Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Notre Dame kartonbouw
BerichtGeplaatst: ma 17 okt, 2016 14:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 okt, 2016 23:47 pm
Berichten: 273
Deze had ik al een tijdje liggen, en het leek me wel eens tijd om 'm in elkaar te zetten. Ik heb niet echt ervaring met kartonbouw (nouja heel vroeger een paar simpele modellen) dus ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

Model is van l' Instant Durable, en komt uit 1992 dus best een oudje. Is een boekwerk met 26 bouwpagina's. Basisvel is 20x60cm.

Ik gebruik een Tamiya craftknife om te snijden, achterkant van een botte Proedge om te rillen, metalen lineaal, en alleslijm van de Action (had ik nog liggen, en lijkt behoorlijk goed te werken. Is wel aan de dunne kant dus loopt zo uit de tube, en droogt best snel op. Je hebt wel verwerkingstijd)

De stand tot nu toe:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 okt, 2016 3:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 okt, 2016 23:47 pm
Berichten: 273
Achterkant is klaar. Ronde grote delen zijn echt lastig.... blij dat het gelukt is.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 okt, 2016 6:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Dat ziet er uit als een ingewikkeld klusje, ziet er wel al leuk uit.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 okt, 2016 14:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 okt, 2016 23:47 pm
Berichten: 273
rob h&s schreef:
Dat ziet er uit als een ingewikkeld klusje, ziet er wel al leuk uit.


Het is wel iets heel anders dan met plastic werken. Vooral de angst om iets te scheuren en onderdelen moet je zelf op de goede plek zetten. Maar het uitsnijden geeft gek genoeg best een bevredigend gevoel haha, heel rustgevend :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 okt, 2016 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 nov, 2009 19:51 pm
Berichten: 775
Woonplaats: Bergen op Zoom
Deze ben ik ook aan begonnen maar nooit afgemaakt, staat nog steeds in de kast om eens af te maken, al sinds 2012 :oops: :oops:
Je hebt niet gelijk voor de gemakkelijkste model gekozen.... :shock: :shock: dit is echt wel een lastig model.
Ik zie dat je de onderkant niet verstevigd hebt, dat zou ik zeker doen, je model blijft dan mooier recht:
Afbeelding

Verder staat de mijne er zo nu bij:
Afbeelding

Succes met deze en ik ga je zeker volgen!

Fred

_________________
We can not do great things in this world.
We can only do smal things with great love.
(Mother Theresa)

http://papiermodelbouw.forum2go.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 okt, 2016 23:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 okt, 2016 23:47 pm
Berichten: 273
The--Mouse schreef:
Deze ben ik ook aan begonnen maar nooit afgemaakt, staat nog steeds in de kast om eens af te maken, al sinds 2012 :oops: :oops:
Je hebt niet gelijk voor de gemakkelijkste model gekozen.... :shock: :shock: dit is echt wel een lastig model.
Ik zie dat je de onderkant niet verstevigd hebt, dat zou ik zeker doen, je model blijft dan mooier recht:
Afbeelding

Verder staat de mijne er zo nu bij:
Afbeelding

Succes met deze en ik ga je zeker volgen!

Fred


Ow nice :D

Je had aan de zijkant bij de deur wel eerst de omlijsting moeten maken volgens mij...

En ja, niet het makkelijkste model, maar ik vind een uitdaging wel leuk ;) Als je gewoon goed oplet, een beetje inleest, en de tijd neemt, dan komt het allemaal wel goed denk ik :)

Ik ga 'm ook op karton zetten, had alleen even niks liggen. Nu hij nog redelijk compact is is het nog wel stevig.

Op ESM schijnen behoorlijk wat kartonbouwers te zijn, dus ik ga daar nog wel iets scoren denk ik. Dom van Keulen vind ik ook wel een mooi model.... :oops:

(hey je woont in de buurt zie ik ;) )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 okt, 2016 8:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 nov, 2009 19:51 pm
Berichten: 775
Woonplaats: Bergen op Zoom
Op de ESM staan inderdaad veel papier bouwers en uitgevers. Wijzelf staan er ook met een grote stand van Scaldis uitgeverij.
Daar zal ook Hrad Kost te zien zijn die ik momenteel aan het bouwen ben, en die bijna af is.
ik hoop je op onze stand te ontmoeten :D

Zal ik de Dom van Keulen voor je meebrengen, moet ik wel bestellen want die heb ik niet op voorraad.
(Stuur anders even een pb)

Ik kan niet zien waar je woont dus.......weet ik niet.

Fred

_________________
We can not do great things in this world.
We can only do smal things with great love.
(Mother Theresa)

http://papiermodelbouw.forum2go.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 okt, 2016 15:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 okt, 2016 23:47 pm
Berichten: 273
The--Mouse schreef:
Op de ESM staan inderdaad veel papier bouwers en uitgevers. Wijzelf staan er ook met een grote stand van Scaldis uitgeverij.
Daar zal ook Hrad Kost te zien zijn die ik momenteel aan het bouwen ben, en die bijna af is.
ik hoop je op onze stand te ontmoeten :D

Zal ik de Dom van Keulen voor je meebrengen, moet ik wel bestellen want die heb ik niet op voorraad.
(Stuur anders even een pb)

Ik kan niet zien waar je woont dus.......weet ik niet.

Fred


Ik zal zeker even langskomen! Je mag 'm wel bestellen, maar ik kan niet garanderen dat ik 'm koop hoor. Ik neem een vast bedrag mee, en wil toch ook wat kits en gereedschap kopen. En wellicht vind ik een andere bouwplaat toevallig ook mooi. (Heb je toevallig weet van een 1:1 model van een zeehondenpup? Die heb ik 25 jaar geleden gehad maar nooit afgemaakt en weggegooid. Heb ik nogal spijt van... maar ik kan dat model nergens meer vinden... )

Ik woon in Putte trouwens ;)

En je hebt er volgens mij al behoorlijk wat ervaring mee... heb je nog leuke en handige tips?

Een collega van me begon over dubbelzijdige tape, maar dat lijkt me niet zo'n goed idee omdat je dan totaal niet meer kan schuiven, of zie ik dat verkeerd?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 okt, 2016 16:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 nov, 2009 19:51 pm
Berichten: 775
Woonplaats: Bergen op Zoom
Citaat:
En je hebt er volgens mij al behoorlijk wat ervaring mee... heb je nog leuke en handige tips?

Een collega van me begon over dubbelzijdige tape, maar dat lijkt me niet zo'n goed idee omdat je dan totaal niet meer kan schuiven, of zie ik dat verkeerd?


Een tip, gebruik geen dubbelzijdige tape, die plakt direct en je kan dus niet meer corrigeren plus is deze te dik zodat je verdikkingen in je gebouw krijgt.
Zelf lijm ik mijn modellen met Kittifix, dat is lijm speciaal ontwikkeld voor papier modelbouw.
Maar met gewone houtlijm gaat het ook prima hoor, als je het maar dun opbrengt. :brouw:

Fred

_________________
We can not do great things in this world.
We can only do smal things with great love.
(Mother Theresa)

http://papiermodelbouw.forum2go.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 okt, 2016 17:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 okt, 2016 23:47 pm
Berichten: 273
The--Mouse schreef:
Citaat:
En je hebt er volgens mij al behoorlijk wat ervaring mee... heb je nog leuke en handige tips?

Een collega van me begon over dubbelzijdige tape, maar dat lijkt me niet zo'n goed idee omdat je dan totaal niet meer kan schuiven, of zie ik dat verkeerd?


Een tip, gebruik geen dubbelzijdige tape, die plakt direct en je kan dus niet meer corrigeren plus is deze te dik zodat je verdikkingen in je gebouw krijgt.
Zelf lijm ik mijn modellen met Kittifix, dat is lijm speciaal ontwikkeld voor papier modelbouw.
Maar met gewone houtlijm gaat het ook prima hoor, als je het maar dun opbrengt. :brouw:

Fred


Dat idee had ik al met plakband ja. Gaat 'm dus niet worden. Hoe snel droogt die houtlijm eigenlijk in de regel? De Action alleslijm die ik nu gebruik lijkt het verrassend goed te doen eigenlijk. Zou wel iets dikker mogen zijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement