Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 255 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 nov, 2007 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jan, 2006 18:47 pm
Berichten: 2039
Woonplaats: hengelo
er ging veel werk aan vooraf maar het resultaat is geweldig, toch heb ik 1 puntje van kritiek: de kolen in de tender lijken mij iets te groot?
ligt dit aan mij, of aan de foto's :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 nov, 2007 22:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 22 feb, 2007 21:57 pm
Berichten: 240
Woonplaats: Borne
Deze opmerking is al eerder gemaakt :wink: Inderdaad waren er wel wat erg grote brokken bij. Die heb ik een kopje kleiner gemaakt! :D

Na bestudering van allerlei foto's van kolendepots en tenders ben ik tot de volgende conclusies gekomen:

De kolen zijn op de meeste foto's dicht bij de lens en op zo'n korte afstand vertekent het beeld behoorlijk!

Bovendien heeft men over het algemeen een bepaald beeld van kolen wat betreft de maat. Dat is de maat van de vroegere normale huishoudelijke gebruikskolen. Ze hadden ook nummers of namen zoals eierkolen en anthraciet.

Bij modeltreinen zoals marklin, trix, fleischmann enz. worden de kolen in de tenders ook nog eens veel te klein uitgevoerd.
Een echte purist vervangt de hele lading door grover geschut.

De industrie- en stookcokes waren vroeger groter.
Althans er waren hele grote, maar ook hele kleine en men stookte zelfs met poederkool die met een werpinstallatie automatisch op het vuur werd geworpen. Gemiddeld waren de ideale cokes om stoom te produceren zo'n 150 mm.
Vaak werden ook verschillende maten meegevoerd en werden zeer grote brokken rechtop langs de kant van de tender gestapeld om zo de berg nog hoger te kunnen maken. Sommige modelbouwers heb ik dit ook zien toepassen.

Kortom bedankt voor je opbouwende kritiek en ik hoop dat je op brouwersdag 2008 even naar mijn kolen komt kijken :wink:

Groetjes,
Wim

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 nov, 2007 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jan, 2006 18:47 pm
Berichten: 2039
Woonplaats: hengelo
denk dat ik 2008 wel aanwezig kan zijn, heb dan wel een auto plus rijbewijs :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 dec, 2007 22:57 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 jul, 2007 19:11 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Holly-Field
Ik sta versteld hoe je dat allemaal in elkaar getoverd hebt :shock:

Dit is echt het allermooiste brouwsel wat ik ooit gezien hebt en hoe het allemaal zo echt gemaakt is :wink:

Ik zat echt de hele tijd van allemachies :shock: hoe krijgt ie het zo voor elkaar :D dit is echt vakmansschap en echte meesterschap om zoiets in elkaar te bouwen. :lol:

En in gedachten steeds van oooh's en aaaah's :wink:

Het was echt een genot om dit allemaal bekeken te hebben, gewoon superrrr,........... :lol:

Gr: Marcel :wink:

_________________
Mijn andere hotrod projekt staat hier : [url]http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=15155[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 dec, 2007 11:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Briljant, toch wel één van de allermooiste brouwsels die ik hier voorbij heb zien komen. Werkelijk waar, wat een prachtige scratchbuild loc.

Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 255 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement