Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 16 feb, 2022 0:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
En maar weer eens iets heel anders. Ik wist niet waar ik deze bouw onder kon posten dus de afdeling "overige" bleef over. Ik ga wel wat linken naar deze pagina voordat deze bouw helemaal in de vergetelheid raakt voor ik goed en wel begonnen ben.

Maar wat ga ik dan bouwen? De European Tramcar van Miniart in 1:35. Een tram met een stukje straat, rails, bankjes, passagiers en personeel. Weer eens wat anders dan het gebruikelijke oorlogsmateriaal en Miniart produceert daarvan een hoop. Nu hebben ze wel wat nadelen waarvan de zwaarstwegende is dat het plastic wel erg zacht is en de neiging heeft om af te breken al voordat het in de doos gaat. Dat is hier dus ook al gebeurt maar we gaan zien in hoeverre dat een probleem wordt, net als bij de London Omnibus.
Maar, qua details is dit weer een juweeltje. Dat kunnen ze zeker daar bij Miniart. En er wordt heel duidelijk gewerkt met secties van dezelfde onderdelen, wat bij een tram, die niet echt een voor of achterkant heeft natuurlijk voor de hand ligt.

En wat vinden we dan in die doos. Nou, kijkt u even mee; het pas maar net in die doos.
photo 553049
photo 553050
Stapeltje plastic
photo 553051
Veel grijs plastic met veel sprues die twee of vier keer voor komen.
photo 553052
photo 553053
photo 553054
photo 553055
photo 553056
photo 553057
Datzelfde geldt voor het transparant
photo 553058
Een setje figuurtjes. Burgers en personeel
photo 553059
De ondergrond en toebehoren
photo 553060
photo 553061
Een klein velletje decals
photo 553062
En een voor Miniart typisch instructieboekje met daarin weer de reclameposters die ik net als de vorige keer uit ga knippen en veilig weg leggen omdat instructieboekjes bij mij nogal te leiden hebben onder het gebruik. :lol:
photo 553063
photo 553064
photo 553065
photo 553066

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 feb, 2022 8:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Leuk onderwerp Klaas ik ga je zeker volgen. Succes.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 feb, 2022 10:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Mooie set en niet eens zo heel duur. Ik volg! :D

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 feb, 2022 14:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Mooi project.

Maar goed dat je de link bij je duo-Spits project hebt vermeld want ik kom hier never Nooi niet eerlijk gezegd.

Ga je ook de onderkant van de Tramcar verweren?

Succes met deze,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 feb, 2022 14:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Hmm deze ga ik ook volgen. Misschien een keer maken voor m'n schoonvader. Die is gek op trams en treinen :)

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 feb, 2022 21:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bedankt heren. :brouw:

@boxer (Eddy) Ja, ik wil vooral wat aan chipping doen en wat spetters en andere vuiligheid die trams op hun ritjes opdoen. Al denk ik dat teveel modder niet realistisch is aangezien deze dingen natuurlijk op rails rijden. Maar, ik wil de lessen van Nightshift (Martin Kovac) proberen toe te passen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Maar eerst, veel plastic uitknippen en schoonmaken wat een hoop werk is. Miniart heeft voor de meeste onderdelen veel verbindingspuntjes en met zacht plastic is dat niet echt lekker. Maar de truc die ik toepas is door de verbindingspuntjes niet recht af te knippen maar een beetje schuin waardoor het onderdeel uit de sprue wordt gedrukt en niet in de richting van de andere verbindingspuntjes. Als ik dat consequent vol hou komt het onderdeel netjes los zonder al te veel te verbuigen. Voor als nog heb ik nog geen ongewenste breuken gehad.

En dan is het zaak goed te kijken wanneer ik iets werkelijk vast lijm. Niet voor alle onderdelen zijn er paspunten dus de volgorde van besluiten iets vast te lijmen is cruciaal om alles goed op gelijnd te krijgen. Maar, ook dat is gelukt. Nu komt het moment van de eerste kleurtjes aan te brengen. Het lijkt erop dat er een bijzondere combinatie is van gebroken wit, roodbruin, hout en olive drab nodig is. En dan wil ik alles uiteraard wat verweren. En de rand langs de onderkant van de cabine en het framewerk voor de wielen is weer een grijsgroene kleur, wat weer leuk kan contrasteren met het zwart van de rest van de onderkant.

En dit is de stand van zaken.
photo 553607
photo 553604
photo 553605
photo 553603
photo 553606

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 feb, 2022 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Mooi begin Klaas. Ik moet ook maar eens een miniart kitje kopen want ik hoor iedereen zeggen dat het plastic zo zacht is. Daar ben ik wel benieuwd naar geworden :D

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 feb, 2022 9:51 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Kanonnen... dat zijn een hoop onderdelen.
Ben heel benieuwd hoe dat gaat worden. Wel leuk, weer zo'n vreemde eend.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 maart, 2022 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dank heren,

@Ferry ja je zult verrast zijn. Het zachte heeft zijn voor en nadelen.

En lekker bezig. Wat een hoop aanhechtingspuntjes zeg. Door het zachte plastic is het wel weer gemakkelijk schoon te maken maar ook gemakkelijk te beschadigen. You win some, you lose some. Maar het past gelukkig allemaal prima. De eerste kleuren zitten erop en deze bouw vereist een iets andere aanpak dan gewoonlijk. Om te veel tapen te vermijden ga ik eerst het meeste in de verf zetten, weatheren en dan pas het transparant toevoegen. Er is ook een stukje wel getaped transparant omdat daar een stukje frame in zit.
De bankjes zijn al ver klaar. Het is allemaal niet zo moeilijk te bouwen. Lekker :)

Plaatjes voor de liefhebbers.

photo 554099
photo 554097
photo 554098
photo 554100
photo 554101
photo 554102

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 maart, 2022 0:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Kleine update maar weer voor de volgers. Beetje meer verf erop. En de blanke lak ook al. Ik zie dat ik vergeten ben de koppelingen van de deur posten te schilderen dus dat moet ook nog. Maar het is geen wedstrijd.

Fotootjes.
photo 554444
photo 554445
photo 554446
photo 554447

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement