Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 3:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: airbrush set kopen
BerichtGeplaatst: do 13 mei, 2010 19:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
beste mensen, ik ga mijn eerste airbrush set kopen, van welk merk kan ik die het beste kopen? van revell had ik een paar mooie gezien, ze moeten niet te duur zijn. en als ik een set koop zit daar dan een compressor bij, of een fles met luchtdruk, of moet ik die apart kopen :?: :?:
(tsja, het zijn wel veel vragen, maar ik wil wel echt goed beginnen :lol: ) en kun je(jaja het houd maar niet op) ook gewone verf gebruiken of moet je die speciale potjes kopen :?:
grtz pelle

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: airbrush set kopen
BerichtGeplaatst: do 13 mei, 2010 19:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 18:14 pm
Berichten: 410
Woonplaats: Heiloo
Van welk merk het beste is weet ik niet. Ik heb zelf een revell standard class airbrush en die bevalt me wel goed. Of er een compressor of drijfgas bij zit staat er meestal wel op. Persoonlijk zou ik geen drijfgas kopen. Ik heb dat zelf nu en het bevalt me helemaal niet. Het is redelijk duur en gaat extreem snel op. Ik moet ook nog een compressor kopen. Volgens mij kan je de meeste verf wel gewoon gebruiken als je maar genoeg verdunt.
Groet Jochem

_________________
333: Only half DEVIL


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: airbrush set kopen
BerichtGeplaatst: do 13 mei, 2010 22:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Alle antwoorden op de vragen die je stelt en die je nog gaat stellen over de aanschaf van een airbrushset vind je hier. Het zijn maar 8 pagina's.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=20490

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: airbrush set kopen
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2010 11:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 sep, 2009 14:22 pm
Berichten: 31
Ik heb mijn laatste airbrush gekocht bij conrad voor echt niet veel geld en hij bevalt uitstekend en is helemaal niet duur.
Ik had ook een duure evolution airbrush in de veronderstelling dat het beter zou zijn maar het maakt niks uit uit.
Revell is ook duur, ook de losse onderdelen.
Voor mij een aanrader de AB 430 bij conrad, voor dat geld kun je ook nog eens het hele ding wegdonderen en zit je niet met uren lang schoon maken.
Met deze airbrush heb ik heel lang verf kunnen zonder echt hem intern te hoeven schoonmaken wat ook moeilijk gaat, de bijde andere airbrushes waren veel sneller verstopt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: airbrush set kopen
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2010 12:39 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Ja, ik heb ook een goedkope tweede AB aangeschaft, voor slechts €24,95 inclusief verzendkosten! Kan ik mooi gebruiken naast mijn (5x zo dure!) evolution..
Dit is hem!
Afbeelding

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: airbrush set kopen
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2010 22:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 sep, 2009 14:22 pm
Berichten: 31
prutser332 schreef:
Ja, ik heb ook een goedkope tweede AB aangeschaft, voor slechts €24,95 inclusief verzendkosten! Kan ik mooi gebruiken naast mijn (5x zo dure!) evolution..
Dit is hem!
Afbeelding



Wat mij ook opvalt na drie merken te hebben geprobeert is dat de revell en de evolution rubberen en nylon sluitringetjes hebben.
Bij de revell airbrush was na korte tijd dat ringetje al aangetast door de thinner en spoedig was hij ook vertrokken.
De dichting was daarna niet goed meer.
Ik zet mijn airbrush altijd in een potje met thinner dus dan is hij snel weggevreten, logisch ook natuurlijk.
Na verloop van tijd kreeg ik ook wat problemen met de evolution ivm afdichting door het ringetjes ed, of andere zaken.
De AB daarin tegen is zo anders ontworpen dat het totaal zonder die ringetjes gaat, en het probleem is opgelost daarmee, gelukkig.
Ik hoef hem ook niet zo snel schoon te maken valt mij wel zeer op.
Met andere woorden vind ik dat duure gedoe maar onzin, al zal vast wel wat voor de duurdere spuiten te zeggen zijn.
Ik had een evolution trouwens met het kleinste spuitbekje in de hoop daarmee echt heel fijn te kunnen werken, geen afplakken meer van kamoflage kleuren ed dacht ik, maar helaas.
De verf blijft uitwaaieren bij mij, niks fijne lijntjes van 3mm of iets dergelijks die daarna weer op te vullen zijn.
Bij anderen lijkt het perfect te gaan hier, maar na ik snap komt dat omdat ze het afplakken met een opstaand randje of een papiertje met poster buddies er onder.
Welke airbrush het beste is lijkt bijna een onzin stelling, of hij moet het niet doen.
Het gaat er meer om of het ontwerp wel practisch is, weinig aankoekkingen van verf intern, goed schoon te maken, en een goed ontwerp die op de lageren duur geen lekkages gaat vertonen, en het liefst zonder die kleine en duure afdicht ringetjes, of andere te kleine onderdelen die snel kwijt raken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: airbrush set kopen
BerichtGeplaatst: di 25 mei, 2010 19:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 jul, 2009 10:55 am
Berichten: 1765
Woonplaats: schoten
ik heb voor €160 een set gekocht
http://www.detectorshop.nl/airbrush/airbrushstartersets/042f3d9be60d4c30a.php
spuit goed.
niet duur.
en nu je het zegt van die ringetjes...
ik denk dat ik daar ook last van krijg :?

_________________
When you are not
with the one you love
Love the one you are with


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: airbrush set kopen
BerichtGeplaatst: di 25 mei, 2010 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 maart, 2006 13:08 pm
Berichten: 4604
Woonplaats: Fryslân
starbuck schreef:
Ik zet mijn airbrush altijd in een potje met thinner dus dan is hij snel weggevreten, logisch ook natuurlijk.

De verf blijft uitwaaieren bij mij, niks fijne lijntjes van 3mm of iets dergelijks die daarna weer op te vullen zijn.

Welke airbrush het beste is lijkt bijna een onzin stelling, of hij moet het niet doen.

Het gaat er meer om of het ontwerp wel practisch is, weinig aankoekkingen van verf intern, goed schoon te maken, en een goed ontwerp die op de lageren duur geen lekkages gaat vertonen, en het liefst zonder die kleine en duure afdicht ringetjes, of andere te kleine onderdelen die snel kwijt raken.


Als ik zo vrij mag zijn; ik denk dat het hier eerder gaat om een gebruikersfout. Niet de fout van de airbrush of ontwikkeling daarvan. Het beste onderhoud je een airbrush door deze schoon te maken na een gebruikssessie, door zorgvuldig alles met een wattenstaafje en een rijgborsteltje schoon te maken. In het geval van enamels met thinner, in het geval van acryl met water.
Daarna leg je de airbrush droog en schoon weg, hierdoor hebben de o-ringetjes veel minder te lijden en in het geval van acryl natuurlijk helemaal niets, behalve normale slijtage welke nihil is.

Het uitwaaien van de verf is ook te verwijten aan de gebruiker, camo kun je perfect spuiten uit de losse hand. Denk er dan wel aan de juiste naald en nozzle te gebruiken, die bij de schaal en het gewenste effect passen. Werk je met een erg dunne naald, dan zul je ook de verf meer moeten verdunnen, met een lagere druk spuiten en de spuit dichterbij te houden.
Let wel, dit is géénzins een persoonlijk verwijt, het gebruik van een airbrush leer je niet even 1-2-3. Dit duurt gewoon lang.

Een goed ontwerp van een airbrush is essentieel en hier gaat eigenlijk de noemer op dat een duurdere airbrush beter is, dit vanwege techologie, ontwikkeling en fabricage. Je merkt gewoon dat een duurdere airbrush beter functioneert, fijner werkt en beter mee te werken is.

_________________
[url=http://firerods.com/phpbb3/index.php]Firerods Forum[/url]
Klik op onderstaand plaatje om naar mijn website te gaan.
[url=http://www.firerods.com][img]http://www.firerods.com/firerodsbanner2.jpg[/img][/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: airbrush set kopen
BerichtGeplaatst: zo 30 mei, 2010 15:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 sep, 2009 14:22 pm
Berichten: 31
Dat zal vast zo zijn, maar mij is het niet gelukt, wel met somige modellen die in het origineel ook grof gespoten zijn zoals somige oude migs.
Op foto's zie je dat het helemaal geen strakke lijn is tussen schutkleuren maar dat er van ver, met een groffe spuit de kleuren zijn aangebracht.
Zo veel ervaring heb ik ook niet, ik heb nog niet geprobeert om de verf meer te verdunnen met een dunne nossle en weiniger druk.
Wel met weiniger druk maar toen begon het snel te sputteren, omdat het natuurlijk ook matt verf was.
Voor mijn idee wou het niet lukken, in schaal stond het niet in verhouding de uitwaai of nevel lijn.
Maar ja, voor een beginner dan, het zal vast beter willen zoals je zegt.

Wat het schoonmaken betreft laat ik de spuit altijd in de verdunner staan, ik ben veel te bang dat in de spuitmond de verf indroogd, het sproei stukje is uitmermate rot schoon te maken.
Er past ook bijna niks in, vooral in de dunste niet.
Op den duur droogt de verf zo in, in het sproeistukje dat er een laag op blijft zitten die bijna niet weg te krijgen is, het is net een laagje micro glazuur waar ook snel direct weer verf aankoekt bij het spuiten.
Ik vraag mij hoe jullie dit schoonmaken als het kan.
Zoutzuur ?
Daarom koop ik geen duure airbrush weer, dat staat voor mij wel vast.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement