Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 1/72 figuur schilderen
BerichtGeplaatst: di 30 sep, 2014 17:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Hello allemaal,

Mijn schilderkunsten wil ik graag naar een hoger niveau tillen. Ik wil jullie vragen om hulp hierbij.
Hoe kan ik dit figuur mooi realistisch afmaken? Welke manieren zijn hiervoor? Wat raad je aan, hoe doe jij dit?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit figuur is gebaseerd op onderstaande foto van een MARSOC-operator. De camouflage en hoofd heb ik niet nagemaakt.
Afbeelding

Mocht je vragen hebben, hoor ik het graag :)

Dank bij voorbaat voor je reactie,

Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 okt, 2014 11:30 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Mijn eerste tip die kan geven - als er nog tips kunnen gegeven worden, dit is al een puik figuurtje op zich - is dat je eerst alle gietnaden weghaalt. Ik zie er nog op het rechterbeen en -voet vanbinnen en op zijn oor. Dan doe je een donkerblauwgrijze wash op het petje om de schaduwen nadrukkelijker te maken. Op de kledij maak je deze wash donkergroen. Ik zie nu op de vooraanzichtfoto dat er een lijntje onder de elleboog is dat erg duidelijk maakt dat deze tegen het been aan gegoten is, met een wash verdwijnt dit probleem. Ook het gezicht kan wat kleur gebruiken, doe er wat vluchtig rose op. Het wapen is mooi gedetailleerd maar nog niet af, vooraan ziet het er anders uit op de foto dan bij het model, alsof er nog een stukje loop aan moet komen. Ik weet dat het zeer fijne details zijn, maar er zitten veel perforaties op de loop die je zou kunnen proberen nog toe te voegen. Dit zou je met afplakken kunnen doen om je te begeleiden de gaatjes in rechte lijnen te plaatsen. Doe er een drybrush met een metaalkleur of een potlood op om het metaliger te doen lijken. Ook op de kleding van de figuur kan je rimpels oplichten met een iets lichtere kleur dan de basis. Succes met het afwerken!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 okt, 2014 12:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Wat Steven zegt kan ik me zeker in vinden. Maar een ding is nog niet gezegd: zorg dat de verf zeker niet te dik is! Hoe kleiner het voorwerp, hoe belangrijker dit wordt.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement