Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 13:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Revell verf
BerichtGeplaatst: zo 12 sep, 2004 20:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 sep, 2004 20:01 pm
Berichten: 122
Iedereen weet dat ze voor de modelbouw voor het merk Revell (alsook tamiya) van die potjes (email) verf verkopen speciaal voor de modelbouw.

Ik had dus eerst als onervaren modelbouwer, zo een poje gekocht, en dat in mijn (dure) airbrushpistool gebruik, natuurlijk begon plots het pistool te haperen en kreeg ik klonters uit het pistool. gevolg, mijn nozzle 0,2 verstopt. maar onmiddelijk gestopt en met terpentine ging dat wel makkelijk los.
dan maar nozzle 0,4 genomene en acryverf wat dunner gemaakt met water. dat lukt wel min of meer, maar toch na een tijdje krijg je druppels.

Wat gebruik ik...

Mijn airbrushpistool had ik gekocht gehad een jaar geledenomdat ik wou beginnen met airbrush, dat is de Evolution two in one van harder en steenbeck.
toen kreeg ik een modelbouw compressorke van collega... en dan maar een aquarium luchtslangetje gezocht wat ik nog had liggen voor mijn aquarium. ja , dat werkt wel
Ik werk nu met prul materiaal in combinatie met een dure airbrushpistool van 125euro.
Ik ga natuurlijk een fatsoenlijke compressor kopen omdat ik niet enkel modelbouw ga spuiten maar ook op doek en metaal enzo.

Maar nu, moet ik nu speciaal airbrushverf gaan kopen voor de modelbouwsels te spuiten of kan ik oook gewoon toch die revell verf verdunnen met thinner?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 sep, 2004 8:31 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik verdun al jaren mijn "reguliere" modelbouw verf met terpentine. Het is niet de beste verdunner (thinner ook niet, dat is te agressief), maar werkt wel goed.
Verdunning is meestal 2 delen verf + 1 deel terpentine. Dit is iets wat je een beetje moet leren, want sommige verif is wat dikker, dan andere.
Ik roer zelf altijd de verf met een metalen staafje. Wanneer de overtollige verf er mooi vanaf drupt, is de verf goed om te spuiten.
Het spetteren van de verf kan ook komen door klontjes. Dit zijn heel vaak hele kleine klontjes, die je eigenlijk eruit zou moeten zeven. Ik zelf heb een trechterzeef uit een spuiterij. Geen idee waar je het ergens anders zou kunnen kopen, maar het werkt perfect. Altijd zuivere verf en het spuit geweldig.
Kijk ook eens in het thread "Airbrushing", daar heb ik wat meer tips voor mooi werk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 sep, 2004 17:24 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Klopt. Ik vind spuiten met de airbrush nog altijd moeilijk. Je wilt niet weten hoeveel keer ik de hotrod overnieuw heb gespoten!

Ik had ook last van klontering van de lak, het leek net of de metallic deeltjes reageerden met de andere lak die ik er door heen had gemengd... Het resultaat was dat het leek alsof er stof in de lak zat. Zo fijn waren de klontjes...

Blijven oefenen blijven oefenen blijven oefenen blijven oefenen blijven oefenen.

Een polijstbeurt na het uitharden bracht de schade gelukkig terug.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement