Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 517 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 52  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 nov, 2016 20:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Citaat:
StevenVD, bedankt voor je reactie. Zit nog steeds een beetje in twijfel, ik wil het vooral gebruiken om het model in 1 kleur te zetten, maar weet ook nog niet zo goed wat je er verder mee kan. Alleen wat je zegt, kans op fluctuaties in de luchtstroom, dan ga ik er even vanuit dat je daardoor ook verschil in verfopbrengst hebt? Hoe groot is de invloed daarvan op het spuitwerk?

Martijn


Beste Martijn,

de verf opbrengst blijft onveranderd, maar de manier waarop de verf uw model bereikt is verschillend. Bij een compressor zonder druk-tank moet de compressor zorgen voor de druk, d.w.z. dat de compressor constant moet draaien om het airbrush pistool van druk te voorzien. Een zeer on-aangenaam verschijnsel zijn de zogezegde fluctuaties ofwel het pulserend effect op de luchtstroom. Dit maakt dat de airbrush zijn verf spuit met een verschillend drukpatroon, en dat ga je gauw merken op het spuitbeeld. Detail werk is met dit soort compressor uitgesloten.

Een compressor met druktank is eigenlijk een must voor de modelbouwer, ook de beginnende. Investeren in een goede compressor is de beste oplossing, want die gaat jaren mee.
Met een druktank krijg je een constante en gelijkmatige luchtstroom, die je zelf kunt aanpassen aan je noden. Meng hierbij nog een dual-action airbrush, en je hebt een een goede airbrush combinatie die je jaren plezier zal doen beleven.

Misschien een idee, ik heb onlangs de Revell Masterclass compressor gekocht, een kei-goede compressor die qua prijs-kwaliteit heel goed zit.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb hem 289€ betaald.

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 nov, 2016 21:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 07 nov, 2016 10:08 am
Berichten: 13
Woonplaats: 's-Heerenberg
Danny, bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik ben overtuigd en ga iets langer doorsparen, en dan een goed setje halen. Voor nu mijn huidige model (en wat toekomstige modellen) maar met een spuitbusje spuiten!

_________________
Beginner in de modelbouw wereld. Kritiek zie ik als tips/verbeterpunten en is zeer zeker welkom!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Beginner airbrush
BerichtGeplaatst: zo 18 dec, 2016 19:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 nov, 2016 17:04 pm
Berichten: 10
Beste modelbrouwer's..

Nu wil ik beginnen met airbrush, I.P.V met spuitbusjes men modelletjes te spuiten.

Nu weet ik echter niks van airbrush af. Ik heb nu wel iets gevonden en men vraag is, is dit genoeg voor een beginnende airbrusher zie link --> https://www.pinearts.nl/index.php/airbr ... 89-99.html + https://www.pinearts.nl/index.php/airbr ... shset.html

Of zijn er andere opties? mijn budget is ongeveer max €200.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Beginner airbrush
BerichtGeplaatst: zo 18 dec, 2016 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Zo te zien van een niet nader genoemd merk maar ja... het ziet er netjes uit en de prijs valt ook mee.
Moeilijk om zoiets via een foto te beoordelen maar ik zou me er wel aan durven wagen. Tenslotte zeg je zelf totaal geen ervaring met AB te hebben dus als het mis loopt ben je nog niet al te veel geld kwijt. Onthoud ook dat zelfs het beste gereedschap niet deugd als het verkeerd wordt gebruikt! :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2017 14:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jan, 2017 19:20 pm
Berichten: 38
hoi,
ik heb ooit mijn lesjes geleerd, fengda, Chinese kloons, compressoronderdelen erg moeilijk
te krijgen, ik heb uiteindelijk met wat langer sparen een Sparmax gekocht met luchttank en
een Harder en St. ultra two in one spuit.
Ik kon middels een bedrijf die met airbrush stopte deze set kopen voor 225 euro, splinternieuw!
Ik prutsel ook nog weleens aan horloges en kocht een Chinees reparatiesetje, bij binnenkomst
allen de pincet gehouden de rest was zo slecht gemaakt dat het in de vuilnisbak is beland.
Wat mij betreft is kwaliteit een te grote factor tot succes, en al die namaakrommel uit
China hoef ik niet, een double action spuit voor 19.95???? ik denk het niet.
Twijfel? ga eens naar een opstapdag in Almere, weet je gelijk wat ik bedoel!
gr Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2017 15:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Een Chinese "kloon" is niet altijd zomaar "namaak" en velen van die klonen zijn ook wel van goeie kwaliteit. Wat je zegt i.v.m. onderdelen klopt wel maar als je weet van welk (Westers) model de kloon is kan je wel vlot aan onderdelen geraken.
Een vb: ik heb een M16 BB-gun, een Chinese Kloon van Marui en/of Classis army: die moet qua kwaliteit heus niet onderdoen voor de "originelen" en de onderdelen ervan zijn perfect compatibel. Enig verschil is ontegensprekelijk de prijs die heel wat lager ligt. Alles heeft te maken met patenten en sommige patenten vervallen soms of er wordt onder licentie gefabriceerd, al dan niet onder een andere naam. Geloof me vrij: China wil zich op de kaart van de wereldhandel zetten en maakt sinds enige tijd zelf komaf met goedkope, echte namaak! Ze willen van het imago van "China namaakland" af!

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jan, 2017 13:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jan, 2014 10:45 am
Berichten: 13
Woonplaats: Swalmen
Beste lezers,

Mijn modelbrouw ligt toch al een hele tijd stil. De reden hiervan is eigenlijk dat het verven van de body's me niet echt goed lukt. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een goedkopere compressor wat dat kan. Maar mag je bv met een airbrush compressor ook banden van fiets of auto oppompen (zo nu en dan) en luchtbedden oppompen?

En welke druk moet deze dan minimaal kunnen brengen

_________________
Afbeelding
Bouwverslag: Revell Ferrari F430 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=42247


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jan, 2017 14:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Oxigeon schreef:
Beste lezers,
Maar mag je bv met een airbrush compressor ook banden van fiets of auto oppompen (zo nu en dan) en luchtbedden oppompen?

En welke druk moet deze dan minimaal kunnen brengen

Dat mag zeker maar de vraag is of je compressor daar zwaar genoeg voor is?
Ik had vroeger een heel simpele compressor, specifiek voor de AB bedoelt en daar kon je niet eens een ballonnetje mee opblazen. :(
Hoeveel druk je moet kunnen halen om een band of een luchtbed op te blazen weet ik niet precies maar ik denk toch wel minstens 3bar of meer en dan nog speelt de constructie van de compressor mee.
Ik zou zeggen: "probeer het gewoon"! :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jan, 2017 17:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jan, 2014 10:45 am
Berichten: 13
Woonplaats: Swalmen
Bedankt voor de snelle info. Maar als ik nu gewoon een grote compressor koop en daar een vochtafscheiding op maak moet dat toch ook werken voor een airbrush toch? Of wat is het verschil tussen een airbrush compressor en een gewone compressor (op het geluid na)

_________________
Afbeelding
Bouwverslag: Revell Ferrari F430 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=42247


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2017 11:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jan, 2017 19:20 pm
Berichten: 38
bruikbare info op deze site!
eventjes flink gespaard en verhandeld op MP.
Nu tot mijn grote tevredenheid een Sparmax met luchttank gekocht, alweer een tijdje
geleden van een firma die met de verkoop stopte.
De spuit? een fantastisch ding een Harder en S, evolution silverline two in one!
Als beginner heel erg handig door de trappenloos instelbare naaldbegrenzer.
Nu veel oefenen, stipjes en lijntjes, ff in de medische molen en ga in oktober een
cursus volgen in Eefde.
Uiteindelijk, na aanschaf goede afzuig, modelbouw! daar ligt toch mijn voorkeur.
Ga wel intussen veel proefjes doen met acryl op plastic, primers, merken etc.
Ga volgende week een dagje airbrush snuiven in Almere, aanrader!!
Kom erg vaak in Groningen, daar is eigenlijk niets te koop op airbrush gebied, ja chinese
klonen, helaas, gelukkig hebben we een goed alternatief!
vr gr Jan Zwolle.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 517 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 52  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement