Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 668 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: ma 29 jun, 2020 11:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 mei, 2020 9:21 am
Berichten: 7
Bedankt voor u reactie,

ja ik heb een waterafscheider tussen de compressor en de slang en dan zit er ook nog een kleintje tussen den slang en het airbrushpistool. ik heb een airbrush setje gekocht bij vida xl, volgens mij is het niet eens een merk. het is een compressor zonder luchttank zou dat er ook mee te maken kunnen hebben? zeker met dat benauwde weer, met een hoge luchtvochtigheid? het is maar een idee voor de rest heb ook er niet zoveel verstand van :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: ma 29 jun, 2020 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Deventer
Ok ,

als ik jou was had ik er wel eentje gekocht met een luchttank(je) dan blijft nml je luchtstroom constant en instelbaar met de drukregelaar die in je airbrush leiding zit.
De compressor die jij hebt zal altijd een pulserende druk geven en op het moment dat je begint met spuiten zal je druk hoger zijn dan tijdens het spuiten.
Dat laatste kun je eventueel rekening mee houden door eerst lucht te spuiten en pas als je compressor een eentonig geluid geeft de verf nozzle indrukken.
Dat kan trouwens alleen als je een double action airbrush hebt.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 jul, 2020 20:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 12 jul, 2020 20:20 pm
Berichten: 6
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen ben ik bezig met een airbrush.
Ik heb deze schoongemaakt maar nu schiet te “trekker” steeds los. Ik haal het staafje met de veer eruit en doe de trekker er opnieuw in, maar deze gaat niet goed zitten. Hoe kan ik dit oplossen?

Groet,

Rick Brinkman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: zo 12 jul, 2020 21:14 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Rick,

Ik heb even je vraag verplaatst naar het verzameltopic over airbrushproblemen.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: di 14 jul, 2020 18:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Rb, er zijn wel veel verschillende soorten airbrush, je zal het type moeten vermelden. Hoever heb je de airbrush opengemaakt? In de H&S heb je de naaldhouder die je ook kan openschroeven, zodat de naald losgemaakt kan worden. Als die los zit, dan doet de trekker niks. Maar uit je beschrijving maak ik op dat jij een andere hebt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 maart, 2021 14:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik heb een evolution airbrush, tijdens het airbrushen valt op dat de airflow door de airbrush minimaal is, het verf spettert er wat uit zeg maar. ondanks dat er rechtstreeks 3 bar op de airbursh is aangesloten. ik kan dus niet variëren met luchtdruk die is altijd erg laag.

heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 maart, 2021 15:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 03 maart, 2021 22:58 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Zegelsem
Spetteren komt vaak voor als de kroon vooraan niet glad/proper is. De luchtstroom is dus ook niet mooi wat de indruk kan geven dat je te weinig lucht hebt. En 3 bar, da's nogal veel. Ik spuit altijd met een druk van minder dan 2bar.

_________________
Groeten uit de Vlaamse Ardennen,

Dirky


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 maart, 2021 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
dirky schreef:
Spetteren komt vaak voor als de kroon vooraan niet glad/proper is. De luchtstroom is dus ook niet mooi wat de indruk kan geven dat je te weinig lucht hebt. En 3 bar, da's nogal veel. Ik spuit altijd met een druk van minder dan 2bar.


dank je, maar je hebt mijn probleem niet helemaal goed begrepen.

Ook al is de airbrush rechtstreeks op 2, 3 bar of 5 bar aangesloten, de airflow door de airbrush blijft maar op iets van 0.2 bar waardoor de airbrush net genoeg verf kan aanzuigen. het spetteren komt door een te lage druk.

ik heb een nieuwe naald en needlecap en de airbrush is goed schoongemaakt.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: do 11 maart, 2021 23:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 03 maart, 2021 22:58 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Zegelsem
Eerst de volledige neus er afhalen. Heb je dan vol debiet (zonder verf vanzelfsprekend) ?

Nee? Dan zou ik de luchtklep eens openmaken. Als je de nippel 104063 er afgehaald heb (let op geen dichtingen kwijt te spelen), klik die dan eens open in je aansluitleiding. Krijg je daar vol debiet dan is er zeker al geen verstopping in je aansluitdarm.

AfbeeldingEVOLUTION by Dirky dyniMo, on Flickr

Als het luchtventiel niet de oorzaak ik van een te lage druk, kan het niet anders dan dat er een verstopping zit in je pistool. Ik heb geen idee hoe gemakkelijk je bij een evolution de luchtkanalen kan.

Succes!

_________________
Groeten uit de Vlaamse Ardennen,

Dirky


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Airbrushproblemen
BerichtGeplaatst: ma 12 apr, 2021 18:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Beste dat probleem heb ik ook al een paar jaar ik heb nu de naaldbeschermingskap eraf gedaan en zo gespoten probleem opgelost , inderdaad komt er verf in dat kapje zitten en dan begint het spetteren eerst kreeg ik die niet los heb wel enige kracht moeten gebruiken maar nu spuit hij normaal
Ik gebruikte die vrij nieuwe spuit bijna niet meer ja voor primers te spuiten ik gebruikte al een eeuwenoude Badger 105 en doet het nog altijd prima
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 668 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement