Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2017 19:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 07 sep, 2017 21:03 pm
Berichten: 20
Hallo allemaal,

Na een jaar of 25 begon het weer te kriebelen en ben voorzichtig met mijn eerste kit in decenia begonnen. De basis is blijven plakken, dus vond ik het tijd om mijn model te washen. Dit is een nieuwe werkwijze voor mij, maar door wijze bijdragen van de leden alhier heb ik onderhand het vertrouwen dat ik tenminste een redelijk resultaat kan halen.

Maar, een groot deel van mijn model is geschilderd met Revell aqua paint en ik betwijfel of de laklaag die voor het washen moet worden aangebracht de waterverf wel/niet aan zal tasten. Ik heb veel gelezen over laklagen op enamel lakken, maar heb nog geen antwoord op mijn kwestie kunnen vinden.

Dus, wie heeft er ervaring met het lakken van een ondergrond van waterverf en kan mij goede raad geven?

Alvast bedankt!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2017 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Ik schilder zelf ook mijn modellen met Revell Aqua en heb nog nooit problemen gehad met laklaag. Meestal gebruik ik de blanke lak van de Action, maar ook wel eens Gunze Mr.Color spuitbus of andere blanke lak op Acrylbasis. Ik heb nooit iets gemerkt dat deze lakken de onderliggende Revell Aqua aantasten.

Volgens mij is Revell Aqua weliswaar op waterbasis, maar niet echt waterverf, het blijft een soort van acryl volgens mij.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 sep, 2017 10:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 07 sep, 2017 21:03 pm
Berichten: 20
Dank voor je antwoord. De watergedragen vernissen van Humbrol en de Acryl vernissen van Vallejo zullen dan vast geen gedoe opleveren. Ga het eerst eens testen en dan uitproberen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement