Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 668 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: wo 03 jun, 2020 7:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
Het is ook niet zo dat ik het bijltje erbij neer leg maar ik had niet verwacht dat er zoveel verschillende meningen zouden zijn. :roll:
Ik denk toch dat ik ga sparen voor een betere airbrush.
Ik kwam namelijk tijdens het zoeken een doosje tegen die wel heel veel op mijn spuitje lijkt en die werden letterlijk per dozijn aangeboden voor nog geen twee tientjes.
Dat kan toch niks zijn????. 8) :?
Het is alleen dat ik niet effe snel €200.- ergens heb liggen.
Ik moet effe geduld hebben dus.

Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: wo 03 jun, 2020 19:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Hoi
Henri

Als ik het goed begrijp, krijg je bij begin verf mee en na een poosje helemaal niets meer? Met alle soorten verdunningen en de reutemeteute.
Ik las ook in het begin van je vraag, dat je WSI-modellen spuit. Dat is dan van heel dichtbij gespoten waarschijnlijk? met kleine hoeveelheid verf?
dunne laagjes dus.

Kan het zijn dat (denk ik persoonlijk) dat je last hebt van een dry-tip op je naald?

Uit eigen ervaringen: Zelf ik een airbrush-set van Revell (single-action ) met zo'n vierkant compressorke met 3 standen.
Ik spuit ook in dunne laagjes en van dichtbij ( +/- 5 cm). Door de 'terugwaaiende' luchtstroom droogt de verf op het topje van je naald. Zodoende wordt de luchtstroom vanuit je airbrush geblokkeerd.
De ene verf verschilt wel van een ander ( vb. primer Mig ten opzichte van vb. Vallejo). Ik gebruik meestal Vallejo, soms Revell Aqua. Verdunning doe ik een beetje op gevoel.

In dat geval is het enkel nodig om het topje efkes af te kuisen met een in airbrush thinner gedoopt wattenstaafje.

Hopelijk is mijn tip waardevol. Succes verder :brouw:

groetjes
Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: wo 03 jun, 2020 21:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
Halo Ives,

Ik weet niet wat je met WSI modellen bedoelt, maar het gebeurt ook als ik gewoon in de open lucht spuit.
Ik zal eens kijken hoe ik het in een filmpje kan laten zien.

Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2020 0:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 341
henri m schreef:
Ik ben op het internet aan het zoeken geweest welke verf nu over het algemeen als beste wordt ervaren.
Nou, ik heb een mededeling. 8)
Iedereen spreekt iedereen tegen op alle gebieden.

Ik snap helemaal wat je zegt, maar ik moet er iets aan toevoegen. Ik heb veel verf geprobeerd, en echt heel veel geexperimenteerd om er optimale resultaten mee te halen. Zo heb ik lang geleden een jaar geen modellen gespoten, alleen maar proefstukjes!

Heel groot was mijn verbazing toen ik een jaar geleden MRP (Mr Paint) probeerde. Niks mengen, niks optimale druk, niks prutsen met de instellingen van de airbrush - hop in de airbrush en meteen een schitterend resultaat. En nog steeds, elke keer als ik er mee spuit, ben ik weer verbaasd dat het zo goed werkt. Wat heb ik een hoop tijd en moeite verspeeld aan andere verf..

Ik heb ook nog nooit iemand gehoord die MRP geen goede verf vindt. Meestal noemen ze het de beste verf die ze ooit gebruikt hebben. Dus als je nog 1 ander merk wilt proberen, neem MRP.

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: vr 05 jun, 2020 11:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Net als Rob gebruik ik ook sinds een jaar MrPaint. Het is echt hele goede verf.
Je moet het flesje wel goed schudden voor je het gebruikt.

Het is erg snel droog, en dan ook echt droog. Ik heb laatst een 1/72 F-16 gespoten. Tegen de tijd dat je het model spoten hebt is het na een paar minuten al droog en kun je model oppakken. Niks dan lof.

Je moet met deze verf echt heel goed ventileren en een goed spuitmasker dragen!
Ik maak mijn spuit schoon met thinner van Gamma eigen merk en dat dat is stukken goedkoper dan de cleaner van MrPaint.
En met thinner gaan echt alle verfresten uit je verfspuit.

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: zo 07 jun, 2020 20:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
Heb vandaag weer de moed bij elkaar gezocht en weer een poging gedaan.
En wat denk je.........het liep weer uit op een fiasco :twisted: :evil:.
Ik heb de hele zooi in de container gekieperd.
Ben er go#@!!me helemaal klaar mee :twisted: :twisted:

Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: za 27 jun, 2020 16:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 mei, 2020 9:21 am
Berichten: 7
Hallo allemaal,

Ik loop tegen een probleem aan met het spuiten, vorige week heb ik ook gespoten, met precies dezelfde verf verhouding en ook zelfde verf, toen was het geen enkel probleem, spoot heel netjes! Nu is het helemaal niets, zie foto’s kan iemand mij hier bij helpen?
photo 511374 photo 511375

De tweede foto is zomaar een losse cabine waar ik wel eens op oefen.

Wat zijn die bubbeltjes die erin komen?

Met vriendelijke groet

Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: zo 28 jun, 2020 9:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
In eerste instantie denk ik dat je onderwerp niet goed is ontvet. Het lijkt een beetje of er vettigheid of iets van siliconen op je onderwerp zit. Ik zou je proefstukje eens schuren en opnieuw goed ontvetten. Dan niet meer met blote handen vastpakken en opnieuw spuiten.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: zo 28 jun, 2020 9:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 mei, 2020 9:21 am
Berichten: 7
Bedankt voor u reactie, maar dat is het niet het is allemaal goed ontvet. Het lijkt wel wat water of zoiets, maar ik begrijp niet waar dat vandaan komt. Altijd als ik klaar met spuiten ben haal ik de airbrush uit elkaar om te laten ademen. En als ik volgende keer weer ga spuiten Spuit ik eerst m’n luchtlaag schoon, ik hoor het ook aan mijn airbrush het geluid wat die maakt is niet constant, het stottert als ik spuit, en dat was vorige week ook niet. Beetje lastig allemaal


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: zo 28 jun, 2020 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Deventer
Hallo Peter,


Ik lees hier je probleem en ik vraag mij af of je wel een water afscheider in de luchtleiding naar je airbrush hebt zitten.

Ik weet niet met wat voor een compressor je spuit maar in principe geldt het voor alle compressors dat wanneer er lucht wordt samengedrukt er vocht bij vrijkomt die in de lucht zit.
Wanneer je dat vocht niet opvangt of filtert uit de lucht die naar je airbrush toe gaat komt dat er dus samen met je verf uit en kun je dit soort problemen krijgen.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 668 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement