Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 nov, 2016 11:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Hierbij nog een kleine update met betrekking tot het terrarium.

Nadat de verschillende losse delen af waren heb ik alles dik in de glim gezet (met behulp van een plantenspuit):
photo 390659

photo 390660

photo 390661

photo 390662
En zoals misschien ook te zien een beetje zand als toplaag.

En hierna alles weer mat gemaakt ter afwerking. Dit bleek lastiger dan gedacht. Alles zat zo dik in de glim dat het zich niet meer zomaar mat liet maken. Uiteindelijk wel gelukt met de airbrush (met lage druk) en heel veel geduld:
photo 390664

photo 390665

photo 390666

photo 390667

photo 390668

Vervolgens alles op de plek gekit en toen mocht de bak naar beneden waar deze nu op het dressoir staat. Een en ander moet nog verder worden ingericht (nu is het allemaal wel erg bruin) en links en rechts moet nog een kabel worden weggewerkt, maar het bouwen zit er zo wel op:
photo 390669

photo 390670

We hebben al contact gezocht met een (kleinschalige Nederlandse) kweker die ons aan een aantal dames voor in het terrarium kan helpen. Wanneer de bak is ingericht en de gekko’s hun intrek hebben genomen zal ik nog een aantal foto’s plaatsen van het eindresultaat. :)

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 nov, 2016 12:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ziet er goed uit, ga je er ook vegetatie inzetten en zo ja: ga je dan voor levende of voor kunstplanten?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 nov, 2016 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Bedankt! Er moeten inderdaad plantjes inkomen om het geheel af te maken en er wat meer kleur in te brengen. Dit worden kunstplanten, mede omdat het klimaat in het terrarium warm en droog zal zijn.

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov, 2016 7:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ziet er goed uit, maar ik zie dat je maar 1 lichtbron neemt?
Hoe doe je het met de verwarming?

Mijn optie is een warmtelamp en voor verlichting LED licht (strips, dat is een wat meer lichtverdeling maar wel helderder


MOD-EDIT; wat gebezemd wegens niet relevante teksten

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2016 12:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Ziet er allemaal mooi uit, en leuk te zien hoe je je modelbouwvaardigheden hiervoor kan gebruiken. Wat de planten betreft, je zou voor echte planten kunnen kiezen, ofwel soorten uit de gebieden waar deze gekko's vandaan komen, ofwel soorten die zijn aangepast op een warm en droog klimaat (moet niet zo moeilijk zijn, en sommige cactussen hebben mooie bloempjes).

walesha schreef:
Sommigen staan huiverig tegenover reptielen en horen volgens hen hier dus niet thuis want dat zijn "exotische" dieren. Maar ze staan er dan niet bij stil dat ook een Kanarie, een Parkiet en een goudvis in wezen exotische dieren zijn die, ofschoon algemeen als "huisdier" beschouwd hier dus eigenlijk ook niet horen!


En dat geldt voor heel veel organismen, check maar eens hoeveel tuinplanten hier helemaal niet vandaan komen. Sommigen zijn trouwens ook een ware plaag in Nederland geworden nadat ze uit de tuinen waren ontsnapt... :(
Wat een bepaalde groep "dierenliefhebbers" betreft, informeer je nu eens eerst wat beter over het hoe en waarom van fokprogramma's voordat je gaat zeuren, en begrijp ook dat er een verschil is tussen fokprogramma's gericht op het behoud van bedreigde diersoorten en die voor mensen die bepaalde dieren als huisdier willen houden. Sommige diersoorten overleven helaas alleen nog maar in fokprogramma's omdat de mens hun natuurlijke habitat zo goed als vernietigd heeft, ze "terugsturen" staat gelijk aan ze als soort de doodstraf te geven (kan toch niet de bedoeling zijn). Dieren die als huisdier dienen kan je ook niet zomaar loslaten, die zijn zo tam dat ze snel ten prooi zullen vallen aan predatoren of andere problemen (ook niet de bedoeling). Verder dwingt niemand je dit topic te lezen, dus als je het niet leuk vindt, kan je het gewoon links laten liggen.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 dec, 2016 13:31 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
thomas
ik denk, weet eigenlijk wel zeker, dat jij en Walesha op lijn zitten, ik denk dat de gequote alinea in deze even uit zijn context is gerukt waardoor er wat anders gelezen kan worden dan de achterliggende gedachte van Walesha. Maar voor er hier weer een hele discussie uit gaat ontstaan al vast bij deze de opmerking dat er alleen op het modelbouwgerelateerde deel gebabbeld mag worden

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2016 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
De luipaardgekko’s hebben inmiddels intrek genomen in hun nieuwe onderkomen. :) Langzaam raken ze gewend. Binnenkort zal ik eens wat afsluitende foto’s maken.

Planten die er in staan zijn van kunststof/plastic en dit blijft voorlopig zo. Het zijn toch met name cactus-achtigen die dit kunnen overleven en die worden afgeraden bij luipaardgekko’s in verband met de stekels.

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2016 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik ben razend benieuwd om dat te zien. :D

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 apr, 2017 13:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Leuk om te zien Prutsel en ik had gehoopt om een kleine update te aanschouwen met de kleine rakker in z'n nieuwe hutje...

Tsja, en voor wat betreft het houden van dergelijke exotische diertjes zal er wel immer onenigheid blijven bestaan. Persoonlijk zie ik ze het liefste in de vrije natuur... Aangezien er nogal wat positieve reacties te lezen zijn; wellicht kunnen jullie deze plaatjes waarderen. Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat ik precies voor mijn tele-toeter heb gehad, dus voor het gemak zal ik er even de locatie bij vermelden. Ik ben ervan overtuigd dat de echte kenners daarmee wel iets zinnigs kunnen roepen betreffende de specifieke soort. Daar gaan we dan:

Belize (Latin America):

photo 408020

photo 408021

photo 408019

photo 408022

Brazilië (South America):

photo 408023

photo 408025

Bahama's (Caribean):

photo 408024

Panama (Latin America):

photo 408030
De bijnaam van dit beestje schijnt "Jesus Christ Lizard" te zijn, gezien het feit dat ze letterlijk over het water kunnen rennen. Erg leuk om te zien !!!

Kenya (Africa):

photo 408026

photo 408027

En soms hoef je niet eens zo gek ver te reizen...
Duitsland ("Moesel"):

photo 408028

Als ik me niet vergis heb ik tevens een paar Gekko's gezien...

Florida (North America / USA):

photo 408029

Guatamala (Latin America):

photo 408032

En tot slot onze heuse eigen huis-gekko in mijn "residentie" in Kenya. Deze grapjas zien we normaliter wekelijks door het appartement struinen. Het grappige aan de onderstaande foto is dat het beestje aan het plafond hangt...!!! Mede door de fantastische kunsten van deze kleine rakker hebben we hem maar "Sticky" genoemd. :lol: :lol: :lol:

photo 408031


Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 apr, 2017 22:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Dag Ruud,

Mooie foto’s hoor!

Door het “gedoe” had ik eigenlijk geen zin meer om nog foto’s te plaatsen. Door jouw reactie toch maar een en ander verzameld. :)

De foto’s hieronder zijn over de afgelopen periode genomen. Inmiddels zijn ze redelijk gewend aan hun nieuwe verblijf en ook aan mij. :wink:

photo 408990

photo 408991

photo 408992

photo 408993

photo 408989

photo 408988

photo 408994

photo 408996

Met nachtverlichting:
photo 408995

photo 408997


En om het ‘bouw’ gerelateerd te houden. De constructie houd het tot zover goed. Alles is goed gesealed, dus de dames worden niet ziek (ze likken overal aan..). Verder is het sterk genoeg om beschadigingen te voorkomen.

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement