Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  

Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu ma 26 okt, 2020 17:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 sep, 2020 22:52 pm 
Brouwer

Ervan uitgaande dat de persoon die door de deur naar buiten komt ongeveer 1,80 is, kom ik op ongeveer 31 meter hoogte van de toren. Indien 1,70 dan nog een krappe 30 meter.
Afbeelding

In 1:35 kom je dan dus op een torenhoogte van ca. 85 cm.

René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 sep, 2020 10:33 am 
Brouwer

@René: grappig die foto had ik gisteren ook voorbij zien komen en heb het nogmaals zitten nameten en kwam ook tot die conclusie.

Ik denk dat ik het toch in schaal 1/72 moet gaan maken anders gaat het niet passen of komen de verhoudingen niet uit.

Ik heb nog wel iets moois gevonden op internet. Iemand die de complete kerk als STL bestand (3d printer) aanlevert in schaal 1/72.

https://www.tabletopgamingnews.com/najewitz-modellbau-releases-normandy-chruch-172

Ik zit toch al een tijdje te denken om een 3d printer aan te schaffen. Misschien is dit wel een leuk project om mee te beginnen.

Ik blijf nadenken wat ik ga doen. Ik houd jullie op de hoogte, maar 1 ding is zeker dit project zal doorgaan ik heb het beloofd aan m'n broer en ik houd mij altijd aan mijn belofte.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 sep, 2020 19:38 pm 
Brouwer

Voordat ik een compleet bouwverslag ga maken in de juiste rubriek, wil ik eigenlijk eerst jullie mening hierover.

Zoals je kan zien ben ik al een beetje bezig geweest om toch zelf maar te gaan bouwen.
Wat denken jullie van het idee en de grote/hoogte?
Het kleurboek is precies 30x30 wat de afmetingen moeten worden. De hoogte is nu 40 cm. Dan heb ik nog 10 cm speling voor de ondergrond.
Het word niet een heel verhaal, dat gaat gewoonweg niet passen. Mijn broer vind dit erg leuk. Op de voorgrond wil ik nog wel een Duitse auto (kubelwagen met soldaten erin die naar boven wijzen) neerzetten met wat Duitse soldaten op de grond.
De kerk probeer ik zoveel mogelijk na te bouwen. De verhoudingen zullen niet allemaal kloppen maar ik probeer het er zo goed mogelijk uit te laten zien.

photo 517103
photo 517104

De diorama komt in een kast te staan die aan de achterkant en linkerzijkant dicht is.
Zal ik dan de kerk recht zetten of zal ik hem toch een beetje speels scheef neerzetten?

Graag jullie mening en opmerkingen.

Gr Jeroen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 sep, 2020 19:43 pm 
Brouwer

A110 schreef:
Mijn broer vind dit erg leuk.

Daar gaat het om en dan is het toch goed?

A110 schreef:
Zal ik dan de kerk recht zetten of zal ik hem toch een beetje speels scheef neerzetten?

Ik denk dat scheef wat speelser is en heb je wellicht iets meer ruimte voor de kübelwagen oid

René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]