Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Duits WWII vliegveld
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2015 0:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 30 nov, 2004 21:12 pm
Berichten: 431
Woonplaats: Almere
@Walesha: Dat is inderdaad de volgorde die mij ook het meest logisch lijkt.

@StevenVD: Dat is een goede tip, daar zou ik als vliegtuigbouwer zo instinken :lol: Dan gaat het om die grote plaat voorop? Ik zal eens kijken of het zonder kan.

Iemand ervaring met HLJ.com? Ik zie mooie prijzen, maar alles is in "backorder".....betekend dat:levering over een half jaar? :?

_________________
Interesse: WWII vliegtuigen en andere militaire luchtvaart in 1/48
On the bench: De Havilland Mosquito B Mk. IV (Revell 1/48), Focke Wulf Fw 190 D-13 (Eduard 1/48), Lockheed Ventura Mk.II (Revell 1/48)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duits WWII vliegveld
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2015 8:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
"backorder", ook "pre order" genoemd betekent "voorafbestelling"... ik ken de firma niet maar je kan altijd eerst ff informeren naar de verwachte leveringstijd. Kijk ook of je met Paypal kan betalen, dat is veel veiliger, als het te lang duurt kan je binnen de zes maanden je geld terugkrijgen via Paypal.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duits WWII vliegveld
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2015 9:04 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Erzijn diverse leden die bij HLJ bestellen en tot tevredenheid, met backorders is het altijd afwachten wanneer de leverancier het spul afstuurt naar de detailhandel

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duits WWII vliegveld
BerichtGeplaatst: do 17 dec, 2015 0:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
walesha schreef:
"backorder", ook "pre order" genoemd betekent "voorafbestelling"... ik ken de firma niet maar je kan altijd eerst ff informeren naar de verwachte leveringstijd. Kijk ook of je met Paypal kan betalen, dat is veel veiliger, als het te lang duurt kan je binnen de zes maanden je geld terugkrijgen via Paypal.


Volgens mij is dat niet helemaal juist?

"Pre order" houdt in bestelling van een product dat nog niet leverbaar is, maar op (al dan niet korte) termijn uitgeleverd gaat worden aan de handelaars. "Back order" houdt in bestelling van een product dat tijdelijk niet (meer) leverbaar is en bij de leverancier besteld moet worden door de shop.

Dus: "pre order"-> je bestelt iets voordat het leverbaar is;
"Back order" -> je bestelt iets op een moment dat het niet meer leverbaar is en dus achteraf door de shop opnieuw besteld moet worden

Het verschil lijkt klein, dat is het feitelijk voor de consument ook, maar ik wilde het toch even gezegd hebben.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duits WWII vliegveld
BerichtGeplaatst: do 17 dec, 2015 1:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr, 2014 12:25 pm
Berichten: 648
Woonplaats: Rijnsburg (ZH)
Spitfire schreef:

Iemand ervaring met HLJ.com? Ik zie mooie prijzen, maar alles is in "backorder".....betekend dat:levering over een half jaar? :?


Ik heb eens een bestelling gedaan bij HLJ en deze hebben ze toen in 4(!) verschillende zendingen opgestuurd. Voor elke zending moest ik apart administratiekosten en invoerrechten e.d. betalen. Als ze alles in één hadden verzonden dan was ik een stuk goedkoper uit zijn geweest. Het lijkt allemaal heel goedkoop maar het kan een stuk duurder worden dan je wilde


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duits WWII vliegveld
BerichtGeplaatst: do 17 dec, 2015 1:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
MarChant's correctie klopt, maar vergeet niet dat "backorder" in de praktijk best kan uitdraaien op nooit meer leverbaar (maar bestellen mag natuurlijk altijd :wink: ): https://support.hlj.com/hc/en-us/articl ... ackordered


