Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 255 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2007 19:47 pm 
Allereerst wil ik zeggen dat ik niet eerder heb gereageerd, omdat ik regelmatig (zeg maar gerust continue...) met stomheid geslagen was en vervolgens bij God niet meer wist wat ik moest zeggen! :?

Dit is het mooiste stukje modelbouw wat ik op dit forum, sinds ik hier rondzweef (2005) heb gezien! En dat roep ik niet zomaar!
Volledig gescratched (alle respect), realistisch (ik moest soms even kijken of het nu een foto van een echte was of van jouw model), vol detail (voetstapjes...), verwering super (niet overdone), prachtig bouwverslag (wat ik zeker nog eens rustig ga bijken, dus PLEASE gooi de foto's niet weg!!!!), stimulerend (je krijgt zelf extra motivatie om je eigen modellen nog eens onder de loep te nemen), kortom: Geweldig!

Bedankt voor dit fantastische topic en alvast alle succes gewenst voor je volgende model! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2007 19:47 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
De eerste keer dat ik hier kijk, en wat zie ik dan???? Jeetje wat een mooi project is dat. Ik heb begrepen dat je hem/haar, hoe noem je dat bij treinen? helemaal zelf hebt gemaakt. Ik zal wanneer ik iets meer in de tijd zit jou topic helemaal doorlezen.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2007 20:59 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Ik kan niets anders doen dan mij bij voorgaande commentaren aansluiten en hard werken en oefenen om ook zo'n niveau te halen...

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2007 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
@ Wim

Grandioos!! ik weet gewoon niet meer wat zeggen. Als je dan weet dat het van hout, van plastiek en van wat nog allemaal gemaakt is.

Er is me wel iets dat opvalt. ; je krijgt een heel bouwverslag, bij wijze van spreken, zie je stap voor stap iets groeien uit plastiek , met kopspelden, wat knopjes, wat papier enz...

Dan komt er daar plots lakoniek de tekst : "Uit de spuiterij"


Men ziet ineens een metarmorfose. Als je niet beter wist, dan denk je dat het staal is wat je ons laat zien. Die spuiterij van jou die doet wonderen :wink:

Moeten we echt nog wachten tot augustus 2008 :?: :?: voor we dit nog eens met eigen ogen mogen aanschouwen. :(

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2007 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
@ Beagle..

dan hebben we in elk geval iets om naar uit te kijken.. :)

@ Wim,

Puik stukkie werk, gewoon een Juweeltje van een "BR 24" die laatste toevoegingen maken het helemaal af.. en dan die verwering, precies daar waar't thuishoort. in één woord geweldig.. en wat de typeplaat betreft.. Graag gedaan!..

:brouw:

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2007 9:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3438
Tja, wat kan ik hier nog aan bijdragen wat nog niet gezegd is Wim?
Ik kan niet anders zeggen dan dat het een juweeltje geworden is. Je bouwverslag erbij met veel uitleg was fantastisch om door te lezen.
Zoals Beagle beaamd, kun je echt niet zien dat het model bestaat uit hout en plastic. Je hebt met jouw verftechniek echt een zeer realistisch beeld gekregen. :brouw:

Op naar je volgende project en dat het deze mag evenaren of overtreffen, al zal het laatste niet eenvoudig worden! :lol:
Een uitdaging dus...jezelf overtreffen! 8)

Groeten,
Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2007 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik ben totaal niet thuis in de treinenwereld maar een projekt als dit mag ik graag volgen. Niet zozeer omdat het een trein is maar meer omdat je heel goed kunt zien hoe zo'n model tot stand komt. Ik weet zeker dat wanneer er geen bouwverslag zou zijn geweest maar alleen maar foto's van het eindprodukt in een juiste omgeving/opstelling wij allemaal gedacht zouden hebben dat het een echte locomotief was. En dat is een compliment!! Ik bouw zelf vrachtwagens en daar kun je aan de velgen vaak al meteen zien dat het een miniatuur is. Zulke dingen kan ik aan jouw locomotief niet ontdekken omdat echt alles zelfbouw is. ( op de kleine frutsels na natuurlijk... ) Petje af en de volgende ga ik ook weer volgen.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2007 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Heel, heel erg mooi. 8)
En je hebt de gehele bouw ook mooi in beeld gebracht, dat is een aparte vermelding waard! :D
Deze bouw staat absoluut in mijn persoonlijke top tien van dit Forum. Persoonlijk heb ik erg veel geleerd van het scratchwerk: indrukwekkend en inspirerend.
(De omzet van Evergreen schiet omhoog :mrgreen: )



Als dank een schitterend plaatje uit 1941:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 okt, 2007 13:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Prachtig stuk vakwerk wat je hier hebt getoond.
Zo blijkt maar weer dat als je je er volledig achter zet,met doorzettingsvermogen,er een juweel van een eindprodukt wordt afgeleverd.

Kan niet meer typen als dat je hiermee een geweldig brouwverslag en een pracht van een scrachtproject hebt afgeleverd.

Alle lof ervoor!...

Maar mis wel nog de glaasjes erin :wink: ..

Puik werk...

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2007 17:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 okt, 2005 17:32 pm
Berichten: 447
Prachtig, geen andere woorden voor.
Werkelijk een formidabele prestatie, met een nogmaals prachtig eindresultaat.

_________________
op de werkbank : Blower Bentley 1:12 http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... php?t=6522 en een hoop ideeen
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 255 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement