Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: do 17 maart, 2016 15:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
Zo, het is weer tijd voor een update. Wat minder woorden en wat meer foto's.
Er is opzich wel e.e.a. gebeurt, maar veel is ook 'achter de schermen' gedaan. Denk aan plamuren, schuren, kitten, opnieuw behangen, etc. etc. Liselotte heeft een aantal deadlines de komende 2 weken, dus ik ben eigenlijk vooral even het 'domme' werk aan het doen. Zorgen dat het casco staat.

Hier een aantal overzichtsfoto's:

Buitenhek is geplaatst, evenals het balkon. Hier kan je ook goed zien dat de deur 'sence' maakt die extra gemaakt is. De deur beneden is nu ook netjes geschuurd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beide ramen zijn nu ook ontdaan van de enorme kier:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb een begin gemaakt om de deur die extra gemaakt is wat op te leuken.
Ik wil er een extra randje op maken, zodat het sluiten netter is. Echter heb ik inmiddels besloten om de dikke rand ook gewoon dun te maken. Dat staat een stuk beter. Hier heb ik nog geen foto's van.

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk gaan we vrolijk verder met kieren kitten en plamuren van oneffenheden e.d....

Afbeelding

To zover. Uiteraard wordt alles nog geschilderd e.d. Zodra alles enigszins in elkaar zit, gaan we nadenken over de verlichting. Dit moet natuurlijk netjes weggewerkt worden. Het geheel komt iets hoger te staan zodat er als het waren een omgekeerde bak onder komt te staan. Hier wil ik onder andere een beugel maken om het snoer van de adapter netjes op te rollen. Er komen ook 2 schakelaars in. Eentje voor de "officiele" verlichting, en de andere voor de extra verlichting die erin aangebracht gaat worden. Onder andere buitenom. Of de schakelaar gewoon in beeld komt, of dat deze weggewerkt wordt (onder bijvoorbeeld een steen of een boompje of een struik) weet ik nog niet. Het zijn wel de zogenaamde schuifknopjes, dus misschien is het wel leuk dat als een steen iets verschoven wordt, het licht aan gaat.

Allemaal plannen om over na te denken!

Grts,
Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 06 apr, 2016 8:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
Het is weer tijd voor een update. Alle tentamen stress en deadlines van mijn vriendin zijn voorbij, dus er kon weer wat aandacht besteed worden aan ons miniatuurhuisje.

Allereerst: het complete kleurenschema is omgegooid. Natuurlijk erg veel dubbel werk, maar het klopte in onze ogen gewoon niet. Het werd langzaam wel een beetje een echt "popjeshuis" en dat was niet de bedoeling. We zaten ook erg met de kleuren voor de raamkozijnen en het dak e.d. Maargoed, we hebben het dus omgegooid. Het is zeker niet helemaal netjes en definitief, maar het geeft een idee :brouw: . Verder zijn er een hoop delen geschuurd en gekit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast heb ik mijn deurtje afgemaakt. De kleuren kloppen voor geen meter en het is ook niet goed geschuurd, maar het 'houtwerk' is gedaan. De openingen aan de linkerkant zijn express zo gemaakt voor de scharniertjes. Bovenin gaan we glas in lood maken.

Afbeelding

Vervolgens.... Dit probleem:

Afbeelding

Een dakje komt uit in onze badkamer. Ook zie je in de hoek onderin een flink gat. (het andere gat is voor de trap). Dit is raar. Eerst hebben we het genegeerd en dat zie je ook aan hoe het behang is uitgesneden. Dit wordt dus anders. Hup, de zaag erin en malletjes maken.

Dan wordt het zo:

Afbeelding

En dit vervolgens uit hout gemaakt:

Afbeelding

Alles moet nog vast, maar het geeft een idee. Het is wel een stuk beter. Ik moet nog een klein vloertje maken, maar dat valt nog mee qua werk. Ook zie je dat het dak niet helemaal omlaag loopt. Dat willen we ook gewoon opvullen om de logica erin te houden. De behangetjes worden natuurlijk opnieuw gedaan.

We gaan lekker door!

Grts,
Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: ma 20 jun, 2016 11:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
Even afstoffen:

Er gebeurt bijna elka dag wel wat aan deze villa, maar het bijwerken van een bouwverslag is toch ook nog wel veel werk. Als ik een keer tijd heb zal ik het bouwproces weer toelichten en stap voor stap laten zien wat er gebeurt is. Voor nu een klein overzichtje van de huidige staat. Ik hoop dat het een beetje te zien is!

Afbeelding

Afbeelding

Overige details volgen dus nog! Er zijn veel meer foto's beschikbaar, maar tot nu toe even geen tijd om het uitgebreid te posten.

Grts,
Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: ma 20 jun, 2016 13:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie werken, beneiuwd naar de vervolgfoto's. Hebben jullie die luster volledig zelf gedaan?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: ma 20 jun, 2016 14:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
Silenoz schreef:
Mooie werken, beneiuwd naar de vervolgfoto's. Hebben jullie die luster volledig zelf gedaan?



Bedankt! Wat bedoel je precies met luster? Die kan ik niet helemaal thuis brengen.

Het leuke van dit projectje is dat alles van hout is en heel makkelijk valt aan te passen. Die aanpassingen komen allemaal wel weer terug als ik een verslagje ga schrijven.

Grts,
Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: ma 20 jun, 2016 15:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
luchter in 't mooi nederlands, sorry... (Westvlamingen ...)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: ma 20 jun, 2016 15:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
Ik had al een vermoeden dat het uit die richting kwam, haha.

Ja, die heb ik zelf gemaakt. De gene die uitvergroot is en die in de badkamer hangt, heb ik zelf bedacht en gemaakt (die is uitvergroot is hier wat schevig, maar dat kan je zelf 'in plooi' duwen), die je in de slaapkamer ziet hangen is een bouwpakketje. Maar dan nog moet je die zelf in elkaar zetten.

Ik heb nu ook wandlampjes gemaakt, die komen ook bij een volgende update.

Grts,
Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: za 13 aug, 2016 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 jan, 2011 23:07 pm
Berichten: 420
Woonplaats: Simpelveld
Ik kom niet vaak in dit gedeelte van het forum dus ik zie dit project helaas nu pas.
Erg mooi wat jullie hier laten zien, en super dat jullie deze gezamenlijke hobby hebben!

_________________
Afbeelding
Al mijn (afgeronde) projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: za 22 okt, 2016 4:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 okt, 2016 23:47 pm
Berichten: 273
Bizar :shock:

Ik ga dit toch even volgen. Erg gaaf dit! :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: ma 24 okt, 2016 14:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
Faxie schreef:
Bizar :shock:

Ik ga dit toch even volgen. Erg gaaf dit! :D


Ha Faxie,

Bedankt voor het compliment!

Inmiddels zijn we natuurlijk een stuk verder en zijn we ook aan een nieuw huis begonnen. Een "muizenhuis". Na een tijdje weet je even niet meer goed hoe je verder moet en dan is het goed om even iets anders te beginnen. De motivatie om aan dit huis verder te gaan is echt wel weer enorm teruggekomen! Beide huizen zijn nu leuk om aan te bouwen.

Zodra ik wat meer tijd heb zal ik een update plaatsen van beide huizen. Het is me wat tegengevallen hoeveel extra werk het kost om alles bij te houden met simpelweg foto's maken en dan ook nog even op internet verslag doen. Je bent er toch zo nu en dan even rustig mee bezig en dan vergeet je al snel het fotomomentje.

Ik ga even zoeken en zal een update plaatsen!

Grts,
Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement