Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 4:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 517 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 52  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2009 0:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ik heb alle airbrushzaken doorgelezen en ik zit lekker te likkenbaarden. Ik vierde afgelopen week mijn 12,5 jarige ambtsjubileum en kreeg er wat smakkelijke centen bij en mijn baas deed gelijk boter bij de vis en maakte het direct over. Nu ben kan ik mezelf een klein beetje verwennen.

Let wel een beetje, want de vrouw kijkt over mijn schouder mee. Als ik de vrije hand had dan had ik onderstaande pistoncompressor met de meest luxe uitvoering van de H&S Infinity reeds besteld.

Nu ben ik een starter als het om luchtborstellen gaat dus die Infinity komt er nog wel of tegen die tijd zijn opvolger.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de:
ULTRA 0,2mm / 2cc airbrush Harder & Steenbeck.

Ik twijfel nog tussen onderstaande luftapparatussen:

Black Bull Piston Compressor BC-23MT3 met tank
Black Bull Piston Compressor BC-23MT3 zonder tank.

Het verschil is €30,- want niet veel lijkt, maar het maakt het totaalbedrag wel meer als €200 euro en dat is een psychologische grens waar mijn vrouw van zegt, HO, STOP, je gaat te ver!!!!!!!!!!!!!!

Dus het liefst ga ik voor de BC-23MT3 zonder tank.

Maakt het echt zoveel verschil dat dit een ferme ruzie hier verantwoord?

Ik wil bovenstaande goederen bij een bedrijf in Stadskanaal bestellen.

De spuit wordt geleverd met 3 meter slang en een waterafscheider. En nu wil deze NooB weten of ie dan gelijk aan de bak kan. Ik bezit een redelijke collectie AquaColor dus de kleur krijg ik er wel op.

Mannen van dit forum, wat moet ik erbij bestellen om lekker aan de bak te kunnen?

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2009 0:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 1:08 am
Berichten: 572
Niks kan een ferme ruzie verantwoorden, zeker niet als het op een hobby aankomt :wink:

Maar als je een deftig resultaat wilt behalen zal je toch iets meer moeten spenderen voor een goede compressor.

Een compressor zonder tank heeft de eigenschap een constante, maar pulserende druk op te wekken, waardoor je geen mooi spuitpatroon krijgt.

Een compressor met tank heeft dit niet, en kan dus een constante stabiele druk garanderen, dat maakt dat je airbrush werk op en top zal zijn :D :wink:

Dus ik raad je een compressor met drukvat aan, maar bedenk wel, dat dit geen ruzie waard is.

Greetz

Danny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2009 20:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ik ben nog wat verder gaan kijken, maar ik hoor niemand over de Iwatec compressor die Macaja verkoopt. Die nog weer iets duurder als de Black-bull met tank, maar die beweert een hogere opbrengst te hebben en moet stiller zijn. Als ik er snel naar kijk zijn het haast dezelfde.


Ik ben er nog niet uit en heb snel argumenten nodig die mijn vrouw overtuigen.

Pulseer een zuigercompressor trouwens meer als een membraam?

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2009 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Op internet is zoveeeeel geschreven, behalve over, u raad het al, bugdet airbrush compressoren. Balen hoor.

Mannen help me dus. Ik zoek een compressor waar ik naast nog een H&S ultra 0,2mm kan kopen voor om en nabij de €200,-

Het is scherp geprijsd dat besef ik.

Daarom nogmaals een paar vragen,

*1 Pulseerd een membraam net als een zuigercomressor?

* 2 Er worden veel Black-bull BC-23MT3 met tank lookalikes aangeboden.
Ik kan voor hetzelfde geld een Iwatec compressor kopen zonder
tank, maar die levert volgens de fabrikant meer lucht en
prodoceerd minder geluid. Wat is jullie advies?

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 apr, 2009 23:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Mannen, bedankt voor de hulp, ik heb er veel aan gehad. Natuurlijk is dit synisch bedoel, want ik had conrete vragen waar niemand antwoord op had. Ik heb mezelf dan ook maar een Revell Omega cadeau gedaan. Deze kon ik ongebruikt via marktplaats tezamen met een Revell Vario Complete set voor een mooie prijs op de kop tikken. Vandaag kreeg ik het hele spul binnen. Nadat de compressor visueel was gecontroleerd heb ik er spanning op gezet en heb de knop op aan gezet. Vervolgens hoor ik mijn vrouw vragen: "Doet dat gekke ding het nou?". Dit was voor mij een bevestiging dat het apparaat echt stil is, want hij liep als een zonnentje. NEEN, mijn vrouw is niet doof!!!!!!!!!