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duits WWII vliegveld
BerichtGeplaatst: do 17 dec, 2015 12:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ach wat, what's in a name... in de praktijk komt het op hetzelfde neer!
Definitie: je bestelt iets wat op dat moment niet leverbaar is, het waarom is bijzaak toch? :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duits WWII vliegveld
BerichtGeplaatst: do 17 dec, 2015 18:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 30 nov, 2004 21:12 pm
Berichten: 431
Woonplaats: Almere
Haha, nou ik heb gemaild. Het is op in de winkel, maar het is besteld bij de leverancier. Ik heb een bestelling geplaatst voor een motor, vrachtwagen, een set jerrycan en een set zandzakken. De Citroën en de kettenrad zijn ondertussen binnen. Nu nog beslissen welke vliegtuigen er komen. :lol:

_________________
Interesse: WWII vliegtuigen en andere militaire luchtvaart in 1/48
On the bench: De Havilland Mosquito B Mk. IV (Revell 1/48), Focke Wulf Fw 190 D-13 (Eduard 1/48), Lockheed Ventura Mk.II (Revell 1/48)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duits WWII vliegveld
BerichtGeplaatst: do 17 dec, 2015 19:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
Haha! Ik moet eerst wachten tot jij begonnen bent om te voorkomen dat we hetzelfde gaan bouwen.
Ik ben namelijk van plan mijn lopende projecten even te laten voor wat ze zijn, en eens met iets heel wat anders te beginnen.
Ik heb op het Duitse E-bay de nodige zaken gezien en nog wat spullen op Mp, alles in 1/48.
Eerst maar eens verdiepen op het schilderen, mijn manco.

Ben vandaag bij een modelbouwzaak geweest om mij op scenery te oriënteren, lastig in mijn schaal, scratch bouwen komt dus steeds dichterbij. Wel heb ik de Kübelwagen van Tamiya meegenomen, waarbij ik de twee meegeleverde figuren nog het interessantst vond.

Ik houdt je in de gaten! :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duits WWII vliegveld
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2015 2:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 30 nov, 2004 21:12 pm
Berichten: 431
Woonplaats: Almere
Het is voor mij ook nieuw allemaal, geen ervaring met figuren, voertuigen of landschap/dio's. Maar ik heb er wel zin in!!

Ik kan de naam van het diorama wel veranderen in Tamiya showroom ondertussen. Wederom een kitje aangeschaft bij HLJ, in ene sprong er een Tamiya Opel Blitz in de aanbieding voor 8 euro!! Geen idee of hij er nog tussen past, maar ik kon hem niet laten liggen. Nu maar hopen dat het allemaal aankomt en het liefst niet via de douane :oops: . Het is ondertussen een leuke line up aan het worden:

photo 348776

photo 348775

photo 348774

photo 348773

photo 348772

photo 348771

photo 348770

photo 348769

photo 348768

En dat zijn alleen nog maar de Tamiya kits :mrgreen: . Moet nog maar eens zien of dat allemaal gaat passen en of het niet te vol wordt. Ik ben nu nog bezig met een kleine airbase onderplaat om voortaan mijn foto's op te maken. En ik ben een Polikarpofje aan het brouwen, daar zal één dezer dagen wel een klein verslag van verschijnen. Dan nog even een recensie afmaken en dan ga ik eens kijken of ik alvast wat voertuigen in elkaar kan zetten. Ik zal dan ook een topic openen op de juiste plaats.

Vraagje nog: plaats ik mijn bouwavonturen gewoon in het diorama gedeelte of moeten de voertuigen in het voertuig-gedeelte? Ik weet ook nog niet of ik van ieder voertuig uitgebreid een verslag maak of dat ik gewoon de eindresultaten show in het diorama topic.

_________________
Interesse: WWII vliegtuigen en andere militaire luchtvaart in 1/48
On the bench: De Havilland Mosquito B Mk. IV (Revell 1/48), Focke Wulf Fw 190 D-13 (Eduard 1/48), Lockheed Ventura Mk.II (Revell 1/48)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement