Dank je, er is nog genoeg kit plastic aanwezig hoor.
De afgelopen tijd ben ik naast de loc ook wat anders aan het doen maar dat komt nog wel. Voor de loc ben ik begonnen aan het stuuhuis, met de kolenopslag om precies te zijn. Hier komt heel veel PE op. De kleinste onderdelen was heel erg oefenen met solderen. De boutjes die je ziet zijn uitgevoerd in PE wat je dubbel moet vouwen. Hierdoor is de warmteoverdracht niet optimaal. Je kunt ook zeggen dat het gewoon slecht is. Daar had ik wel veel problemen mee. Tot ik erachter kwam dat ik de soldeerbout kon houden als ik het boutje aandrukte met een speld. Hierdoor kwam er wat soldeerpasta onderuit en als dat maar ging vloeien dan ging de rest ook en voor je het weet zit het boutje vast. Toen ik dit gedeelte ging passen zag ik dat ik een fout gemaakt heb. De balk die onder het stuurhuis zit zat niet helemaal op de goede plek en hierdoor kon ik het stuurhuis nooit passend krijgen. Dus de zaag moest erin.
Hier is te zien dat de balk nu niet goed zit. Ik ga het zagen op de lichte streep die je ziet.
Toen het overtollige weg was ben ik gaan schuren tot ik op de juiste dikte zat. Er moet nog een heel klein stukje geschuurd worden.

Dan het PE

En dan wat proefpassen