Op het internet is gewoon weinig info te vinden over airbrush compressorren en er worden wel eens leuke tweedehans aanbiedingen gedaan op het net, zo ook van het merk Revell. Bij mijn aanbieding zat de compressor nog in de originele doos. Achterop die doos staat wat info die ik graag op de begin pagina van dit topic wil zien omdat ie maar moeizaam op het net is te vinden. Ik heb het niet gevonden.

Revell heeft in het verleden een aantal soorten compressoren uitgebracht. Deze droegen de namen: Alpha, Beta, Gamma, Delta en Omega. Wat zijn nou de specificaties van deze jongens. Ik kon ze niet vinden, maar ze staan op de doos en ik zal ze even opnoemen:


Alpha:

Maximale Druk: 1.0 Bar
Liter/minuut: 10 Liter
Luchttank: Geen
Oliegevuld: Niet
Zuiger/Membraam: Membraam 60W
Geluidsniveau: 52 db
Manometer: Geen
Drukregelaar: Geen
Extra'"s: Geen

Beta:

Maximale Druk: 1.8 Bar
Liter/minuut: 12 Liter
Luchttank: Geen
Oliegevuld: Niet
Zuiger/Membraam: Zuiger 60W
Geluidsniveau: 50 db
Manometer: Geen
Drukregelaar: Geen
Extra'"s: Handvat met opbergruimte

Gamma:

Maximale Druk: 2.6 Bar
Liter/minuut: 15 Liter
Luchttank: 0,25 liter
Oliegevuld: Niet
Zuiger/Membraam: Zuiger 80W
Geluidsniveau: 47 db
Manometer: Jazeker
Drukregelaar: Jazeker
Extra'"s: Handig handvat

Delta:

Maximale Druk: 2.8 Bar
Liter/minuut: 45 Liter
Luchttank: geen
Oliegevuld: Niet
Zuiger/Membraam: membraam 220W
Geluidsniveau: 60 db
Manometer: Jazeker
Drukregelaar: Jazeker
Extra'"s: Automatische uitschakeling

Omega:
Maximale Druk: 6,0 Bar
Liter/minuut: 17 Liter
Luchttank: 1,0 liter
Oliegevuld: Ja
Zuiger/Membraam: Zuiger 135W
Geluidsniveau: 35 db
Manometer: Jazeker
Drukregelaar: Jazeker
Extra'"s: Waterafscheider; Veiligheidsklep; Indicator
oliepeil; oververhittingsbeveiliging.

Doe er je voordeel mee, want je komt ze nog wel tegen op marktplaats ed.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jun, 2009 11:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jun, 2009 11:01 am
Berichten: 1
Woonplaats: Antwerpen
ik wil gaan airbrushen en ben op zoek naar een redelijke starters set. op internet heb ik de volgende gevonden...is dit wat en heeft iemand ervaring met het merk spraymaster...

Alvast bedankt

http://cgi.ebay.co.uk/Spraymaster-Botto ... 7C294%3A30

http://cgi.ebay.co.uk/Complete-Airbrush ... 7C294%3A30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jun, 2009 11:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 01 maart, 2009 17:14 pm
Berichten: 19
Ik vroeg me af of je ook kan airbrussen met een grote compressor voor bv de hoge druk reiniger te gebruiken, of moet je een modelbouw airbrusser kopen, want mijn pa heeft z'n grote en het zou leuk zijn als dat ging!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jun, 2009 17:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 23 dec, 2006 18:01 pm
Berichten: 149
Guillaume schreef:
Ik vroeg me af of je ook kan airbrussen met een grote compressor voor bv de hoge druk reiniger te gebruiken, of moet je een modelbouw airbrusser kopen, want mijn pa heeft z'n grote en het zou leuk zijn als dat ging!


op zich zal dat best kunnen. Als je de druk kunt terugregelen naar <2 bar
En je geen water/olie in je lucht hebt zitten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jun, 2009 18:03 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
fataldigital schreef:
Hallo,
Ik ben onlangs in panne gevallen met mijn airbrush pistool (de nozzle draaide gek, dus je kon blijven draaien, toch bleef het los zitten)
En dus moet ik opzoek naar iets anders.
Ik bouw vooral vliegtuigen op schaal 1/72 en 1/48.
De naald dus 0.2mm voor details en 0.3/0.4mm voor grootte opp.
De verfcup zou het liefst bovenaan moeten staan. (Ik vind dit makkelijk werken). DoubleAction.
En het zou leuk zijn mocht het makkelijk in onderhoud zijn.
Budget ligt rond de 100 euro maar als het moet tot max. 150€ zou ik wel willen gaan.
Heeft iemand een voorstel van merk/type?
Mvg,
Viky


Rossy schreef:
H&S!
En daarvan de Evolution 2in1.
Met naaldset 0.2 en 0.4.
Bij ASA te koop voor € 138,00.
Kost een paar centen maar dan heb je wel een stuk kwaliteit in handen.

Antonio.


Inferno schreef:
Ik volg Rossy, die H&S Evolution is werkelijk een leuk ding. Daar doe je absoluut geen miskoop mee. Die is mij ook aangeraden hier op het forum toen ik naar een airbrush zocht, en ik ben er zeer tevreden van! Ik heb de H&S Evolution Silverline, 0.2 mm en 0.4 mm set, €123 bij Artobi (ook zeer tevreden van de shop trouwens ;))

Grtz

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 jul, 2009 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 30 mei, 2009 22:15 pm
Berichten: 390
Ik ben binnenkort van plan mijn eerste compressortje te kopen, word die gasbussen toch echt zat. Nu wil ik eigenlijk een compressor die niet al te duur is, zo rond de 150 euro. Nu zat ik te denken aan een Werther TC108, kan iemand mij vertellen of dit een beetje goede compressor is, of dat hij het na 50x begeeft? Hier is de info die op ASA staat, ga hem daar niet halen maar ik leen het toch maar even:

Werther TC108. Wordt geleverd inclusief gekrulde luchtslang met 1/8 aansluiting. Compacte membraamcompressor met waterafscheider/reduceerventiel en manometer.
Goede compressor van Italiaans fabrikaat voor modelbouw, nail-art, tanning en airbrush tattoo´s. Compressor komt uit dezelfde fabriek als de Eurotec, kwaliteit verzekerd!

Automatische afslag.

16 liter lucht per minuut

Max. druk 3.3 bar

Werkdruk 1.9 Bar of lager.

Waterafscheider/ reduceerventiel.

Ingebouwde spuithouder.

220 volt
Geluid 55 dB

Afbeelding
(let maar even niet op die gratis airbrush, dit is de beste foto die ik kon vinden)

Verder dacht ik er eigenlijk ook nog over om een airbrush erbij te halen, heb nu een Badger voor grote oppervlakken en wil eigenlijk toch iets waarmee ik camouflagepatronen kan spuiten, dus ongeveer middelgroot. Dus ik heb eventjes rondgekeken en wil toch eigenlijk niet meer dan ongeveer 75 euro uitgeven. Eerst had ik een Badger 150 gezien, maar ik weet niet of die wel goed/fijn genoeg is. Moet ik er anders nog een andere naaldset bij kopen? Ik zou het liefste voor deze gaan, aangezien ik deze gewoon hier in de winkel kan halen, samen met de compressor in 1 pakket, anders moet ik het gaan bestellen en een airbrush bestellen vind ik eigenlijk niet zo'n geweldig idee. Hier is de info die ik van ASA geplukt heb over de Badger 150:

Dubbel action Airbrush met fine-naaldset. Wordt geleverd met een onderbeker van 7ml en glazen verfpotje met adapter. Andere naaldsets zijn als extra accessoire leverbaar.

Afbeelding

Nu zit ik dus te twijfelen of ik misschien deze van H&S moet gebruiken als de badger niet goed genoeg is voor camouflagepatronen (deze info heb ik ook even van ASA geplukt):

Harder & Steenbeck Ultra

Ultra airbrush van Harder & Steenbeck. Uitgerust met 2ml. steekbeker en naaldset 0,2mm. Duitse topkwaliteit airbrush voor de prijs van een Chinese kloon. Diverse extra accessoires leverbaar

Afbeelding

Heb ik misschien nog wat extra accessoirtes nodig ofzo of zou dit gewoon goed zijn? Volgens de eerste post kan ik hem voor middelgrote vlakken kan gebruiken aangezien de naald 0,2mm is. En hoe werkt zo'n bekertje van bovenaf? Als jullie ervaring hebben met de Badger 150 hoor ik het graag. Ik wacht met smart op jullie advies :wink:

Alvast bedankt.

Gr Tristan

_________________
No airpower without groundpower


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 517 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 52  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement