Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Duits WWII vliegveld
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2015 9:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Persoonlijk vind een apart topic van de voertuigen, al dan niet voor elk voertuig één het interessantste om alle modellen daarna in een topic over het dio zelf aan te voeren. Maar dat is mijn idee erover, voel je niet verplicht.
Wat de douane betreft: als de waarde van je pakket, aankoop + verzendingskosten onder de 22.00€ blijft betaal je niks bij.
Tss 22.00€ en 150.00€ betaal je aan de postbode een vast bedrag van 12.00€, dat kan mogelijk oplopen wanneer het pakket door een koerierdienst wordt geleverd.
Boven de 150.00€ kan je aankoop flink oplopen tot wel meer dan 50%.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duits WWII vliegveld
BerichtGeplaatst: za 19 dec, 2015 1:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 30 nov, 2004 21:12 pm
Berichten: 431
Woonplaats: Almere
Bedankt voor de tip!! Ik heb alle bestellingen nu in Japan in een virtueel pakhuis staan, daar vandaan kun je helemaal zelf de verzendingen samenstellen. De Opel Blitz is beschikbaar gekomen, dus die staat nu klaar voor verzending. En ik heb de volgende kit ook aangeschaft, bijna niet meer te krijgen:

photo 348876

Zeer uitgebreide kit met photo-etch en paintmask en 5 verschillende uitvoeringen. In januari komt deze kit als profipack opnieuw uit, maar daar zit niet de uitvoering bij die ik zoek. In de Revell Bf109 die ik wil gebruiken zitten decals voor Jg27, woestijn uitvoering weliswaar, maar deze jongens zijn tijdens de BoB ook in Frankrijk geweest. Bij de Bf108 die ik nu gekocht heb zitten ook decals voor Jg27 met het volgende logo:

photo 348877

Dus de keuze is nu gemaakt v.w.b. de vliegtuigen: Een Messerschmitt Bf 108 en een Messerschmitt Bf 109, beide van Jagdgeschwäder 27. De 108 staat vliegklaar voor de officier die met de militaire colonne is aangekomen, danwel klaar voor vertrek. De 109 staat in een shelter langs de kant met de motorkappen open voor onderhoud. Ik zou dan nog kunnen kiezen voor een tweede 109 die de motorkappen dicht heeft, daar moet ik dan nog wel even decals voor zoeken. Of hij is van een ander Jg en is om onbekende redenen hier terecht gekomen, zoals eerder aangegeven kwam dit wel vaker voor. Maar eerst maar eens kijken hoe groot het allemaal gaat worden.

Toen ik aan het zoeken was ivm het hoe en wat van Duitse vliegvelden en Jg's in Normandië kwam ik wat grappigs tegen. Het Jagdgeschwäder 27 had o.a. een vliegveld in Plumetot....daar ben ik afgelopen vakantie tig keer langs gereden, we stonden twee dorpen verderop op de camping. Dat gaf dan ook de doorslag :lol:

_________________
Interesse: WWII vliegtuigen en andere militaire luchtvaart in 1/48
On the bench: De Havilland Mosquito B Mk. IV (Revell 1/48), Focke Wulf Fw 190 D-13 (Eduard 1/48), Lockheed Ventura Mk.II (Revell 1/48)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duits WWII vliegveld
BerichtGeplaatst: vr 25 dec, 2015 23:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 feb, 2008 0:29 am
Berichten: 480
Woonplaats: Boekelo
Je bent lekker bezig geweest! En bent inmiddels aardig voorzien van informatie. Je maakt me zeer nieuwsgierig.

En met je plannen heb je het mij wat lastiger gemaakt, of eigenlijk, leuker. Globaal had/heb ik hetzelfde idee als jou maar wil natuurlijk wel een diorama met een eigen "smoel".
Bij mij stond de keus v.w.b. het vliegtuig als vast, de Fw-190 A8. Het zullen er twee worden, de één startklaar(het toestel in al zijn schoonheid) en de tweede, met behulp van een Verlinden setje, tijdens onderhoud, waarbij ik zoveel mogelijk van de techniek van het toestel wil laten zien. Alles zal plaats vinden op een geïmproviseerd vliegveld of nood vliegveld.

Uiteraard de nodige bedrijvigheid: veel technici, piloten, staf medewerkers, beveiliging personeel, ordonnans enz.

Uiteraard met veel materieel zoals, munitie, kisten, jerrycan's, gereedschap en ander kleinspul.
Er word gebruik gemaakt van veroverde Russische vrachtwagens, en FLAK zal ook zijdelings in beeld zijn.
De nodige zaken zijn inmiddels aangeschaft, een gedeelte zal ik zelf maken.

Tot zover het basis idee.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement