Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 3:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 517 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 feb, 2009 10:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 16:36 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Hoogland
Ik wil er aan toevoegen dat Black Bull's geen slechte spuitjes zijn, ik heb er een, ik gebruik hem al maanden en ik ben er zeer tevreden over. Black Bull spuitjes zijn leuke, niet dure spuitjes voor bouwers die graag meteen een dual action airbrush hebben.

Herman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 feb, 2009 22:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 30 jan, 2009 17:52 pm
Berichten: 9
Ronald Kok schreef:

Inderdaad je heb gelijk niet alles pas op de Ultra maar wel op de Infinety, maarja ik word ook een dagje ouder en kan dus ook niet alles onthouden wat ik zoal door de jaren heb gelezen en geleerd :roll:

Wat de Guide betreft die zal er best niet maanden opstaan denk ik :wink:

Ron

btw ook BBT bedankt voor de moeite om alles hier zo goed als het kan neer te zetten.


Org post van Danny/Pegasus' guide:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... 266#384266
Euhm: nov, dec en nu jan ... is imo maanden


"goed als het kan neer te zetten"? copy-pasten in een nieuw topic bedoel je :P Zelfs het stukje over reclame staat er nog :lol:
@Herman
Wellicht heb je nog een oude?

_________________
Plaaggeest - Maakt graag een grapje, neem niet alles persoonlijk/zwaar op!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 feb, 2009 18:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 30 jan, 2009 17:52 pm
Berichten: 9
Ik heb inmiddels m'n keuze laten vallen op de Black Bull compressor (met vat ... "je weet wel, die ene" :P) en de "H&S Evolution Silverline FPC 2 in 1". Ik heb er ook meteen een ultrasoon reinigertje bij gehaald, gezien er zelfs na grondig schonigen er dan nog een hoop troep uitkomt en ik verwacht dat m'n airbrush zo langer mee zal gaan.

M'n keuze was voornamelijk omdat er erg veel extra's voor zijn en de lucht-toevoer controle (FPC) me handig (-er) leek ipv een paintcontrol-quickswitch (Infinity).
Ook het model zelf vond ik iets mooier dan de Infinity.

Waarom geen ander merk? Ik heb hier eigenlijk niet echt een goed antwoord op, ik neigde al vrij snel naar het H&S merk en heb me dus ook voornamelijk daarop gefocused. Ik heb ook wel hier en daar naar andere merken gekeken, maar kwam toch telkens weer terug.

Qua compressor, tsja als het niet veel is heb ik iig een vat dat ietwat compenseert ... hoop ik tenminste ;)

Mocht je niet zeker weten wat je er allemaal mee wilt gaan doen e.d. kan ik toch zeker de Ultra aanbevelen. Volgens mij de beste instap/goedkoopste kwaliteit-spuit.


Ik hoop dat ik andere mensen die een airbrush zoeken hier een beetje mee heb kunnen helpen. Al denk ik dat als je voor kwaliteit gaat je niet echt fout kunt gaan. Lees veel reviews e.d. en kijk wat je het meeste aanspreekt. Ga desnoods bij 1 van de betere winkels langs waar je het 1 en ander kan uitproberen. Als je al wat onderzoek hebt gedaan is je keuze dan meestal het beste en een stuk makkelijker.

_________________
Plaaggeest - Maakt graag een grapje, neem niet alles persoonlijk/zwaar op!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 feb, 2009 1:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12241
Woonplaats: Eibergen
CommDante schreef:
M'n keuze was voornamelijk omdat er erg veel extra's voor zijn en de lucht-toevoer controle (FPC) me handig (-er) leek ipv een paintcontrol-quickswitch (Infinity).
Ook het model zelf vond ik iets mooier dan de Infinity.


UIteraard een zeer goede keuze die je gemaakt heeft maar de Infinety heeft wel beteren spuitresultaten dan de rest van zijn broeders en dus zit het hem niet alleen in de quickswitch, en alle extra`s van de EVO serie kan je ook op de Infinety gebruiken :wink:

Zelf gebruik ik nog steeds mijn oude vertrouwde double action EVO uit het jaar nul met plezier en zal niet snel de Infinity kopen tenzij mijn EVO de geest geeft :D

Een ding weet ik zeker, je gaat nog veel plezier beleven aanj e aankoop :P

Ron

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 feb, 2009 10:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 feb, 2009 16:32 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Amsterdam
Ik zie hier allerlei merken voorbij komen, maar als ik google op airbrush te koop e.d. kom ik zeer vaak bij Black Bull uit. Hebben die goed spul of is het veel geschreeuw en weinig wol?

Let wel ik heb nog nooit ge-airbrushed en aangezien de informatie op 't forum zo uitgebreid is zie ik door de bomen 't bos even niet meer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 feb, 2009 12:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Er is 1 adres die je echt goed verder kam helpen. Airbrush service almere, staat bovenaan de pagina een banner die je ernaar toe linkt. Ga daar eens langs. Aardige mensen en je word zeer goed geholpen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 feb, 2009 12:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 feb, 2009 16:32 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Amsterdam
Mental-Marco schreef:
Er is 1 adres die je echt goed verder kam helpen. Airbrush service almere, staat bovenaan de pagina een banner die je ernaar toe linkt. Ga daar eens langs. Aardige mensen en je word zeer goed geholpen.


Familie van je zeker? :wink:

Maar ik ga er even kijken


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 feb, 2009 12:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Nee geen familie. Maar de meeste verwijzen je daarheen. Heb mijn airbrush daar ook vandaan. Je word goed geholpen over de aanschaf, je kan proefspuiten, ze leggen je uit hoe je hem moet onderhouden en je kan altijd alles vragen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 feb, 2009 20:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 1:08 am
Berichten: 572
Citaat:
je kan proefspuiten, ze leggen je uit hoe je hem moet onderhouden en je kan altijd alles vragen.


Zoals ik al voorheen aangaf, kan je pas spreken van proefspuiten als je de airbrush onderwerpt aan een paar spuitproeven, die betrekking hebben tot de werking en het spuitbeeld van de airbrush.

Om een conclusie te trekken ben je hier enkele uurtjes mee zoet hoor.

Ik heb ASA, meerdere malen gezien op Belgische beurzen, en wat ik zag vond ik ronduit hilarisch, wat betreft het proefspuiten.
Gewoon wat in het wilde weg met een airbrush op een blad papier staan kliederen zegt niks over de kwaliteit van desbetreffende airbrush. :wink:

Om een voorbeeld te geven, wil je een airbrush onderwerpen aan een spuitproef, zal je om te beginnen met verschillende soorten verf, deze proef moeten ondernemen.

Vb. Tamiya acrylverf---spuiten----uitkuisen
Revell enamel---spuiten---uitkuisen
Vallejo acryl---spuiten---uitkuisen
Alclad II---spuiten---uitkuisen
Primers---spuiten---uitkuisen

enz. je begrijpt, dit alleen al vergt heel wat tijd, en dan hebben we het nog niet gehad over drukregeling, spuitmethoden enz.

Wat het uitkuisen betreft, met een beetje gezond verstand en wat handigheid kan je zelf wel makkelijk achterhalen hoe een airbrush moet gereinigd worden, daar hoeft een winkelier zijn tijd niet aan te verspelen.

Greetz

Danny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 feb, 2009 1:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12241
Woonplaats: Eibergen
[quote="Pegasus]
Ik heb ASA, meerdere malen gezien op Belgische beurzen, en wat ik zag vond ik ronduit hilarisch, wat betreft het proefspuiten.
Gewoon wat in het wilde weg met een airbrush op een blad papier staan kliederen zegt niks over de kwaliteit van desbetreffende airbrush. :wink:

Om een voorbeeld te geven, wil je een airbrush onderwerpen aan een spuitproef, zal je om te beginnen met verschillende soorten verf, deze proef moeten ondernemen.

Vb. Tamiya acrylverf---spuiten----uitkuisen
Revell enamel---spuiten---uitkuisen
Vallejo acryl---spuiten---uitkuisen
Alclad II---spuiten---uitkuisen
Primers---spuiten---uitkuisen

Wat het uitkuisen betreft, met een beetje gezond verstand en wat handigheid kan je zelf wel makkelijk achterhalen hoe een airbrush moet gereinigd worden, daar hoeft een winkelier zijn tijd niet aan te verspelen.

Greetz

Danny[/quote]

Tja op een beurs kan je niet veel verwachten van een winkelier lijkt me :roll:

Mijn ervaring met ASA in hun winkel is dat je gerust een uurtje of meer kan spuiten met inkt, Tamiya, Gunze of anderen verf wat ze in voorraad hebben.
Zelfs het schoonmaken komt aan bod als je hier geen ervaring mee heef.

Tijd speelt geen rol bij deze mensen, vandaar dat je weleens een half uurtje moet wachten als hij met een anderen klant bezig is.

Dus niet afgeven op een een winkelier die je niet alleen van een beurs ken en nee ik heb geen belangen in deze zaak alleeen dat het een aanrader is op gebied van service.

Ron

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 517 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement