Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 2:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 517 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 52  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 feb, 2009 1:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Ik sluit me bij het verhaal van Ronald geheel aan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 feb, 2009 12:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 1:08 am
Berichten: 572
Citaat:
Dus niet afgeven op een een winkelier die je niet alleen van een beurs ken en nee ik heb geen belangen in deze zaak alleeen dat het een aanrader is op gebied van service.


Mischien begrijp je dit verkeerd, maar het was niet mijn bedoeling om op een winkelier af te geven, helemaal niet.

Ik ga gewoon uit van een standpunt, dat te maken heeft met mijn ervaring dat ik heb inzake airbrush technieken en materialen.
Dit is niet pretentieus bedoeld, maar alleen gebasseerd op het feit dat ik inzake spuit en airbrush technieken school gelopen heb.

Ik ben er zeker van dat ASA een top service geeft, dat getuigt ook de stand die ik zag op beurzen, en wat betreft hun website.
Maar ik spreek hier alleen, en alleen maar over het gegeven proefspuiten, zonder de winkel erbij te betrekken.

Als ik bij ASA zou binnenstappen, en ik wil een bepaalde airbrush testen, zullen ze voor mij toch iets meer dan een halve dag moeten besteden hoor, want alleen dan kan ik zeggen dat de desbetreffende airbrush voor mij geschikt zal zijn.
Ik denk niet dat een bediende zich een halve dag met één klant gaat bezighouden, wat ook normaal is, tenslotte is het een winkel, en moet die het in eerste instantie hebben van hun verkoop.

En daarom vind ik de term "proefspuiten" hier niet van toepassing zijnde.

Nogmaals, wat de winkel zelf betreft en hun service, is een totaal ander aspect, en kan ik hier niet over oordelen omdat ik bij hun nog geen klant ben geweest, maar ik heb er al veel goed over gehoord, dus dit terzijde. :wink:

Greetz

Danny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 maart, 2009 23:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 23:00 pm
Berichten: 2
even een vraagje over de HBM compressoren die op marktplaats advertenties opduiken. Iemand ervaring hiermee?
Een google- en forumzoektocht levert niets op. Ik was van plan het duurste model aan te schaffen, ziet er op het eerste gezicht goed uit dacht ik zo..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 maart, 2009 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 aug, 2007 11:31 am
Berichten: 1748
Woonplaats: Zwolle
BBT schreef:
Welke grootte qua naald e.d. heb ik nodig?
(Maten zijn gegokt, is voor meeste merken anders...puur indicatie)
0.15 / 0.20 - Klein effecten (0.5 mm - 1.5 cm)
0.30 / 0.35 - Middel effecten (1.5 mm - 4.5 cm)
4.00 / 5.00 - Grote effecten (5 mm - 10 cm)


ik denk dat bovenstaande een typ foutje is voor de grote effecten, ik neem aan dat je hier de 0.5 tot 1mm naalden meebedoeld, flinke naald anders van 4 tot 5mm.

_________________
Greetz Michel

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 maart, 2009 18:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 maart, 2009 12:53 pm
Berichten: 38
Woonplaats: Leiden
Ik volg op dit moment de basis cursus in Almere. Zeker een aanrader. 310 euro. (ofwel pakweg 10 tamiya doosjes)

Schoonmaken
Vwb het schoonmaken is het wel degelijk verstandig om advies te vragen.
1 van de meest waardevolle tips die ik kreeg in de cursus is om de brush niet achterover te houden totdat je de verf er goed hebt uitgespoeld. Doe je dit niet dan loopt het naar de achterkant van je spuit en kun je nog veel meer gaan schoonmaken. Het hele schoonmaak proces is niet moeilijk maar omvat wel een aantal vaste stappen die je moet aanhouden voor de beste resultaten.
Daarnaast is het zaak om m regelmatig te ultrasonen.
Gebruik je thinner gebaseerde verf dan tast dit je o ringen aan. Wel even iets om in gedachten te houden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 maart, 2009 20:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 aug, 2007 11:31 am
Berichten: 1748
Woonplaats: Zwolle
ja, bij asa heb je hele mooie createx verf.....geweldig spul!!!

niet voor militair, maar perfect voor auto's, motoren, vrachtwagens, noem maar op...en met de kleuren die hun aanbieden, alleen je fantasie is de grens

_________________
Greetz Michel

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 maart, 2009 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Hybridia schreef:
even een vraagje over de HBM compressoren die op marktplaats advertenties opduiken. Iemand ervaring hiermee?
Een google- en forumzoektocht levert niets op. Ik was van plan het duurste model aan te schaffen, ziet er op het eerste gezicht goed uit dacht ik zo..


HBM is een "badge-engineered" merk, Herman Buitelaar koopt in China spullen in bij fabrikanten, en laat het in een leuk kleurtje spuiten, en zijn naam erop zetten.. volgens mij is dit dezelfde compressor als de Güde.

Tevens heeft Herman tegenwoordig complete airbrush-sets waarvan ik denk dat het "black-bull's" zijn..

Qua Compressor: belangrijkste is dat ie een reduceer ventiel MET vochtafscheider heeft, en dat ie stil is.

Capaciteit is ook belangrijk, maar als een compressor als "airbrush-compressor" wordt aangeboden, moet je ervanuit kunnen gaan dat ie capaciteit genoeg heeft..

wat de keuze voor een airbrush betreft.. ASA heeft op beurzen meestal aanbiedingen voor de H&S Evo en aanverwante modellen.. meestal heel schappelijk, en zelfs goedkoper dan Revell-airbrushes, die technologisch duidelijk de mindere zijn ten opzichte van een H&S.

toen ik mijn H&S Evolution aanschafte had ik er na één keer gebruiken al spijt van.. spijt dat ik em niet veeeeel eerder gekocht had.. wat een fijne spuit..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 maart, 2009 21:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Arie Kabaalstra schreef:
ASA heeft op beurzen meestal aanbiedingen voor de H&S Evo


ASA???

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2009 1:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 23:00 pm
Berichten: 2
Arie: bedankt voor de info. Qua specs twijfel ik overigens niet zo aan het ding; het enige wat ik eigenlijk nog mis is een geluidsoutput in dB, Maar er staat vermeld dat ie in huis te gebruiken is, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Het is meer dat ik hoop wat ervaringen van mensen los te peuteren. Overigens is er een hele batterij keurmerken overheen gegaan, ook Europese, dus dat zou opzich e.e.a. moeten zeggen over de kwaliteit ervan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2009 4:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
darka schreef:
Arie Kabaalstra schreef:
ASA heeft op beurzen meestal aanbiedingen voor de H&S Evo


ASA???


ASA:

Afbeelding

als in Airbrush Services Almere..

't geluid van een goede airbrush compressor is niet meer dan het geluid van een koelkast.. de compressor is van hetzelfde type..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 517 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 52  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement