Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zero Paints 2K clearcoat
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2020 14:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 sep, 2009 15:31 pm
Berichten: 239
Na enige tijd ben ik het modelbouwen weer wat op gaan pakken.

Een paar jaar geleden had ik de 2K clearcoat van zero paints (ZP-3006) gebruikt. Het spuiten daarvan kostte altijd al wat moeite, en de laatste keer heb ik de dop van de hardener er waarschijnlijk niet goed opgedaan, waardoor dit hard is geworden in het flesje.
Ik heb nog geprobeerd het alsnog te gebruiker door er een gat door te boren. Maar daardoor kreeg ik, niet onverwacht, last van wat korreltjes in de verf. Ook kwam de clearcoat niet lekker door de airbrush heen, maar wellicht is dat het gevolg van een te dunne naald.

Naar aanleiding daarvan een paar vragen:
1. Ik wil een nieuw flesje hardener bestellen. Dat zou dan ZP 3020 of ZP 3025 zijn, maar het lijkt erop dat Zero Paints de clearcoat ZP-3006 heeft vervangen (?) door diamond finish (ZP-3035). De los verkrijgbare hardener daarbij heeft nr. ZP-3035b. Is ZP-3020 te vervangen door ZP-3035b.
2. Op het moment dat ik de clearcoat gemengd heb, moet dat binnen een bepaalde tijd ook gespoten worden? Ik heb het idee dat het al vrij snel hard wordt.

Ik hoop dat iemand mij hierbij verder kan helpen. Alvast bedankt!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jul, 2020 19:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi,,

Ik gebruik nu ook al geruime tijd 2k van Zero-paints en heb het ook nog steeds wisselende resultaten mee.
Het klopt inderdaad dat Zero-Paints de 2k lak heeft vervangen door de daimond versie. (verbeterde formule)
Na mijn weten heb je een kwartier de tijd om het te verwerken waarna het verhardingsproces in werking gaat.

Beetje late reactie maar hoop dat je er iets aan hebt.
Misschien heb je al antwoorden op je vragen gekregen ondertussen. :wink:

Eddy.

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 okt, 2021 13:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 nov, 2012 12:58 pm
Berichten: 334
Woonplaats: Emmeloord
Hi,

Ook ik airbrush nu een aantal jaren, nadat ik een beginnerscursus heb gedaan, en ik moet zeggen: ik wil nooit meer anders!!
Qua verf is Zero Paints mijn ábsolute favoriet!!

Voor de afwerking gebruik ik eveneens de twee-componenten blanke hoogglanslak, en ben daar zeer tevrende over/mee.
Wel is het zo, en dat vermelden ze zelfs op het etiket, dat de verharder na openen maximaal een aantal maanden (ik dacht: zes) houdbaar blijft, omdat ze uit zichzelf uithardt. Dus. al gebruik je 'm maar één keer, vanaf dat moment kun je gaan aftellen..........
In mijn geval zat er een verhuizing tussen waardoor die zes maanden inderdaad werden gehaald! En yes, nadat de verhuizing dusdanig was afgerond dat modelbouwen en airbrushen ook weer ging bleek de verharder in het flesje uitgehard te zijn.

Men heeft, door Brexit- en Covid-toedoen, behoorlijk leveringsproblemen opgelopen, waardoor ik mij genoodzaakt zag de één-componenten blanke lak te gebruiken voor een bouwdoosje. Zélden heb ik zovel spijt achteraf gehad: de blanke lak droogt sterk vergelend op, en de witte ondergrond is daarmee best wel grotendeels verpest...................... :cry: :cry: :cry: :evil:
Ik zal kijken of ik er een afbeelding van kan uploaden eerdaags.


M.vr.gr.
Jan

_________________
-> Have a nice day!
-> Al doende leert men
-> Niet geschoten is altijd mis!!!

Overzicht van mijn projecten op dit Forum
Mijn Modelbrouwers Foto-site
Kijk gerust eens rond op mijn modelbouwwebsite: https://modelbouwjan.jouwweb.nl/

Het enige wat de geschiedenis ons leert, is dat de geschiedenis ons niks leert!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ronald en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement