Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2015 22:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 dec, 2015 22:24 pm
Berichten: 3
Beste forumleden,

Na het zien van het volgende filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=CxxN4tsK3NQ
ben ik van plan er een te kopen. De Amerikaanse modelbouwer Randy Cooper levert hem voor ongeveer 700 euro, inclusief shipping en import belastingen.

Nu heb ik een hele drukke baan en 2 linker handen. Nog nooit een model in elkaar gezet en eerlijk gezegd ben ik bang dat ik het bouwpakket sloop als ik hem probeer zelf te maken met verlichting en alles erop en eraan.

Nu is me verteld dat er op dit forum veel handige modelbouwers zijn die het leuk vinden om projecten voor anderen te bouwen. Let wel, je hebt advanced skills nodig om dit model te bouwen, zo zegt Randy Cooper. Ik laat de bouwdoos de oceaan overkomen, drop hem bij jou, we spreken een prijs en een termijn af, ik haal hem weer op wanneer hij af is.

Ben benieuwd of er interesse is.

Groet Adriaan

Ps. Ik ben me ervan bewust dat dit waarschijnlijk niet de bedoeling is, dat dit forum voor de bouwer is en niet voor de luie genieter van modellen, maar wellicht ga ik in de toekomst toch zelf ook wel eens wat bouwen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2015 20:14 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Adriaan, jouw verzoek is niet uitzonderlijk op ons forum, je hebt nog voorgangers gehad die graag een model laten maken, soms als cadeau voor hun geliefden. Door de kostprijs en de moeilijkheidsgraad zal je wel goed moeten selecteren wie het model voor je mag gaan maken. Je zal merken dat op onze Sci-Fi- afdeling een aantal namen steeds terugkeren, dat lijken me personen die je misschien eens via pb kan benaderen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 dec, 2015 22:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 dec, 2015 22:24 pm
Berichten: 3
Dag Steven,

Dank voor je bericht. Nog niemand heeft zich gemeld en ik heb nog niemand gevonden hier. Ik heb wel iemand op een ander forum gevonden, maar hij heeft nog nooit een dergelijk groot project incl verlichting gehad en ben bang dat hij het onderschat... en hij woont 250 km bij me vandaan. Hij is wel heel sympathiek en enthousiast.

Ik sta open voor aanbevelingen van kundige en betrouwbare Nederlandse of Vlaamse bouwers.

Enfin, ik denk er nog even over na en wacht hier nog even rustig af.

Hartelijke groet,
Adriaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2015 11:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
ohh :brouw: die bouw ik volgend jaar , heb al wat modellen van randy gebouwd ,moet allen nog verlichting bij voodoofix kopen , in juni start ik met een verslag

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2015 11:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 16 dec, 2015 10:19 am
Berichten: 23
Woonplaats: Antwerpen -Wilrijk
Is gewoon subliem :shock: .welke schaal is deze?? het moet prachtig zijn als je deze hebt staan in je Living en al het licht uit en een gepaste film er bij :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2015 11:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
model is 97 cm lang

hier een clip https://www.youtube.com/watch?v=scqVLZq1-2Q , eerste van de drie

spaar nu voor de mars hopper van hem prachtig kit , vind deze kit tussen realspace en science fiction in zitten

http://3.bp.blogspot.com/-GXZWj-Hrb9Y/V ... 2Bcopy.JPG

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2015 11:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 16 dec, 2015 10:19 am
Berichten: 23
Woonplaats: Antwerpen -Wilrijk
Gewoon prachtig Bubblegum :shock: ...die Marshopper is amazing :) ...zal ook wel een prijskaartje aan hangen :) bedankt man voor die filmpjes
De Mars Hopper is dat die van Pegasus ??


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 dec, 2015 10:14 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Die avenger zal wel dieplood wegen als ik die stukken resin zo zie, wordt een kreng om in elkaar te zetten met alleen maar secondenlijm, ik zou dan toch eerst een diep gaan nadenken over een soort frame en een andere bevestigingsmethode, dus met een pen/gat verbinding

Wel strak afgegoten als zag ik hier en daar wel wat foutjes, dus doorhangende panelen. wel een gaaf project. En ik ben benieuwd wat de transportschade zal zijn, spul ligt mijn inziens redelijk hard op elkaar

Op het allereerste videootje van een gebouwd model doen mij alleen de uitlaten onnatuurlijk aan, dit is vaak wat meer pulserend blauw

Hier op het forum is er al eens zo iets gebouwd, welliswaar stukken kleiner maar we zo gaaf

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 dec, 2015 11:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
dat frame is het moeilijkste zoals je al zei ,, verkeerde hoek en het wordt aan modderen :mrgreen: , bij de BSG half studio schaal is het nog meer gecompliceerder .

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2015 2:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 dec, 2015 22:24 pm
Berichten: 3
Heren van het goede leven!

Ik heb de kit eergisteren besteld. Via ups laat ik hem bezorgen. UPS rekent $288. Ik had heg ook via US Postal à $118 kunnen doen. Een echte koerier geeft me net iets meer vertrouwen. Dus totaal $913 betaalt.
Voodoo fx rekent $700 voor een verlichtings kit. Het is me afgeraden om dit te kopen, vanwege de prijs. Licht gaat we zelf doen :)

Ik heb nu 1 persoon gevonden die hem voor me wil bouwen. Hij denkt er 9 maanden over te gaan doen. Ja, met een baan en gezinsleven ernaast, kan zo'n project even duren.

Binnenkort beslis ik of ik met hem in zee ga.

@ Bubblegum, jij bouwt hem gewoon voor jezelf? Je neemt geen projecten van anderen aan tegen een vergoeding?

Merry Christmas!
Adriaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement