Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 0:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 jul, 2014 20:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jun, 2014 9:53 am
Berichten: 10
Vandaag maar eens in de auto gestapt om z'n grote broer van dichtbij te bekijken. Helaas konden we er niet heel dichtbij komen maar vooruit. hier dan een foto van de echte:

Afbeelding

En een foto van de andere kant van de kleine:

Afbeelding

De twee daken van de loodsen liggen er nog los op. deze lijm ik pas vast als het af is om te voorkomen dat ik er aan de binnenkant lastig bij kan komen.
Deze week ga ik beginnen aan de laatste bij gebouwen aan de achterzijde (foto hieronder)

Afbeelding



Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jul, 2014 11:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jun, 2014 9:53 am
Berichten: 10
Afbeelding

Afbeelding
De laatste gebouwtjes zijn klaar. Nu maar eens gaan nadenken over de ondergrond.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jul, 2014 14:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11855
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Erg sfeervolle verlichting.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 sep, 2014 10:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Heel erg mooi. Je woont zeker niet aan een sloot? Anders overwegen een vijvertje aan te leggen, voor de sfeer.

Je zal tot volgend jaar moeten wachten om de echte molen te kunnen bezoeken, kan blijkbaar alleen op de Leidse Molendag.

Wat betreft het beveiligen tegen diefstal: Kan je hem niet aan een betonplaat ofzo vastschroeven? Hoewel ik me persoonlijk meer zorgen zou maken om vandalisme... (je hebt altijd van die horken die denken 'leuk' te zijn...)

(Scheermesjes aan de wieken kan ook, en dan maar altijd laten draaien :twisted: , maar dat geeft zo'n troep... :P Om maar niet te spreken over de politie, die not amused zal zijn als ze een dief en zijn hoofd (weliswaar bij elkaar, maar niet aan elkaar) in de tuin aantreffen... :lol: )

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 sep, 2014 13:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jun, 2014 9:53 am
Berichten: 10
Scheermesjes is inderdaad niet zon goed idee denk ik. :roll: De optie vijver is het aan het worden. Dan staat ie ook in de achtertuin.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

M'n dochter vind de lampjes zo leuk er zit een afstandsbediening bij dat je de kleuren kan veranderen gaat ze lekker op dr gemak bij de vijver zitten en steeds andere kleurtjes kiezen :lol:

Om toch een molen te maken die door de natuur wordt aangedreven heb ik twee zonnepaneeltjes besteld om de verlichting via een accu te laten branden. Na wat zoekwerk twee paneeltjes gevonden die op het dak van de aanbouwen passen. Nu nog even experimenteren en dan ga ik het inbouwen.
De paneeltjes zijn maar 5 millimeter dik en kostte maar 6,5euro perstuk :D

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 sep, 2014 17:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jun, 2014 9:53 am
Berichten: 10
Even voor de geintresseerden een simpel overzichtje van de verlichting met een foto erbij van de zonnepaneeltjes.
Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 sep, 2014 21:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 jun, 2014 9:53 am
Berichten: 10
De bouw van de molen nadert het einde, het wordt tijd om eens wat nieuws te gaan verzinnen. Nog wat afwerking en kleine aanpassingen en dan is ie klaar.
Afbeelding

PS: schilpad is niet echt hoor :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement