Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 6:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: ma 22 feb, 2016 11:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Bert Takken schreef:
Het lijkt Villa Kakelbont wel

Ik had dit over het hoofd gezien :oops:
En ja inderdaad, ik moest even denken en ja natuurlijk: de villa van Pippi Langkous lijkt er wel degelijk op. :lol:

Enfin, al mooie vorderingen hoor, we blijven volgen! :D

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: di 23 feb, 2016 17:57 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Denk dat je dan straks de volgende gewoon zelf gaat ontwerpen en bouwen. Zoveel als je aanpast, is gewoon bijna zelfbouwen.

Maar zie dit wel als veelbelovend allemaal.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 24 feb, 2016 12:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
@RiksGewijs
Het is inderdaad een uit de hand gelopen bouwpakket aan het worden, maar dat maakt het ook wel extra leuk, omdat het van zulk dun triplex is en alles ook heel klein is, kan er ook veel, vrij eenvoudig aangepast worden. Ik had bijvoorbeeld al een deurtje gemaakt, maar die was dusdanig lelijk, dat deze gewoon opnieuw gaat.

Het volledig zelfbouwen gaat ook nog wel komen, daar ben ik van overtuigd.

We zaten nu te denken om eventueel in het trappenhuis een extra verdieping te bouwen. Dit is eigenlijk een beetje loze ruimte. We moeten alleen nog wel even bekijken of dit inderdaad mooi gaat worden of niet. Ik heb wel al een klein malletje gemaakt om een idee te krijgen.

Note: de grote kier achterin wordt uiteraard nog opgevuld.

Zonder:

Afbeelding

Met:

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk komt er dan wel een balustrade om te zorgen dat je niet van de verdieping af valt.

Op de eerste en tweede foto kan je misschien ook net zien dat bij de trap rechts 2 raampjes zitten (je ziet eigenlijk net een klein stukje van 1 raam). Dat is niet logisch... twee ramen waar een trap voor zit. Deze gaan dus dichtgemaakt worden. De oorspronkelijke houtjes die erin zaten moeten we nog ergens hebben liggen. Deze worden er weer ingeplakt en afgewerkt en geschuurd.

Tot zover.

Grts,
Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 24 feb, 2016 12:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Het is echt een "poppenhuis" en geen model van één of andere bestaande villa en ik vind het ook heel positief dat je met de aanpassingen die je zelf maakt ook in die stijl verder gaat.
Ik bedoel: je wil dus duidelijk niet te realistisch overkomen en dat is goed, anders dan een historisch correct diorama.
Ik blijf in ieder geval met volle teugen genieten van elke update! :brouw:
Als je de kans mocht krijgen (als je die al niet hebt gehad) moet je maar eens in Londen gaan kijken... daar is een klein speelgoedmuseum dat uitpuilt van de poppenhuizen en hun toebehoren, de meeste schaal 1/12... je weet niet wat je ziet, poppenhuizen zijn in GB als het ware een nationale sport! :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 24 feb, 2016 22:46 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Ik zou persoonlijk nog even wachten met het opnieuw bedenken van dit poppenhuis.
Het zien van loze ruimtes in huizen komt nogal eens voor. En volbouwen geeft vaak een benauwde indruk. Wat het dus niet ruimtelijker maakt.
Wat ik zelf in deze zou doen is het zo netjes mogelijk maken allemaal. Dan heb je alvast een mooie vinger oefening voor een volgend project. Dus hiervan leren om dat weer bij een volgende project mee te nemen.

Enne... Wat je vaak in trappenhuizen ziet zijn grote kroonluchters. Dat is natuurlijk erg mooi in zo'n ruimte.

Heb je ook gedacht aan elektra? Dan moet je dit wel doen voor dat je behangt. Dit omdat de koperen stroken dan onder het behang kan zodat dit ook netjes afgewerkt kan worden.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: do 25 feb, 2016 1:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 jun, 2015 0:37 am
Berichten: 602
Woonplaats: Dordrecht
Ik vindt dat extra kamertje erbij een heel leuk idee. Of open verdieping met balustrade, of zoals in zoveel oude panden, een verborgen of lang vergeten kamertje. Zoiets waar het Casper het huisspookje zijn dutjes doet.

_________________
MVG
Kijk daar is, Aris
Brouw verslag tractor https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=47799
Brouw Cat https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=48224


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: do 25 feb, 2016 9:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
@ Aris5 en RiksGewijs,

We twijfelen beiden nog wel over dit extra kamertje. We zijn er nog niet helemaal uit. We moeten sowieso even het geheel in elkaar zetten (dus ook het plafond erop), om te zien of het inderdaad niet te benauwd wordt. Er zijn opzich vrij weinig kamertjes in dit huis, dus vandaar dat het idee ontstond voor deze extra ruimte.

@ RiksGewijs,

Ik heb al aardig nagedacht over elektra. We hebben een aantal lampjes die nog netjes verlengd moeten worden en ik wil kijken of het leuk/mooi is om wat extra verlichting aan te brengen op plekken waar je de lampjes niet ziet dmv kleine ledjes. Ook komen er waarschijnlijk buitenom wat ledstripjes. Alles moet worden aangesloten op een batterij. Ik wil niet werken met een stekker. Ook wil ik zorgen dat de 'originele' verlichting los aangezet kan worden van de extra verlichting die ik wil aanbrengen. Sommige behangetjes hangen al, maar in de hoeken en langs de bovenranden komen een soort van sierlijstjes. Daarachter kan ik een hoop verbergen.

Grts,
Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: vr 26 feb, 2016 0:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 jun, 2015 0:37 am
Berichten: 602
Woonplaats: Dordrecht
Ik weet ik ben net te laat, de kerst is al voorbij... Hier waren dit keer extra veel ledsnoeren in huis. Een ledsnoer met van de kerst verlichting, kan je lampjes af knippen, snoer verlengen er weer bij plaatsen. Even denken, welke draad aan het afgeknipte deel zat. Maar zoals ik heb begrepen is zelfs dat niet belangrijk. Nu een kerstboom verlichting van ledlampjes, nu vinden, die had ik in augustus al gekocht en even wachten, tot het gebruikt is. Nu met iets van 6 euro kan je dan 50 lampjes hebben. Ik heb een snoer dat werkt op 3 AA batterijen.

Dus richting pasen, komen er w.s. ook paastakken met ledlampjes in de winkel. Of anders de doos met kerstboomspullen omspitten.

Om te verduidelijken, stuur ik een link mee, deze is overal te koop, rond de kerst, dus het is geen reclame.

http://www.blokker.nl/nl/blknl/wonen-en ... 48-lampjes

_________________
MVG
Kijk daar is, Aris
Brouw verslag tractor https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=47799
Brouw Cat https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=48224


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: vr 26 feb, 2016 9:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
aris5 schreef:
Ik weet ik ben net te laat, de kerst is al voorbij... Hier waren dit keer extra veel ledsnoeren in huis. Een ledsnoer met van de kerst verlichting, kan je lampjes af knippen, snoer verlengen er weer bij plaatsen. Even denken, welke draad aan het afgeknipte deel zat. Maar zoals ik heb begrepen is zelfs dat niet belangrijk. Nu een kerstboom verlichting van ledlampjes, nu vinden, die had ik in augustus al gekocht en even wachten, tot het gebruikt is. Nu met iets van 6 euro kan je dan 50 lampjes hebben. Ik heb een snoer dat werkt op 3 AA batterijen.

Dus richting pasen, komen er w.s. ook paastakken met ledlampjes in de winkel. Of anders de doos met kerstboomspullen omspitten.

Om te verduidelijken, stuur ik een link mee, deze is overal te koop, rond de kerst, dus het is geen reclame.

http://www.blokker.nl/nl/blknl/wonen-en ... 48-lampjes


Ha Aris5, bedankt voor de tip! Ik denk dat het voor dit poppenhuis wat laat is inderdaad, maar voor een volgende is het wel heel slim! Veel goedkoper dan in de winkel en ook nog eens makkelijk te gebruiken.

Ik ga het onthouden!

Grts,
Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: vr 26 feb, 2016 9:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
Gisteravond weer samen bezig geweest. Ik had nog een kier en wat ramen te dichten en Liselotte is gaan werken aan kleine vloerkleedjes. Van dit laatste heb ik helaas nog geen foto's, maar die komen zeker! Het komt van een tafelloper? (is dat iets?) Een soort rubberachtig spul met motiefjes. Ook is ze begonnen aan het afwerken van de trappen. Die waren nog niet zo goed gelukt, maar ze zien er nu een stuk beter uit! Ze is nog aan het denken om kleine trapmaantjes te knippen van het een of ander.

Het ging vooral om deze kier:

Afbeelding

Op bovenstaande foto ook al te zien... Er moest e.e.a. op z'n plek gehouden worden, aangezien het allemaal net niet lekker aansloot.

Afbeelding

Weer dezelfde formule als de vorige kier: Houtje ertussen, plamuren, schuren, eerste laag en de afwerking komt nog.

Afbeelding

Afbeelding

En zoals hier ook al te zien is:

Poppetje gezien:

Afbeelding

Kassie dicht:

Afbeelding

Verlichting heb ik gisteren aangeschaft. Helaas krijg ik veel te weinig licht. Ik ga toch met een adaptertje werken, aangezien dat uiteindelijk goedkoper is dan alsmaar batterijen kopen. Jammer genoeg schiet dit niet echt op, want je ziet met goede ogen dat het draadje wat gaat gloeien. Dat zag er in de winkel toch heel anders uit. Vandaag of morgen even terug.

Tot zover!

Grts,
Bart

ps. ik zie nu op de foto's dat er nog een hoop net niet geraakt is met schilderen, maar geen zorgen. Dit is pas een eerste laag. Dat wordt natuurlijk allemaal nog aangepakt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement