikt omdat er een maximum bar van 8 bar opstaat. Nu, ik gebruik ook maar 1,5 tot 2 bar voor de airbrush.
Ik gebruik de airbrush wel niet alleen voor de modelbouw,maar hou me ook gewoonbezig met het airbrushen op doeK
Wat zeggen jullie hiervan?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 sep, 2004 12:12 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Tja ik ben ook verwend met een grote compressor (80 liter tot max 6 atmosfeer)
Daar zit al een regelaar op die ik standaard op 2,5 tot 3 bar heb staan. Vervolgens zit er nog een klein 1,5 liter tussen vat tussen die ik heel fijn af kan stellen.
Dus ervaring met kleinere compressors heb ik niet, maar zo'n grote is wel handig. Wij gebruiken hem thuis voor grote spuit werkzaamheden, maar ook om bijv. de schuur eens flink mee uit te spuiten :) Vooral een groot voorraad vat is handig wanneer het kouder is. Dan is het moeilijker voor de pompjes om het vat bij te vullen.
Nadeel is wel dat het ding enorm groot is en je er dus veel plek aan kwijt bent! :(


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 sep, 2004 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 sep, 2004 20:01 pm
Berichten: 122
ik werk voorlopig toch enkel in het tuinhuis, daar ben ik bezig met een atelierke aant bouwen in een hoek.
Dus, daar heb ik plek voor voorzien.
Maar, hoeveel bar gebruiken jullie bij het spuiten?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 sep, 2004 8:01 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Dat is het enige wat ik niet exact kan aflezen, omdat er geen meter meer op het tussen vat zit. Wel weet ik dat de airbrush niet meer mag hebben dan 2,5 bar. Maar de druk verschilt heel erg bij het werk dat ik moet doen.
Als ik fijne lijen wil spuiten zonder al te veel nevel, dan gebruik ik heel weinig druk en mooie dunne verf. Als ik grotere oppervlakken een dekkende egale kleur moet geven, dan gerbuik ik meer druk en mag de verf soms ook net iets dikker zijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2004 11:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 okt, 2004 10:35 am
Berichten: 982
2,5 bar is meer dan zat. als je er 8 bar op zet, blaas je de ingewanden uit je airbrush.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2004 11:38 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Als je zo ontzettend veel druk gebruikt, dan blaas je niet alleen je spuit op, maar dan kun je ook nooit mooi spuitwerk leveren. Je spuit dan (bij te veel verf) golven in je lak. De lak droog door de grote hoeveelheid lucht super snel en wordt daardoor ook niet strak. Lak moet namelijk rustig uitvloeien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2004 13:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 sep, 2004 20:01 pm
Berichten: 122
inmidels houd ik me al een goede maand haast ieder weekend bezig met het airbrushen, vooral op doek en t-shirts (opdracht). mijn druk hangt af van het te spuiten oppervlak, tss 0,8 bar en max 2 bar bij gewone zaken. moet ik grote opperlvakten hebben,dan is da niet meer met de airbrush maar met een pistool met verfbeker, 3bar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement