Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 517 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 52  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 maart, 2017 14:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
@Silenoz... ik heb al dikwijls diverse spuiten bekeken en ja: ik zie door de bomen het bos niet meer. :?
Ik heb nog een oude Paasche liggen die intussen al zo'n 30 jaar oud is en nog steeds zijn ding doet. Het is een simpel ding met veel mogelijkheden zonder allerlei nozzles etc te moeten vervangen, de verfstraal wordt geregeld zoals de waterstraal bij een tuinslang, het flesje verf hangt eronder maar er zit een open bekertje bij dat naar boven is gericht zodat het lijkt alsof de verftoevoer van boven komt. Met deze kan ik zonder meer grote vlakken spuiten en met een paar kleine bewegingen zelfs heel fijn mijn naam schrijven.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 maart, 2017 17:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 maart, 2017 17:13 pm
Berichten: 1
Hallo allemaal,

Ik ben een beginnend modelbouwer (4-5 Jaar inmiddels) en wil graag een stapje verder met de hobby en dus naar het airbrushen. Ik las in deze topic al veel over de H&S EVO en goedkoop is geen duurkoop.

Ik zou graag de H&S evo silverline aanschaffen maar dan komt het moeilijkste nog de compressor... Ik zag op de website van Bulson.eu dat er ook complete sets van H&S te verkrijgen zijn met de keuze uit een van deze beide compressors. (https://www.bulson.eu/Harder-Steenbeck- ... olo-0,2-mm)

Compressor 186A
Compressor 196A

Heeft iemand ervaring met deze compressoren? H&S wordt beschouwd als het merk voor beginner en gevorderd spuiter, geldt dit dus ook voor de compressoren? Of zou de Black Bull Piston Compressor BC-23MT3 met tank beter zijn?

Alvast bedankt voor de adviezen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 aug, 2017 0:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 aug, 2017 22:04 pm
Berichten: 9
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik bezig met een EC-135 1:32 helikopter welke ik in de kleur RAL 1016 wil spuiten. Ik ben echter een beginner en dit is mijn eerste kit. Nu zag ik dat er kleine beginners sets te koop zijn zoals de Airbrushset "spray gun + air power". Mijn vraag is: Heeft iemand hier ervaring mee. Ik zit er namelijk aan te denken om z'n set te halen voor als ik mijn helikopter wil spuiten.

Ik hoor graag of jullie tips en adviezen hebben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 aug, 2017 7:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Is dit zo'n revell set met spuitbus? Mooi laten liggen.. deze met de kleine grijze plastiek compressor is iets beter, maar uiteindelijk blijft het systeem van goedkoop is duurkoop...

Een ab en compressor is niet zo heel goedkoop, maar normaal zijn beide voor de rest van je leven

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 aug, 2017 23:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 aug, 2017 22:04 pm
Berichten: 9
Silenoz schreef:
Is dit zo'n revell set met spuitbus? Mooi laten liggen.. deze met de kleine grijze plastiek compressor is iets beter, maar uiteindelijk blijft het systeem van goedkoop is duurkoop...

Een ab en compressor is niet zo heel goedkoop, maar normaal zijn beide voor de rest van je leven


Bedankt voor je reactie, is inderdaad zo'n set met een spuitbus. Dacht voor die ene keer is het misschien handig. Of zou je het model ook met een gewone spuitbus kunnen doen denk je? Het gaat om één basiskleur. De rest wordt gedaan met decals of een kwastje


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Nieuw in Airbrush
BerichtGeplaatst: ma 07 mei, 2018 16:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 20 apr, 2018 16:52 pm
Berichten: 23
Hallo medemodelbouwers,

Ik loop al een tijdje rond met de gedachte om eens met airbrush te willen experimenteren. Maar dat blijkt nog niet mee te vallen, want je moet op verschillende dingen letten.
Single action of Dual Action? En zo zullen er vast nog wel meer vragen zijn die ik zou moeten stellen voordat ik echt een zou aanschaffen en ermee zou gaan oefenen/aan de slag gaan.
Ik ben wel een absolute beginner. Nooit ook maar een airbrush aangeraakt. Of iets mee gedaan. Heb al wel een beetje zoekwerk op het internet gedaan.
En tot nu toe viel mijn oog op deze set: https://www.revell.de/en/products/airbrush/sets/id/39199.html.
Maar het enige wat me daar dan weer van weerhoudt is. Is het wel een juiste set om bijvoorbeeld camouflage mee te spuiten?
Moet ik afplakken dan of niet?
Allemaal van die vragen waar ik natuurlijk wel wat hulp bij kan gebruiken :mrgreen: .
Zelf nu ik dit zo typ zal ik ook nog zeker verder zoeken op het internet maar all hulp is welkom. :brouw:

Vriendelijke groet,

Roland


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuw in Airbrush
BerichtGeplaatst: ma 07 mei, 2018 17:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mijns inziens is het een goede set om te mee te beginnen, maar je kan de druk niet fijnregelen, en je loopt redelijk gauw tegen je limieten aan (net eens gekeken, en een fijne nozzle bij Revell is 0.7mm, wat enkel goed is voor het spuiten van grote effen vlakken. Hun masterversie heeft een nozzle van 0.5mm waarmee je ook geen camo freehand kan spuiten... die naalden gebruik ik enkel voor de primer en grote vlakken in 1 kleur) daarnaast hab je dan wel de prijs. Mijn eerste AB was een goedkoop (45€) ebay geval, met een nozzle van 0.3mm, waar ik toch een 10-tal jaar ferm veel plezier aan gehad heb. freehand lukte ook, maar het ging niet vanzelf. Let wel, met de fijnste nozzle van 0.15mm gaat het ook niet vanzelf...

Dan heb je ook nog de aanvoor van je verf (pot eronder -> lomp, je moet veel verf in de pot doen, en je hebt veel verlies, pot op de zijkant of bovenaan vind ik beter) waarbij bovenaan te prefereren is.

Dual action vind ik persoonlijk een must, een naaldbegrenzer op je AB vind ik persoonlijk overbodig...

Voor het spuiten van camo (meerkleurig) moet je omwille van het schaaleffect toch al gauw afplakken, mits blutack, tape, panzerputty, enz... er zijn voorbeelden genoeg van prachtige modellen, die naar mijn inzien verkl***t werden door willens nillens te gaan voor freehand camo in plaats van de tijd te nemen om deftig af te plakken.

Als je tijd hebt, kijk eens waar airbrushcenter almere op eenbeurs staat, daar kan je verschillende modellen proberen, of als het doenbaar is maak eens een afspraak. Het is altijd eens leuk om te voelen wat je koopt.

Bij de AB hoort ook een compressor, een reservoir is aan te raden.

Het is sowieso een hele investering, maar goedkoop is hier meestal duurkoop...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 mei, 2018 19:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Ik heb vorig jaar deze gekocht: http://www.sjaakshobbyshop.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=67_956&products_id=37488
Bevalt goed al ben ik geen held in het luchtverven. Daarna heb ik deze spuit er bij gekocht:
http://www.sjaakshobbyshop.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=67_956&products_id=35281
Was goedkoper dan losse nozzles en naalden te kopen.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 sep, 2018 22:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 sep, 2018 21:20 pm
Berichten: 1
Hallo iedereen :)

Ik ben een modelbouwer van militaire voertuigen en straaljagers en overweeg om over te stappen op 'airbrushen'.

Een airbrush set waar ik momenteel over na zit te denken is de H&S Infinity dualaction, gravity feed. Iemand ervaringen met deze airbrush? Of zijn er inmiddels betere sets verkrijgbaar?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 sep, 2018 7:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Daar ga je het zeker wel mee redden. Je zou ook kunnen kijken voor de Evolution. Daar doe ik het al jaaaaaaren mee.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 517 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 52  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement