Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 4:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 668 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 67  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 10 aug, 2019 22:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11860
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Alexandros04 schreef:

Ik gebruik aquacolor van revell en acrylic thinner van tamiya (X-20A). Heb ook de thinner van revell gebruikt.


Voor het verdunnen van verf zoals die van Revell gebruik ik water. X20-A lijkt me geen goed idee omdat isopropanol toch wat agressiever is. Gedroogde Tamiya verf gaat hiervan terug oplossen, dus wat het met Aqua color doet, weet ik niet. Wat ik wel zou aanraden, is retarder toevoegen, want het klinkt alsof er tipdry plaatsvindt. Wanneer je de tip schoonmaakt, is dit even opgelost, maar het keert daarna terug. De retarder zou het aandrogen van verf moeten voorkomen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 nov, 2019 23:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 700
Woonplaats: Stolwijk
Mijn oude, trouwe Iwate Revolution 0.5mm heeft kuren ... de luchttoevoer wordt niet gestopt en staat zo’n beetje op maximaal. Ik kan nog wel verf toevoegen en doseren, maar moet dat dan in de spuitcabine doen :D

Ik maak mijn airbrushes schoon in zo’n ultrasoon apparaat. Bij mijn andere airbrushes kan ik het onderdeel dat de luchttoevoer regelt daarvoor verwijderen. In de revolution zit hij ingebouwd en kan ik er niet bij?

Nu dus een dood gevoel op de drukknop. Ik vermoed verstopping, maar kan dus niet in dat onderdeel.

Iemand suggesties?

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 dec, 2019 18:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 28 dec, 2017 12:06 pm
Berichten: 69
Ha iedereen,

Ik heb zowaar een airbrush aangeschaft en vandaag heb ik deze voor het eerst uitgeprobeerd. :brouw:
Het is een Harder en Steenbeck Ultra met een 0.2 en 0.4 naald.
Ik heb met een kleur gespoten op papier om hem uit te proberen. Ik heb Vallejo model color verdund met water en dit in de airbrush gebruikt.
Maar ik merkte tijdens het spuiten dat er direct water in de nozzle bleef hangen. het spuiten ging over het algemeen goed.

Nadien wilde ik de airbrush meteen goed schoonmaken. Ik heb airbrush cleaner in de airbrush gedaan en deze leeggespoten in een schoonmaak potje. Nadien de compressor uitgezet, en de airbrush losgekoppeld. Met airbrush cleaner heb ik het reservoir schoongemaakt, de airbrush opgeschroefd en de naald schoon gemaakt.
Ik zag toen dat er aardig wat verf in de doorgang is blijven hangen, dus ik heb ook wat druppeltjes cleaner in de doorgang gedaan en deze met een kwastje schoongemaakt.

Maar nu komt het....ik wilde de naald voorzichtig terug in de airbrush plaatsen, maar deze blijft halverwege de airbrush steken. Ik durf niet te veel kracht te zetten omdat ik bang ben om de punt te verbuigen. In de instructie staat er helaas niks over een probleem als deze. Bij het plaatsen van de naald laat ik de naaldklemmoer en eindstuk los zitten en houdt ik de hendel naar beneden ingedrukt.
Door het gat van doorgang van het reservoir kan ik de punt van de naald net zien, maar daar blijft hij dus hangen. Op de afbeelding hieronder laat ik zien waar.

Afbeelding

Ik ben een beetje panisch omdat ik deze airbrush echt net gloedje nieuw heb en ik bang ben dat ik de punt van de naald nu al heb verbogen :( . Maar zoals eerder gezegd heb ik gene kracht geprobeerd te zetten.

Kunnen jullie mij verder helpen?

Alvast bedankt!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 dec, 2019 19:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Mag ik vragen waarom je de trigger naar beneden drukt bij het plaatsen van de naald? Dat voegt volgens mij niet veel toe. Zelf haal ik bij het schoonmaken ook de nozzle los en de luchtkap. Als alles schoon is kan de naald rustig doorgevoerd worden. Vervolgens plaats ik de nozzle door deze over de naald te schuiven en vervolgens vast te schroeven. Als dit is gebeurd dan schroef ik de klemmoer voor de naald pas vast. Ik heb trouwens een evolution.

Er zijn vast andere methodes maar dit werkt voor mij.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 dec, 2019 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 28 dec, 2017 12:06 pm
Berichten: 69
Dank voor je reactie. In de meegeleverde instructies staat dat ik de trigger naar beneden moet drukken als ik de naald er terug in moet schuiven. Helaas werkt jou techniek niet. Er lijkt iets in de weg te zitten waardoor de naald er niet doorheen gaat.


Laatst bijgewerkt door Arjan Ouwendijk op do 12 dec, 2019 20:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Onnodige quote verwijderd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: vr 13 dec, 2019 0:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Misschien heb je iets aan het volgende filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=Wp6WYIlGWDk

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: vr 13 dec, 2019 9:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 jun, 2008 18:55 pm
Berichten: 34
Woonplaats: Almere-haven
Heb toevallig ook een H&S evolution model,ook net aangeschaft,geweldig apparaat,maar waarom zelf klooien als je er nog garantie op hebt,ga ermee naar de verkoper en laat die ernaar kijken?
En volgens mij moet je de trigger juist loslaten,zo heb ik ook de naald vervangen,door de druk op de naald door de trigger buigt-ie waarschijnijk door voordat-ie de spuitkop ingaat?
(..of gewoon verstopt..)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: vr 13 dec, 2019 14:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 28 dec, 2017 12:06 pm
Berichten: 69
Ik heb inmiddels contact gehad met de verkoper en ik ben erg goed geholpen aan de telefoon!
Ik wilde het ook even met jullie delen, zodat iemand met een soort gelijk probleem misschien wat sneller geholpen is :)

Het bleek dat de o ring of air tight seal wat verstopt zat met opgedroogde verf. Door de achterkant open te schroeven, de naald houder en de trigger te verwijderen kun je de seal met een kleine platte kop schroevendraaier los draaien en deze uit de airbrush schuiven. Het is een messing onderdeeltje met daarin een kunststof rondje dat ik met een wattenstaafje gedoopt in airbrush cleaner heb gereinigd. Vervolgens alle onderdelen terug gestopt en de naald ging er weer in. De punt van de naald heb ik voor de zekerheid met een natgemaakt 2500 grit schuurpapiertje opgeschuurd om het braampje dat er zat te verwijderen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: za 29 feb, 2020 18:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 jun, 2008 18:55 pm
Berichten: 34
Woonplaats: Almere-haven
Toch ff omhoog schoppen,bij m'n Fengda de drukregelaar vervangen heeft het probleem van telkens aanslaan en daardoor overhit raken opgelost,is veel voorkomend probleem bij deze compressor!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 mei, 2020 23:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
Hallo allemaal,

Op you tube zie ik vaak dat men het verf in de beker van de airbrush mengt.
Als ik dat doe dan zit direct de nozle verstopt.
Als eerste doe ik verdunner (glassex) in de beker en dan pas het verf.
Voor mijn gevoel lijkt het alsof het verf rechtstreeks voor de nozzle gaat zitten.
Ik gebruik valejjo model color.
Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel want het is moeilijk uit te leggen.
Ik heb geen top off the bill airbrush, maar dat maakt toch niks uit ?
Help........

Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 668 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 67  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement