Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 517 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 mei, 2020 11:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 18 mei, 2020 19:39 pm
Berichten: 75
Zijn er ergens (beginners) sets te koop voor rond dat bedrag met die stille compressoren?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 mei, 2020 12:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ik heb je een privebericht gestuurd met wat meer informatie. Misschien heb je daar wat aan, links bovenin staat nieuwe berichten als het goed is.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 okt, 2020 15:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 feb, 2018 2:00 am
Berichten: 86
Woonplaats: Utrecht
Hallo,
Omdat de vraag voor beginners toch terug blijft komen welke compressor/ab pistool je het best kan kopen als beginner wil ik mensen er op attenderen GEEN spullen te kopen bij Buslon.nl

ik kan uit ervaring zeggen dat dit een online zaak is die alleen maar wil verkopen en 0 service bied of geeft.
Bij hun een compressor gekocht en die kwam aan in een oude doos met de schroeven er los in.

er word niet gereageerd op emails of elk ander contact je met deze mensen probeert te maken.

kort om koop het bij een goede zaak zoals Almere of een ander goed aangeschreven bedrijf.

hoop hiermee mensen een beetje te behoeden voor goedkope online shops.

Vriendelijke groet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: modebouw WW2
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2021 13:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 19 dec, 2020 11:58 am
Berichten: 6
Beste Mensen, allemaal de beste knutsel wensen voor 2021.
vraag : ik ben van plan om een airbrush compressorset aan te schaffen.
maar heb geen idee waar ik op moet letten.
Kunt u mij helpen.
groet Simon b


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Compressoren
BerichtGeplaatst: wo 11 aug, 2021 10:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 jul, 2021 14:11 pm
Berichten: 18
Hi allemaal,

Na lange tijd ben ik weer begonnen met modelbouw en mijn eerste prooject is een USMC AAV7A1 ten tijde van de eerste golfoorlog (Operatie Desert Storm/Shield).
Het bouwen gaat redelijk, in al mijn onschuld heb ik toen ik stopte met modelbouw, het meeste van mijn airbrush spullen verkocht. Alleen het Badger spuitpistool heb ik nog en ben nu dus opzoek naar een niet al te lawaaierige compressor. Ik wil niet meteen een dure nieuwe aanschaffen en kwam in mijn zoektocht naar een tweedehands een drietal compressoren tegen die ik niet ken.

Heeft iemand enig idee over de kwaliteit en dergelijke?

Dit zijn de modellen:

photo 541924
photo 541922

photo 541923
photo 541925

photo 541921
photo 541920

Het tweede en derde model komen, zoals ik het kan zien redelijk overeen.

Graag jullie advies in deze......

Alvast hartelijk dank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Compressoren
BerichtGeplaatst: do 12 aug, 2021 12:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Het valt me op dat er op eentje staat dat hij slechts 30 minuten achtereen gebruikt mag worden, waarschijnlijk om oververhitting van de motor te voorkomen. Ik denk dat dat bij een spuitbeurt waarbij je af en aan druk vraagt wel mee zal vallen en ze vooral bedoelen dat je er geen vijverpomp op moet aansluiten maar ik vond het wel opvallend. Wat vragen ze voor deze drie compressoren? Ik heb zelf een compressor van HBM machines en ben daar prima tevreden mee. Niet fluisterstil, maar ook zeker niet lawaaiierig, vooral als je hem op een stevig rubberen matje zet. Denk aan het geluid van een Nespresso machine, misschien nog wat zachter dan dat.
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... compressor

Ik denk dat de compressoren op de foto's die je plaatst ook prima hun werk zullen doen. Heeft die blauwe wel een vochtafscheider en regelventiel?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Compressoren
BerichtGeplaatst: vr 13 aug, 2021 7:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 jul, 2021 14:11 pm
Berichten: 18
Hoi TheFlyingDutchman,

Dank voor je reactie. Het blijft lastig om een redelijk stille compressor voor een redelijke prijs te vinden.
Voor de blauw compressor (de eerste op de foto's) zit volgens mij een vochtafscheider aan de voorzijde maar durf niet te zeggen of daar ook een regelventiel op zit. Dit is ook de goedkoopste ..... zo rond de 50 euro.
De andere twee zitten zo rond de 100 euro. Ik heb een redelijk gehorig appartement dus het is wel fijn als de compressor niet teveel herrie maakt en niet om de tien minuten aanspringt.

Het is mijn bedoeling om de eerste projecten in schaal 1/72 te maken dus denk niet dat ik lang achter elkaar aan het airbrushen ben. Ik he ook even op de site gekeken van HBM en zag daar dat ze al een nieuwe compressor hebben voor rond de 80 euro. heb jij dit model toevallig? "HBM AS 18 A Airbrush Compressor" en voor dat bedrag heb ik dan een nieuwe in plaats van tweedehands.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Compressoren
BerichtGeplaatst: vr 13 aug, 2021 11:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ja, ik heb het model dat je noemt en ben er erg tevreden mee! Ik moest wel langs Airbrush Almere voor een verloopnippeltje maar dat heb je denk ik met elke compressor. Misschien past het bij jou toevallig wel in één keer.
Ik heb de mijne op zo'n rubberen matje staan, datzelfde spul als je onder je wasmachine legt. Echt van dat zware samengeperste rubber van bijna 1 cm dik. Het apparaat bromt wel zodra je lucht vraagt, er zit geen opslagtank in (zoals vrijwel geen enkele compressor van dit formaat en deze prijs) wat dus vergelijkbaar is met het zoemen van een Nespresso. Daar zul je de buren echt niet over horen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 sep, 2021 22:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 180
Woonplaats: Lichtenvoorde
Hallo allemaal,
Na afglelopen anderhalf jaar een aantal vliegtuigmodellen geverfd te hebben in schaal 1/144 met de penseel, kom ik tot de conclusie dat als je wat meer wil doen met effecten (preshade, postshade). Maar ook voor een algemene strakkere verflaag en de oppervlakken groter worden bij grotere schalen lijkt de aanschaf van een airbrush bijna een vereiste.
Nu heb ik hier op het forum al een tijdje dingen zitten uitpluizen, maar kom er toch niet helemaal uit.
Ik heb van een paar modelbouwwinkels op het web verschillende complete sets (compressor met airbrush) gevonden waarvan ik denk dat ze wel geschikt zijn om mee te beginnen.
Alle sets hebben dual action airbrushes, maar de compressoren verschillen. De Werther en Fengda is een membraam en daar heb ik iets over gelezen dat er vocht in de leiding kan komen?
Van de Sparmax weet ik zo niet.
Kan er iemand mij wat adviseren?

Hierbij de sets:

https://www.modelbouwenzo.nl/Sparmax-ARISM-Airbrush-Set

Sparmax Arism set
Een complete set met de schitterende compacte Sparmax Arism compressor. twv 185€.
Een Sparmax SP-35 Airbrush pistool twv 72€.
Een Sparmax Silverbullet vochtvanger twv €10,-.
Een Sparmax Spray-out pot twv 19,80.
500 ml MBE Airbrush Cleaner twv €7,50.
een geweven slang met koppelingen.
Een drukregelaar.



Of deze:


https://www.airbrushwinkel.nl/nl/airbru ... 3/a-654-13
Deze set bestaat uit:


* Compressor Werther TC-108

* Sparmax DH-103 airbrush.

* Luchtslang.

* Set van 10 kleuren Com-Art airbrushverf.

* Dvd.

* Uitblaaspot


Complete set waar men gelijk mee aan de slag kan.


Losse prijs 257,30 nu als set prijs 237,95

Of deze:


<https://www.airgoo-europe.com/Webwinkel-Product-129228297/Airbrush-Set-Fengda-FD-186K-met-compressor-FD-186-Airbrush-BD-130-en-accessoires.html?gclid=EAIaIQobChMIoOmMjNry8gIVCkiRBR1RtAOEEAAYAiAAEgI47fD_BwE>
Airbrush Set Fengda FD-186K met compressor FD-186, Airbrush BD-130 en accessoires Inhoud: 1xAir Compressor AS-186 Motor: 220-240V 50Hz /110-120V 60HZ Rotatie snelheid: 1450 rpm/ 1700 rpm
Artikelnummer

: FD-186K
Gewicht

: 8,000 KG
Levertijd

: 1 werkdag indien besteld voor 15.00 uur
EAN

: 6970083520136
€ 94,99
Prijs per stuk


Ik vind de prijsverschillen nogal aanzienlijk, maar zie door de bomen het bos niet meer wat het betreft de voor en nadelen tot elkaar.


Alvast bedankt!
Groetjes Robbin

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 sep, 2021 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Hak lekker een willekeurige boom door zodat je het bos weer ziet :wink: alledrie de sets die je linkt zullen prima geschikt zijn om mee te gaan airbrushen. Zodra je het eenmaal goed onder de knie hebt over een paar jaar kun je eens gaan kijken of je spullen nog voldoen. Met de juiste verloopstukjes past elke spuit op elke compressor. Over het vocht gesproken: zolang er een vochtafscheider (het kleine glazen potje) op de compressor zit hoef je je daar niet zo druk om te maken. De lengte van de slang speelt hier naar mijn ervaring meer in mee. In een langere slang blijft vaker vocht staan dat in het slechtste geval in de nozzle terecht komt. Hoewel dat mij vaker gebeurt dan ik durf toe te geven is er nog nooit een spuitbeurt onherstelbaar door vernaggeld.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 517 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement