Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 9:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 jan, 2005 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 dec, 2004 17:00 pm
Berichten: 571
Woonplaats: tilburg
dit is op 1 of andere manier ook jullie wel eens overkomen.
ik had een mooie '41 chevy pick-up, ben met rode humbrol (ik heb alleen maar slechte ervaringen met humbrol) spuitcan gaan spuiten, was dof/mat dus besloot ik motip te vernissen, dit at de rode verf op dus ik dacht snel schoonmaken zodat ik nog een kans heb om het over te doen.
de enige oplossing die ik zag was in de terpentine leggen. FOUT het leek de dag erna op rubber ipv. plastic, weer laten drogen en hij werd gelukkig weer hard.
maar hij was al zwaar gehaverd, nou heb ik een zwak voor de oude wrakken die je zomaar in het amerikaanse landschap tegenkomt. dus dat project had nog toekomst.
Afbeelding
nu wil ik meer van die verweerde wagens maken maar dan in mildere vormen, dus met nog wel lak maar met plaatselijke roestplekken en roestgaten, hoe kan ik dit creeeren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jan, 2005 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 dec, 2004 15:59 pm
Berichten: 285
Woonplaats: Rotterdam
farlake schreef:
dit is op 1 of andere manier ook jullie wel eens overkomen.
ik had een mooie '41 chevy pick-up, ben met rode humbrol (ik heb alleen maar slechte ervaringen met humbrol) spuitcan gaan spuiten, was dof/mat dus besloot ik motip te vernissen, dit at de rode verf op dus ik dacht snel schoonmaken zodat ik nog een kans heb om het over te doen.
de enige oplossing die ik zag was in de terpentine leggen. FOUT het leek de dag erna op rubber ipv. plastic, weer laten drogen en hij werd gelukkig weer hard.
maar hij was al zwaar gehaverd, nou heb ik een zwak voor de oude wrakken die je zomaar in het amerikaanse landschap tegenkomt. dus dat project had nog toekomst.
Afbeelding
nu wil ik meer van die verweerde wagens maken maar dan in mildere vormen, dus met nog wel lak maar met plaatselijke roestplekken en roestgaten, hoe kan ik dit creeeren.


Die ziet er gaaf uit, ik zou zegen, doe met de andere modellen precies het zelfde als je met deze gedaan hebt :P

Ik kan me herinneren dat de plaatselijke formido een aantal jaar geleden nep-roest in een spuitbus verkocht.

Je zou ook een roestig stuk metaal kunnen nemen, daar de roest van af schrapen en dan op een model plakken.


En over die humbrol verf: ik heb die verf net voor het eerst gebruikt en het duurt erg lang om te drogen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 jan, 2005 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 dec, 2004 17:00 pm
Berichten: 571
Woonplaats: tilburg
deze is met olie :oops: verf gedaan, duurde dus ook heel lang om te drogen :wink:
ik zou weer met olieverf kunnen, maar er zijn mooiere oplossingen, doorgeroeste gaten kan ik dremellen, maar dan...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 jan, 2005 22:58 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik denk dat je met plamuur, grof schuurpapier en de roest verf van Modelmaster heel ver kunt komen.
Kleur nummer van Modelmaster roest is: 1785


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 jan, 2005 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12238
Woonplaats: Eibergen
Pastel poeders in roestkleuren moet goed werken, een nadeel je kan je model niet zovaak meer op pakken in verband met de poeders.

Ik ben zoiets ook van plan in de toekomst met een oude pickup.

Oja bij Pipo`s verkopen ze spul dat roest veroorzaakt, zit in twee flasjes een voor de bassis laag(zit waarschijnlijk metaal deeltjes doorheen) en daarna met fles twee over de eerste laag en na een paar minuten gaat het handeltje roesten.

In Amerika verkopen ze Rust ALL zelfde principe

En je kan ook echt roest gebruiken natuurlijk, alleen hoe je het moet fixeren op je model weet ik niet maar het is wel mogelijk heb ik ooit eens gelezen in de fine scale modeller.

Ronald

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 jan, 2005 13:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 dec, 2004 17:00 pm
Berichten: 571
Woonplaats: tilburg
die pipo's, die zit zeker regionaal rond den haag of is het een keten.
ik ben namelijk bij de enige modelbouw winkel die tilburg heeft geweest, maar heeft een zeer beperkt assortiment hum'drol'. :wink:
deathtrap waar ga jij nomaliter naartoe voor je materiaal, den bosch ofzo.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: comment
BerichtGeplaatst: ma 03 jan, 2005 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2004 20:21 pm
Berichten: 826
bij Mol modelbouw hebben ze dit welAfbeelding
mischien is dat wat?
Mol modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 jan, 2005 15:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12238
Woonplaats: Eibergen
Pipo`s zitten door het hele land verspreidt.

Ronald

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 jan, 2005 16:06 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
farlake schreef:
deathtrap waar ga jij nomaliter naartoe voor je materiaal, den bosch ofzo.


Toemen in Den Bosch... ik kom er nood gedwongen wel eens ja, maar de klantvriendelijkheid vind ik heel erg laag! Dat is uitteraard mijn persoonlijk mening.
Verder haal ik mijn verf vaak bij WSUM in Waalwijk. Dit modelbouw winkeltje is eigenlijk voor modelspoorbanen, maar verf hebben ze daar ook.
Dan kom ik nog geregeld bij Bliek in Breda. Die heeft lekker veel en kan ook nog al eens wat bestellen.
Als ik iets voor vliegtuigen moet hebben, dan is er eigenlijk in de Benelux maar 1 winkel waar je het moet zoeken: Luchtvaart Hobby Shop in Aalsmeerderbrug!!! Het echt bij de deur, maar ze hebben werkelijk alles!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 jan, 2005 17:10 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Je hebt de zelfde soort autoliefde als ik Farlake! Voor tafereeltjes als deze ben ik regelmatig gestopt tijdens onze reis door Amerika:

Afbeelding

Ik heb een 1:24 1958 Chevrolet Impala van AMT gekocht die ik (over 2 projecten) ga verwerken in een diorama als deze:

Afbeelding

Aangezien ik dit voor de eerste ga doen kan ik je nog weinig tips geven. Maar matte transperante lak en een roestsysteem als hierboven beschreven lijken me een goede start... Een mildere vorm, verkleuring en matting door de zon en af en toe een glimmend stuk er door heen spuiten (dus een combinatie met matte en glanzende transperante lak) lijkt me ook prachtig!!! Ik heb alleen totaal nog geen idee hoe ik lang gras (1:24) moet maken...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement