Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: wo 03 maart, 2021 10:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 feb, 2021 21:00 pm
Berichten: 18
Dat is een mooi stukkie werk.
Ga ik blijvend volgen.
Ben erg benieuwd wat je nog meer aan modificaties uitvoert.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: zo 07 maart, 2021 18:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Dank je Gerrit.

Het weekend lekker bezig geweest met de zanddomes. Als we de stukken uit de kit aan elkaar lijmen krijgen we dit.

Afbeelding

De lijn bij de rode pijl blijft bestaan maar de rest is gevuld. Het zwart is van wat panelliner/zwarte stift om te kijken wat er gevuld moest worden. Alles is gevuld met CA lijm en vervolgens glad geschuurd. Jullie zien dat het deksel nogal grof is. Even neuzen in mijn lade en ik vond nog wat ongebruikt PE waar ik en nieuwe deksel uit kon knippen en ponsen. Ik zie alleen dat ik niet veel grote stukken meer heb dus ik moet eens gaan kijken waar messing te krijgen is van 0,15 mm, zogenaamd latoenkoper.

Dan krijg je dit

Afbeelding

Deze dikte is een stuk beter. Dat kun je zien als ik 1 zanddome heb voorzien van een nieuw deksel

Afbeelding

Vervolgens kon ik het PE van Eduard gaan monteren. Gelukkig had ik nog veel PE over van eerdere projecten en zo had ik ook nog veel moeren/boutkopjes over die ik kon gebruiken. Ik moet het alleen nog een laatste keer opschonen.

Afbeelding

Dit begint al ergens op te lijken maar ik ben er nog niet. De deksel zit vast met klinknagels dus die wilde ik ook maken. Met 0.25mm styreen kon ik klinknagelkopjes maken dus die waren zo gemaakt. In de kit zijn er geen handvatten meegeleverd terwijl die er ook op dienen te komen. Als ik dan alles heb gemonteerd...

Afbeelding

Dit ziet er toch wel even anders uit dan het origineel van de eerste foto.
Dan nog even een foto van het resultaat van dit weekend.

Afbeelding

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: za 13 maart, 2021 14:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Ferry,

Ik volg je verslag al vanaf het begin met veel interesse. :brouw:
Complimenten voor het detailwerk !

Succes verder, ik blijf het volgen.

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: ma 15 maart, 2021 14:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Knap werk allemaal man!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: di 16 maart, 2021 12:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 06 apr, 2007 7:25 am
Berichten: 210
Woonplaats: Fijnaart
Ferry

Als oud machinist en wagenmeester nscargo ga ik dit uiteraard volgen.

Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: zo 21 maart, 2021 13:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Dank voor het volgen heren. Altijd leuk als iemand meekijkt.

Ik ben bezig geweest met de domes voor de feed tank. Dit zijn van voor gezien de eerste en derde dome. Als ik de eerste dome van wat PE heb voorzien ziet het er als volgt uit.

Afbeelding

Het PE laat het hier een beetje afweten qua maatvoering want de onderdelen zijn niet even breed. Nu kan ik wat gaan schuren maar dan komen de klinknagels te dicht op de rand te zitten. Ik laat het zo want dit zal niet meer opvallen in de toekomst. Op het uitstekende vierkante stukje plastic hoort een veiligheidsklep te komen en volgens Trumpeter lijkt onderstaande afbeelding genoeg op de echte om dit in de kit te stoppen. Natuurlijk weet ik dat Trumpie concessies moet doen bij het maken van de kit maar.....

Afbeelding

Ik vind het wat simpel. Zeker als je bekijkt wat LZ heeft gemaakt.

Afbeelding

Ik krijg het moeilijk gedetaillerd op de foto maar ik denk wel dat je kunt zien dat dit toch wat mooier is. Hiervoor moet eerst wat plastic van de dome gehaald worden. Dat is met een frees in de proxxon geen probleem.

Afbeelding

Op deze domes zijn trouwens ook weer wat klinknagels gemaakt zoals jullie kunnen zien.

Als ik dan alles ga monteren denk ik dat het wel de moeite waard was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De leidingen ga ik nog even niet monteren. Ik ga nu eerst de andere dome voor de feed tank maken en dan denk ik dat ik eerst deze domes aan de onderkant moet gaan spuiten voor ik ze definitief ga lijmen want anders wordt het wel erg moeilijk om daar later bij te komen. Ik moet dus maar even een potje verf gaan maken met zwart en daar een paar druppels blauw bij. Ik ga even experimenteren met de hoeveelheden maar dat blauw moet voor een mooie gloed gaan zorgen. Deze tip heb ik bij een WIP van een BR52 gezien.

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: zo 21 maart, 2021 18:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Dat het echter niet alleen maar koek en ei is als je AM koopt laten de volgende foto's wel zien.

Als je van deze kant kijkt zie het er prima uit.

Afbeelding

Dan draai ik het 90 graden en zie je dit.

Afbeelding

Dit lijkt mij niet echt de bedoeling en kan zo zeker niet gebruikt worden. Namaken dus maar. Ik kan het een en ander gebruiken van dit onderdeel en dat zal ik er voorzichtig afhalen.
Met wat styreen, een proxxon, een P&D en lijm kom ik een heel eind.

Afbeelding

Aan de bovenkant heb ik met een 1mm zeskantige P&D de moeren gemaakt en daarop zitten stukjes rond van 0,6mm. Het begint ergens op te lijken denk ik. Even checken of de hoogte correct is.

Afbeelding

Ja dus. Toen de losgezaagde stukjes voorzien van lijm en plakken maar. Nu hebben we een onderdeel dat wel gebruikt mag worden.

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: ma 22 maart, 2021 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
Ferry,

mooi detailwerk weer! Knap opgelost met het slecht gegoten onderdeeltje. De aftermarketparts van LZ komen op dit model volledig tot hun recht vind ik omdat ze hier echt wel voor meer detail zorgen.

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: ma 29 maart, 2021 8:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Ow, dat is nog eens knutselen op de vierkante millimeter. Daar ben ik wel van. Indrukwekkend wat je hier aan het bouwen bent :brouw:

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: za 24 apr, 2021 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Dank u heren. Toen ik aan de tweede feed tank (tweede dome van achter af gezien) wilde beginnen ging ik weer in mijn boek kijken en plotseling viel mijn oog op de scharnieren van de feed tanks.

Afbeelding

Die had ik net als de zand domes aan de voorkant gemonteerd. FOUT dus. Voor de feed tanks dient dit omgedraaid te worden :roll:

Hieronder de foto van de betreffende feed tank.

https://imagizer.imageshack.com/img922/9177/EgKFbh.jpg
Bron: WWP productions.

Dus de scharnieren gingen eraf en werden op de juist plek gelijmd. Daar heb ik geen foto van maar dat zien jullie zo wel.

Rechterzijde van de dome

Afbeelding

Verdikkie, wat is dat wit toch lastig te fotograferen. Toch maar weer een groene achtergrond gaan gebruiken.
De linkerkant.

Afbeelding

En de bovenkant (let op het scharnier)

Afbeelding

Als laatste weer even een totaaltje.

Afbeelding

Nu eerst even alle domes gaan spuiten waar ik straks niet meer bijkom en dan kan ik ze vastlijmen op de boiler. Daarna kan ik weer verder met detailleren.

Aangezien zwart maar zwart is heb ik ervoor gekozen om een blauw-zwart te maken. Ik gebruik van MRP de MRP-172 Supergloss Black en de MRP-300 Insignia Blue in de verhouding 3x MRP 172 en 1x MRP-300. Dit haalt het zwarte wat weg en geeft een blauwig uiterlijk. Dit moeten jullie maar geloven want op de foto's is het verdraaid lastig om te zien. Daarna konden de domes geplaatst worden

Afbeelding

Vervolgens heb ik tussen de achterste dome en de cabine een heel kleppenblok gemaakt, de onderkant gespoten en gemonteerd. Wat nu nog niet goed in de kleur staat komt later wel want daar kan ik nog bij.

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement