Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu ma 14 jun, 2021 10:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2021 11:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 2918
Woonplaats: nieuw vennep
Waarom wil je dunne tape buigen? Je kunt ook brede tape gebruiken en daar vormen uitsnijden. Kun je de rondingen zo klein maken als je zelf wilt. Heb je al een lak geprobeerd? Zou wel leuk zijn om ook je ervaringen met de tips te delen.

Een zachte overgang kun je inderdaad alleen maken met een airbrush.

_________________
Gr, Ferry
Kijk ook eens bij mijn BR-86 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2021 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 17387
Woonplaats: Hurdegaryp
Ronald schreef:
Smalle tape kopen, die is goed in rondingen te leggen. Is daar ook voor gemaakt.


Niet echt. Tape heeft toch de neiging om omhoog te gaan staan in binnenbochten. Hoe dunner het stukje tape, hoe minder erg dit effect, maar toch. Beter is dan om 'curved tape' van tamiya te nemen. Dat rekt veel beter waarmee de binnenbocht strakker gemaakt kan worden.

Rondingen op een recht oppervlak kan inderdaad beter met brede tape. Je kunt ook de vorm van papier of karton maken en dat op je model plakken. Ik heb destijds voor mijn spitfire papier gebruikt (template gebruikt van het WWW) en dat met hele dunne rolletjes tape op de vleugel geplakt. Het ligt dan ook 1 á 2 mm hoger dan de vleugel. Als je aitbrusht zou je zo de soft-edge camo kunnen maken.

Hier wat foto's van mijn 1:72 model:
photo 270270

photo 270514

photo 270515

photo 270516

photo 270517

photo 294913

René

_________________
O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2021 22:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 18 mei, 2020 19:39 pm
Berichten: 75
Nice erg mooi geworden, alleen ik schilder met de hand, en heb geen airbrush....
Hopelijk kan iemand me nog van tips voorzien...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2021 22:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 18 mei, 2020 19:39 pm
Berichten: 75
fvdm schreef:
Waarom wil je dunne tape buigen? Je kunt ook brede tape gebruiken en daar vormen uitsnijden. Kun je de rondingen zo klein maken als je zelf wilt. Heb je al een lak geprobeerd? Zou wel leuk zijn om ook je ervaringen met de tips te delen.

Een zachte overgang kun je inderdaad alleen maken met een airbrush.


Ik heb de lak inderdaad op een stukje wat ik overhad gebruikt, de glans glimt mooi en de matt is ook goed matt, zo te zien met een x aantal dunne laagjes werkt het goed, ik hoop straks op het model ook...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2021 22:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 18 mei, 2020 19:39 pm
Berichten: 75
Zo begonnen de stukjes.. Glans rood en zwart matt
photo 538582


En na wat lak lagen waren ze ineens zwart glans en rood matt
photo 538583

photo 538581

Ik ben wel tevreden...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 mei, 2021 9:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1556
Woonplaats: Aalten
tsjopper bob schreef:
Ronald schreef:
Smalle tape kopen, die is goed in rondingen te leggen. Is daar ook voor gemaakt.


Niet echt. Tape heeft toch de neiging om omhoog te gaan staan in binnenbochten. Hoe dunner het stukje tape, hoe minder erg dit effect, maar toch. Beter is dan om 'curved tape' van tamiya te nemen. Dat rekt veel beter waarmee de binnenbocht strakker gemaakt kan worden.


Goeie tip Rene, niet aan gedacht. Dank je! :D

fvdm schreef:
Waarom wil je dunne tape buigen? Je kunt ook brede tape gebruiken en daar vormen uitsnijden. Kun je de rondingen zo klein maken als je zelf wilt. Heb je al een lak geprobeerd? Zou wel leuk zijn om ook je ervaringen met de tips te delen.


Idem, dank je :D

_________________
Grtz, Ronald

Mijn Blog: http://metusajunction.blogspot.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement